حسین لیاقتدار روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: تمامی مراجعین به ۲۱ مرکز جامع سلامت و پایگاه‌های بهداشتی شهرستان قرچک به محض ورود ماسک دریافت کرده و درجه حرارت بدن آن‌ها اندازه گیری می‌شود و مراقبان سلامت با شماره ۴۰۳۰ با افراد تماس گرفته و اطلاعات شخصی، امکان داشتن ارتباط با بیماران مبتلا به کرونا و داشتن علائمی مانند تب و سرفه را بررسی کرده و توصیه‌های لازم را به آنان ارائه می‌کنند.

وی افزود: طی سه هفته اخیر، مراقبان سلامت شهرستان قرچک از ۷ تا ۲۳ شب با تمامی شهروندان تماس گرفته و وضعیت سلامتی آنان را بررسی کرده‌اند تا از همه‌گیر شدن ویروس کرونا پیشگیری شود.

لیاقتدار تصریح کرد: هر چند که تمامی امکانات بهداشت و درمان شهرستان به شناسایی و درمان بیماران کرونایی اختصاص یافته ولی این امر باعث نشده تا از دیگر بخش‌های بهداشتی شهرستان غافل شویم و روند رسیدگی به سلامت مردم در حوزه های مختلف ادامه دارد.

وی گفت: در حوزه بهداشت مادران باردار، مراقبان سلامت با استفاده از سیستم‌های نوین و از راه دور، وضعیت سلامتی آنان را بررسی کرده و بدون نیاز به مراجعه مادران وضعیت فشارخون، دمای بدن و وضعیت آزمایش و سونوگرافی مادران را مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان قرچک گفت: در صورتی که مادران باردار نیاز مبرم به حضور در مراکز درمانی دارند، این افراد خارج از محیط بیمارستان پذیرش می‌شوند.

وی با اشاره به اجرای طرح ملی شناسایی و پیشگیری از ویروس کرونا توسط وزارت بهداشت و درمان گفت: مردم می‌توانند با مراجعه به سایت www.salamat.gov.ir و تکمیل پرسشنامه‌ ارائه شده، مسئولان بهداشت و درمان کشور را در شناسایی و درمان مبتلا به بیماری کرونا یاری کنند.

لیاقتدار افزود:  افراد پس از پاسخ‌گویی به سوالات مربوط به غربالگری بیماری کووید ۱۹، به یکی از پایگاه‌های بهداشتی نزدیک محل سکونت معرفی می‌شوند و در صورتی که فرد علائم مربوط به ابتلا به ویروس کرونا را داشت، به یکی از مراکز خدمات جامع سلامت و یا در صورت وجود علائم حاد به یکی از بیمارستان های منتخب ارجاع داده می‌شود.

وی تأکید کرد: مسئولان بهداشت و درمان قرچک با همکاری تمامی دستگاه‌ها و ارگان‌های شهرستان تلاش دارند تا از شیوع ویروس کرونا جلوگیری کنند و در مقابل از مردم نیز توقع می‌رود تا در این روزهای منتهی به پایان سال، ضمن رعایت مسائل بهداشتی، از حضور غیرضروری در شهر خودداری کرده و زنجیره انسانی انتقال ویروس کرونا را قطع کنند.

قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.