نخستین مورد شیوع این بیماری ۳۰ بهمن ماه گذشته در قم شناسایی شد و با شیوع آن و به منظور جلوگیری از شیوع بیماری، طرح توزیع اقلام بهداشتی با هماهنگی مرکز بهداشت و با رعایت اصول بهداشتی همراه با ضدعفونی اماکن توزیع در پنج پایگاه شهر اجرا شد
بنا بر اعلام ستاد مردمی مبارزه با کرونا شهرستان خیرین و مردم می توانند برای مشارکت در این امر خیر کمک های نقدی خود را به شماره حساب ۰۱۰۸۸۶۵۹۷۹۰۰۴ نزد بانک ملی و یا شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۳۸۱۱۲۵۰۶۲ واریز کنند.

همچنین رییس مرکز بهداشت اردکان دیروز ( دوشنبه) در گفت و گو با خبرنگاران از ثبت آزمایش ۲۶ مورد مثبت قطعی افراد به بیماری کووید ۱۹ (کرونا) در این شهرستان خبر داد و تاکید هم کرد: اگر مردم نکات بهداشتی را رعایت نکنند، احتمال افزایش مبتلایان در روزهای آینده نیز وجود دارد.

 دکتر محمدرضا اعلایی اظهار امیدواری کرد که با مشارکت و بسیج همگانی ، همگرایی و هم‌افزایی بین سازمان‌ها بتوانیم در کوتاه‌ترین زمان این بیماری را مهار کنیم.

وی  بابیان اینکه برای کنترل بیماری های تنفسی ابتدا روش‌های انتقال بیماری را باید شناخت، اضافه کرد: ویروس کرونا حدود سه ماه قبل در ووهان چین شناسایی‌ شد، هنوز راه‌های قطعی انتشار آن را نمی‌دانیم  و مردم نباید نگران باشند، آنها با رعایت نکات بهداشت فردی و تبدیل آن به رفتار همگانی خود را در برابر این بیماری قرنطینه کنند، زیرا بر اساس اصل کلی ویروس‌ عموما از طریق ریز قطره ترشح ریه، دهان، بینی و از طریق سطوح آلوده منتشر می‌شود، تنها راه جلوگیری از انتشار آن قطع زنجیره انتقال است.

رییس مرکز بهداشت اردکان  اظهارداشت: ورودی‌های بیمارستان نشان می‌دهد که این چرخه هنوز فعال است و روزهای آینده می‌تواند موارد مثبت ابتلا به ویروس کرونا افزایش پیدا کند.

ویروس کووید ۱۹ ، نخستین‌بار حدود سه ماه قبل در ووهان چین شناسایی شد و تاکنون در بیش از ۱۰۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌راحتی با مشارکت شهروندان و راهکارهای ساده ای مانند شست و شوی مکرر دست‌ها با صابون، استفاده از ماسک و دستکش در بیرون خانه و تعویض به هنگام آن، مصرف مایعات گرم، دست ندادن و روبوسی نکردن با دیگران، خودداری از تماس دست با چشم‌ها، بینی و دهان، حفظ فاصله یک و نیم متری با افراد بیمار و ماندن بیماران در خانه می‌توان از میزان شیوع و ابتلای کرونا جلوگیری کرد.

علایم ابتلای به ویروس کرونا شامل تب، سرفه، تنگی نفس، علایم گوارشی و در موراد شدید عفونت ریه (پنومونی)، سندرم تنفسی حاد و نارسایی کلیه است .

تاکنون در استان یزد جواب آزمایش ۹۰ نفر به کرونا مثبت اعلام شد و ۱۴ نفر هم جان خود را از دست دادند.

مرکز شهرستان ۹۸ هزار نفری اردکان در ۶۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.