استاندار هرمزگان شامگاه شنبه با حضور در برنامه تلویزیونی گاه گمون از شبکه استانی خلیج فارس اظهار داشت: جهت پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا، هیچ‌گونه خدماتی به گردشگران در استان ارائه نمی شود و در حال حاضر نیز هتل ها و مهمانپذیرهای هرمزگان بدون مسافر و گردشگر هستند و حجم جابجایی مسافر توسط شناورها نیز بسیار کاهش یافته است.

فریدون همتی تصریح کرد: تیم های کنترل و غربالگری در تمامی ورودی های همه شهرستان‌های استان حضور دارند و به شدت مراقبت و ارزیابی و محدودیت ورود مسافر را اعمال می کنند و از ورود افراد مشکوک به بیماری به استان جلوگیری می شود.

استاندار هرمزگان تاکید کرد: مردم اطمینان داشته باشند که تمامی ورودی های جاده ای، ریلی، هوایی و دریایی استان هرمزگان برای پیشگیری از بیماری کرونا تحت کنترل و مراقبت شدید هستند.

همتی تصریح کرد: اماکن عمومی در سطح شهر های استان نیز به صورت منظم ضدعفونی می شوند و اقدامات گسترده ای جهت تامین اقلام بهداشتی مورد نیاز انجام شده است.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: ساعت کاری ادارات نیز به روال عادی بازگشته اما انعطاف مناسبی را در ادارات استان ایجاد می‌کنیم و در برخی ادارات که فضا کم است برای کارمندان حاضر در آنها حضور را شیفتی و مراجعه ها را کاهش خواهیم داد.

همتی اظهار داشت:تصمیمات ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در هرمزگان، جامع و با دقت مناسب جهت پیشگیری لازم از این بیماری است.

 وی ضمن تشکر از تلاش کادر درمان بیمارستان ها، بیان داشت: از مردم نیز می خواهیم تا همچنان و به طور جدی اصول و نکات بهداشتی را برای پیشگیری از بیماری کرونا رعایت‌ کنند.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از  یکصد کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

تعداد ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور تا ظهر شنبه ۱۷ اسفندماه به ۵ هزار و ۸۲۳ نفر و فوت ناشی از آن به ۱۴۵ نفر رسیده و همچنین هزار و ۶۶۹ نفر تاکنون بهبود یافته‌اند.

طبق آمارها شمار افراد مبتلا به این ویروس در استان هرمزگان تا ظهر شنبه ۳۰ نفر اعلام شده است.

کرونا مانند سایر ویروس‌های تنفسی است که در افراد دارای نقص ایمنی مانند بیماران دیابتی، دیالیزی و دارای بیماری‌های خود ایمنی می‌تواند خطرناک باشد و مرگ‌ و میر آن تاکنون حدود سه درصد گزارش شده است.

این ویروس که از شهر ووهان چین شیوع یافته یک ویروس ناشناخته است و تنها راه مقابله با آن رعایت بهداشت فردی و حاضر نشدن در اجتماعات و محافل عمومی است.

سازمان جهانی بهداشت می گوید حدود ۸۰ درصد از افرادی که به این ویروس مبتلا می شوند علائم خفیفی دارند در حالیکه حدود ۶ درصد آنها دچار علائم جدی نظیر التهابی که در سراسر ریه گسترش می یابد، می شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.