امیر بهزاد روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: جواب چهار نمونه آزمایش مثبت اعلام شده در این شهرستان مربوط به ۲ نفر مرد و ۲ نفر زن بوده که سن سه نفر آنان بالای ۶۰ سال است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون ۱۰ نفر بیمار مبتلا به کرونا به همراه ۱۳ نفر بیمار مشکوک به این ویروس در بخش عادی ایزوله بیمارستان بستری هستند و یک نفر از این تعداد نیز در بخش ایزوله آی سی یو تحت مراقبت ویژه است.

وی اضافه کرد: همچنین جواب سه آزمایش دیگر از نمونه‌های ارسالی در این شهرستان منفی اعلام شده است.

رییس شبکه بهداشت و درمان مهاباد اظهار داشت: از بین بیماران مبتلا به کرونای این شهرستان سه نفر رابطه خانوادگی با یکدیگر دارند.

وی با بیان اینکه حال عمومی بیماران مبتلا به این ویروس در این شهرستان مطلوب است، اضافه کرد: خانواده و محله‌های افراد مبتلا در سطح شهر شناسایی و مراقبت ویژه از آنان نیز در دستور کار قرار گرفته است.

«بهزاد»، با اشاره به ضرورت کنترل شدید بر مبادی ورودی مهاباد، بیان کرد: هم‌اکنون شهرهای بوکان، میاندوآب و شاهین‌دژ از کانون‌های اصلی بیماری کرونا در جنوب استان هستند که با این شهرستان ارتباط مستقیم دارند.

وی ضمن درخواست از شهروندان جهت ماندن در منزل، گفت: استراحت، مصرف مایعات، قرنطینه خانگی و رعایت بهداشت فردی مهمترین نکات درمان و پیشگیری از انتقال بیماری برای افراد مبتلا و یا مشکوک به کرونا است.

وی، اضافه کرد: افراد عادی که مشکلات زمینه‌ای ندارند و دچار علائم سرماخوردگی از قبیل تب، سرفه و آبریزش بینی شده‌اند، فقط در منزل بمانند و با رعایت نکات بهداشتی مراقب باشند تا ترشحات بینی و دهانشان با سایر افراد منزل تماس نداشته باشد.

وی همچنین تاکید کرد: عطسه و آبریزش بینی علامت کرونا نیست و بیماران نباید تنها با دیدن علایمی مانند آبریزش بینی و عطسه به مراکز درمانی مراجعه کنند زیرا نه تنها خود را در معرض خطر و بیماری قرار داده بلکه با ایجاد شلوغی در مراکز درمانی، کادر درمان را نیز با مشکل روبرو می‌کنند.

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌ راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ ویروس کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا ۲ هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌ چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکرده و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

بر اساس آخرین آمار، از ابتدای شیوع بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی ۲۲۴ نفر به این بیماری مبتلا شده‌ و از این تعداد ۱۲ نفر تاکنون فوت کرده‌اند که این آمار نشان‌دهنده ورود استان به وضعیت قرمز در خصوص این بیماری است.

طبق آخرین آمار کشوری نیز ۱۳ هزار و ۹۳۸ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۷۲۴ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.