دکتر محمد رحمانیان گفت: تا چهارشنبه ۱۴ اسفند ماه، برای ۱۶ نفر از  بیماران مشکوک به ویروس کرونا در جهرم، نمونه ارسال شده است که از میان شش پاسخی که تا کنون دریافت کردیم، یک مورد مثبت اعلام شده است.

وی اظهار کرد: بیماری که نمونه وی مثبت اعلام شده، اهل یکی از شهرهای اطراف جهرم است که بهبود پیدا کرده و بعد از دریافت نتیجه آزمایش بر اساس پروتکل‌های درمانی وزارت بهداشت و با تمهیدات لازم از بیمارستان مرخص و پس از بازگشت به شهر خود، ادامه درمان را در قرنطینه خانگی سپری خواهد کرد، البته آموزش‌های لازم به خانواده وی نیز داده شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با بیان اینکه ۶ نمونه علاوه بر ۱۰ نمونه قبلی، امروز ارسال شده است، اضافه کرد: منتظر دریافت پاسخ  ۱۰ نمونه باقی‌مانده هستیم و به محض دریافت، نتیجه را به اطلاع همشهریان می‌رسانیم.

وی با اشاره به شفافیت در اطلاع‌رسانی توسط دانشگاه گفت:شهروندان به شایعات توجه نفرمایند و اخبار را از منابع رسمی دریافت کنند.

 این مسوول از شهروندان خواست برای حفظ سلامت خود و دیگران در این شرایط سعی کنند بیشتر در خانه بمانند و از رفت‌وآمدهای غیرضروری پرهیز کنند.

ویروس کرونا که کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان کشور چین شناسایی شد و تا کنون به بیش از۷۰ کشور سرایت کرده، با توجه به این امر سازمان بهداشت جهانی وضعیت فوق‌العاده اعلام کرده است.

آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در ایران تا ظهر چهارشنبه (چهاردهم اسفند) به ۲ هزار و ۹۲۲ نفر و فوت ناشی از آن در مجموع به ۹۲ نفر رسیده است. همچنین ۵۲۲ نفر از مبتلایان بهبود یافته اند و از بیمارستان ترخیص شده‌اند.
بنا بر آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ابتلای ۴۹ نفر در فارس به کرونا قطعی شده است که تاکنون ۲ نفر بر اثر این بیماری فوت کرده‌اند.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.