به گزارش روز پنجشنبه سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، «صدرالدین علیپور» در این باره گفت: به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در پایتخت، سازمان مدیریت پسماند صبح امروز (پنجشنبه) با استفاده از ۳۰ دستگاه خودروی واترجت با ظرفیت هر یک هزار لیتر پایانه‌های جنوب و بیهقی و همچنین میدان میوه و تره بار جنت آباد و خیابان های منتهی به هر یک از این نقاط را ضدعفونی کرد.

وی درباره محلول ضدعفونی کننده سازمان پسماند نیز افزود: محلول ضدعفونی کننده ای که از سوی سازمان مدیریت پسماند در این ماموریت استفاده شد، دارای تاییدیه وزارت بهداشت است و از آلمان وارد کشور شده است.

علیپور ادامه داد: ویژگی این محلول آن است که نه تنها تمامی سطوح را ضدعفونی می کند، بلکه مانع جذب ویروس تا ۲۴ ساعت آینده می شود.  

به گفته وی، طرح ضدعفونی کردن ۳ نقطه پرتردد پایتخت، صبح امروز (پنجشنبه) با حضور ۷۰ نیروی سازمان پسماند انجام شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، از ادامه اجرای این طرح در روزهای آینده نیز خبر داد و خاطرنشان کرد: اولویت ما ضدعفونی کردن تمامی اماکن عمومی و پرتردد شهر است که با برنامه ریزی های صورت گرفته در روزهای آتی سایر فضاهای شلوغ به ویژه اماکنی که محل ورود هموطنان به شهر تهران است را ضدعفونی خواهیم کرد.

همچنین ماموران آتش نشانی نیز امروز (پنجشنبه) بازار بزرگ تهران را ضدعفونی کردند.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از۷۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.
به گزارش ایرنا، آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در ایران تا ظهر  چهارشنبه (چهاردهم اسفند) به ۲ هزار و ۹۲۲ نفر و فوت ناشی از آن در مجموع به ۹۲ نفر رسیده است همچنین ۵۲۲ نفر از مبتلایان بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.