غلامرضا مهرجو روز دوشنبه در جلسه شورای سلامت این شهرستان افزود: از ساکنان شهرهای گناوه و ریگ و  روستاهای شهرستان انتظار داریم در این برهه که کشور با بحران بیماری کرونا مواجه است و استان بوشهر از حالت سفید خارج شده‌است از مسافرت و تردد به بیرون شهر و در معابر و خیابان‌ها بجز در موارد اضطراری و موردنیاز خودداری کنند تا بتوانیم این بیماری را شکست دهیم.

وی اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی مکلف و موظف به همکاری با متولیان خط مقدم مبارزه با کرونا در شهرستان هستند و باید امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی مورد نیاز را بدون هرگونه عذری در اختیار آنان قرار دهند.

فرماندار گناوه گفت: مسئولان کمیته‌های  ستاد مبارزه با کرونا مشخص شده و  برحسب نقشه راه تدوین شده، نسبت به وظایف محوله اقدام کنند.

مهرجو بیان کرد: ظرفیت‌های مردمی و خیران و گروه‌های جهادی در تمامی کمیته‌های تشکیل شده استفاده و بکار گرفته شوند.

فرماندار گناوه افزود: بیماری کرونا با هیچ شخص و مقام و فردی تعارف ندارد و در صورتیکه به هشدارها و توصیه‌های بهداشتی عمل کنیم از این آزمون سخت عبور خواهیم کرد.

وی نقش رسانه‌ها را در این برهه مهم و حساس خواند و گفت: تمامی کمیته‌ها فعالیت‌های خود را به شبکه بهداشت و درمان گزارش تا این مجموعه در اختیار مسئول کمیته اطلاع رسانی ستاد مبارزه  با کرونا (ایرنا) برای اطلاع به عموم و فضاهای مجازی قرار دهد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گناوه گفت: این نشست باهدف ایجاد ساختار و ساماندهی و تقسیم کار وظایف تیم‌های عملیاتی ستاد مبارزه با کرونا این شهرستان تشکیل شده‌است.

محمد بازیاری افزود: مسئولان کمیته‌های ستاد مبارزه با کرونای شهرستان گناوه با همکاری زیرمجموعه‌ها برنامه‌های خود را عملیاتی کنند.

وی اظهارداشت: تیم‌های ستاد مبارزه با کرونا شهرستان گناوه شامل مدیریتی، عملیاتی، نظارتی و اطلاع رسانی و مدیریت فضای اجتماعی تشکیل شده‌است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گناوه گفت: هرگونه اطلاعات و آمار بیماران مرتبط با کرونا از طریق وزارت بهداشت و درمان  و در استان بوشهر  رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر به اطلاع عموم خواهد رسید.

رئیس اتاق اصناف گناوه از همکاری و مشارکت  خبرنگاران شهرستان در انعکاس برنامه های ستاد مبارزه با کرونا در حوزه اصناف تقدیر و تشکر کرد و گفت: رسانه‌ها در آگاهی بخشی جامعه در تمامی عرصه‌ها از جمله  برهه کنونی بسیار موثر و در حال فعالیت هستند و باید حمایت شوند.

سیدفخرالدین حسینی افزود: اقدام بازاریان مجتمع تجاری این بندر در تعطیل کرددن مغازه های خود تحسین همگان را در برداشته و دیگر شهرستان‌ها نیز از این حرکت الگو گرفتند.

وی اظهارداشت: بازاریان علاوه بر تعطیلی مغازه‌های خود در حرکتی خودجوش به کمک ستاد مبارزه با کرونا شهرستان آمدند و در زمینه حمایت و پشتیبانی مالی و مایحتاج غذایی نیروهای مستقر در مبادی ورودی شهر و اقلام بهداشتی به همراه خیران اقدام به جمع‌آوری کمک‌های نقدی کردند.

رئیس اتاق اصناف گناوه از افرادی که با رانندگان خودروهای باربر دیگر استان‌های درگیر کشور با کرونا (شوتی‌ها) همکاری می‌کنند خواست بخاطر حفظ سلامت خود، خانواده و مردم این شهر از چنین رفتارهایی بجد خودداری کنند.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.