به گزارش خبرنگار مهر، محمدصادق فیاضی شامگاه دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه بحران کرونا را به شهروندان باید اطلاع دهیم، اظهار داشت: تشویق مردم برای در خانه ماندن نیاز به همراهی افرادی دارد که می‌توانند کمک کنند.

وی افزود: دغدغه شبکه بهداشت و درمان این است که مردم کمترین مواجهه را با ویروس کرونا پیدا کنند و برای کاهش آن لازم است که مردم حداقل دو هفته در خانه بمانند تا زنجیره انتقال ویروس شکسته شود و درصد افرادی که در جامعه به این بیماری مبتلا می‌شوند کاهش پیدا کند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان خوانسار با بیان اینکه اکنون بیش از ۱۵۰ کشور جهان درگیر بیماری کرونا است، افزود: در برخی کشورها با وجود جمعیت زیاد اما برای مقابله با این ویروس تردد به صفر رسیده است که همه مردم شهرهای ایران نیز این موارد را اعمال کنند تا مشکل ساز نشود.

شکست کرونا در دست مردم است

وی گفت: شکست دادن ویروس کرونا در دست مردم است، شهروندان خوانساری بدون رودربایستی مهمان نپذیرند، فروشگاه‌ها، پمپ بنزین‌ها و بیمارستان مکان مناسبی برای انتشار ویروس کرونا است و نباید در این مکان‌ها تردد نداشته باشند.

فیاضی تصریح کرد: از نظر قانونی اجازه تعطیلی شرکت‌ها را نداریم ولیکن در صورتی که شرکتی مقدور به رعایت کردن موارد بهداشتی نیست بهتر است که تعطیل کند.

با شرکت در طرح خودارزیابی از سلامتی خود جویا شوید

وی بیان داشت: به منظور برنامه ریزی بهتر برای مقابله با ویروس کرونا طرح غربالگری به روش تب سنجی و خود ارزیابی تدوین شده است، غربالگری خانه به خانه به دلیل انتقال ویروس کرونا اجرا نمی‌شود، شهروندان می‌توانند با ورود به سامانه غربالگری الکترونیکی کرونا و پشت سر گذاشتن چند مرحله وضعیت خود را از نظر ابتلا به ویروس کرونا بررسی کنند تا در صورت ابتلا بودن مراقبین سلامت شبکه بهداشت آن‌ها را به بیمارستان هدایت خواهند کرد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان خوانسار با تاکید بر اینکه مردم تحت هر شرایطی رفتن به بیمارستان را کاهش دهند، گفت: دغدغه نبود ماسک و دستکش با در خانه ماندن برطرف می‌شود، از تردد غیر ضروری در بانک‌ها و اماکن عمومی خودداری شود.

وی افزود: مصرف سیر و خاکشیر داروی پیشگیری و درمان ویروس کرونا نیست و هیچ پایه و اساس علمی ندارد، برخی با سواستفاده از این موقعیت به عنوان دکتر و پرستار به دنبال بازار کاسبی هستند در صورتی که تاکنون درمانی برای ویروس کرونا اعلام نشده است، بدون نسحه پزشک از مصرف خودسرانه ویتامین دی خودداری شود.

وجود بیمار کرونایی، زنگ خطر مبتلا شدن

فیاضی بیان داشت: وجود بیمار کرونایی در شهرستان زنگ خطری برای مبتلا شدن است مردم حداقل ۱۴ روز در خانه بمانند، آمار مبتلایان از طریق روابط عمومی وزارت بهداشت و درمان اعلام می شود حالا آمار مبتلایان در شهرستان خوانسار را بدانیم فایده آن چیست، آمار به درد افرادی می‌خورد که مشغول برنامه ریزی هستند.

وی افزود: تاکنون در شهرستان خوانسار مرگ ناشی از ویروس کرونا نداشتیم آمار مرگ و میر شهرستان در مقایسه با مشابه سال قبل افزایش نداشته است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان خوانسار ابراز داشت: اگر مردم توصیه‌های بهداشتی را رعایت نکنند ۶۰ در صد جامعه گرفتار ویروس کرونا خواهد شد و ممکن افرادی را به کام مرگ بکشاند و اپیدمی ویروس کرونا در سال‌های دیگر نیز ماندگار و به این سادگی از کشور رخت برنخواهد بست.

وی خاطرنشان کرد: ویروس کرونا نخستین بحران نیست بلکه انسان درگیر ویروس‌های کشنده زیادی بوده است، بحران آنفولانزای اسپانیایی در سال‌های گذشته ۵۰ میلیون نفر را به کام مرگ کشاند.

از تردد غیر ضروری در شهر خودداری شود

فیاضی گفت: تردد در شهر گسترش یافته است که کانون درگیری و انتشار ویروس کرونا است، شخصی به دلیل تردد در شهرهای دیگر و رعایت نکردن موارد بهداشتی به ویروس کرونا مبتلا شده بود، این افراد می‌توانند خانواده خود را نیز درگیر کنند.

وی تاکید کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه علائم غیر بهداشتی و اجاره دادن منزل و سوئیت از سوی صاحبان املاک مراتب را به شبکه بهداشت و درمان اطلاع دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.