دکتر مهرداد بابایی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگارایرنا اظهارداشت:  اسفند ماه جاری و بحران شیوع ویروس کرونا در سطح کشور، موضوع مصرف الکل توسط بعضی از افراد ناآگاه

، منجر به ایجاد مسمومیت های شدید در استان های مختلف کشور شده که  در استان البرز نیز تا به امروز ۷۰ نفر دچار مسمومیت با متانول ( الکل متیلیک )شده اند که از این تعد ۵۵ نفر در بیمارستان های استان بستری و تحت درمان های ویژه و حفظ حیات هستند و متأسفانه ۱۵ نفر نیز جان خود را ازدست داده اند.

این مسوول،  راه های ورود ویروس کرونا به بدن را مخاطات تنفسی ( بینی ، نای و سلولهای ریه ) دهان و چشم ها دانست و گفت:  مصرف مشروبات الکلی و ورود آن به معده برای از  بین بردن ویروس کرونا هیچ تأثیری نخواهد داشت.

بابایی تاکید کرد که نتیجه مصرف مواد الکلی  به ویژه نوع تقلبی آن چیزی جز کوری ، نارسایی کلیوی و مرگ نیست.

وی گفت : شیوع کرونا و ترس و تشویش ذهنی ایجاد شده در مردم ، زمینه را برای افراد  فرصت طلب و سودجو فراهم کرده است و در این شرایط که مردم برای نجات از نگرانی و سردرگمی به گروه ها و کانالهای مجازی اقبال بیشتری دارند به انحای مختلف و با اهداف پلید ، آسیب هایی سنگین تر و گاه جبران ناپذیرتر از بیماری کرونا به جامعه وارد می کنند.

وی اظهارداشت: افراد شیاد و فرصت طلب با اضافه کردن مواد سفید کننده مثل وایتکس به الکل متیلیک که منشاء صنعتی و سمی دارد ، آن را به ماده ای بیرنگ تبدیل کرده و به جای اتانول به فروش می رسانند که نتیجه مصرف این ماده سمی ، کوری ، نارسایی کلیوی و در نهایت مرگ است.

ویروس کرونا که به طور رسمی کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از۱۵۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.