سه کانون سلامت محله با حضور مسئولان شهرستان آبیک راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، در مراسمی و با حضور نوروزعلی عزیزخانی معاونت امور اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین، شهرام احمدپور فرماندار شهرستان آبیک، محسن چیت‌سازان مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک و دیگر مسئولان این شهرستان سه کانون سلامت محله در شهر آبیک راه‌اندازی شد.

سه کانون سلامت محله در شهرک بعثت، خیابان مطهری و مسجد شهدای کربلای شهر آبیک راه‌اندازی شد.

محسن چیت‌سازان مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک در مراسم افتتاح این سه کانون سلامت محله اظهار کرد: کانون‌های سلامت محله با هدف ارتقای سطح سلامت افراد جامعه راه‌اندازی می‌شود که افرد یک محله دور هم جمع شده و به بیان و بررسی مشکلات محله خود که مرتبط با حوزه سلامت است، می‌پردازند.

وی افزود: افراد یک محله ماهانه یک مجمع تشکیل داده و با برگزاری جلسه، نسبت به بیان و حل مشکلات محلات خود اقدام می‌کنند، اگر نتوانند مشکلات محله خود را حل کنند موضوعات به مجمع سلامت شهرستان آبیک انتقال می‌دهند.

این مسئول ادامه داد: در صورتی که مشکلات محلات در مجمع سلامت شهرستان آبیک رفع نشود به شورای سلامت این شهرستان ارجاع داده شده و در این شورا موضوع بررسی و حل می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک اضافه کرد: هر کانون سلامت محله یک دبیر و جانشین دبیر دارد که طی برگزاری انتخاباتی توسط مردم محله انتخاب شده‌اند که با راه‌اندازی این کانون عضوگیری از مردم صورت می‌گیرد و عضو شدن در کانون بر هر فردی بلامانع است.

چیت‌سازان خاطرنشان کرد: ابلاغ‌های دبیر و جانشین دبیر کانون محله سلامت توسط  شبکه بهداشت و درمان و شهرداری امضا و صادر شده است.

وی اذعان کرد: مراقبان سلامت پایگاه‌های بهداشتی شهر آبیک هم  داوطلبان و سفیران سلامت را به کانون‌های محله سلامت معرفی شده‌اند تا در کنار افراد محلات به بررسی مشکلات آنها بپردازند و با همفکری بتوانند گام موثری در رفع مشکلات بردارند.

این مسئول افزود: با راه‌اندازی کانون‌های سلامت در محلات مردم با نگاه و دید خود مشکلات، مطالبات و نیازهای محلات خود را پیدا کرده و به سطوح بالاتر شهرستان انتقال داده و در جلسات برای حل مشکلات و تصمیم‌گیری در زمینه نیازها و مطالبات تدابیر لازم اندیشیده می‌شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.