به گزارش خبرنگار مهر، ناصر رستمی عصر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان با تأکید براینکه از مردم بیماری کرونا را جدی بگیرند، اظهار داشت: در کشور روند نزولی ابتلا به کرونا را نداشتیم و این یک زنگ خطر جدی تر نسبت به گذشته است.

وی گفت: هر سال در ماه اسفند به استقبال ایام نوروز می‌رفتیم ولیکن امسال این گونه نیست و مسافرت و دید و بازدیدی نخواهیم داشت و خانه نشین خواهیم بود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان گلپایگان تأکید کرد: اگر بخواهیم ویروس کرونا در جامعه محدود و آمار ابتلا به این بیماری کاهش پیدا کند باید حلقه انتقال انسان به انسان شکسته شود که در این امر مهم تمام مردم همکاری لازم باید انجام دهند.

وی گفت: باید فعالیت‌های اجتماعی غیر ضروری را حذف کنیم و یک ماه در منزل بمانیم، زمانی که در سطح شهر و بازار ازدحام جمعیت را می‌بینم واقعاً احساس نگرانی دارم، تعدادی از پرسنل بخش درمانی بیمارستان حدود سه هفته است که خانواده خود را ندیدند آیا این انتظار زیادی است که از شهروندان بخواهیم یک ماه در منزل خود بمانند و به مراکز خرید و اماکن پرتردد حضور نداشته باشند؟.

راه شکست ویروس کرونا در دست مردم است

رستمی با بیان اینکه راه شکست ویروس کرونا در دست تک تک مردم است وهمه مردم مسئول هستند، افزود: اگر این بیماری سریع پخش شود تمام ما مقصر هستیم و ممکن فردی به صورت خفیف به این ویروس مبتلا شود اما فرد دیگری را که آلوده کند که به صورت جدی جانش در خطر باشد و عمری خودش را از جدی نگرفتن این بیماری سرزنش کند.

وی بیان داشت: شهروندان از تعداد آمار مبتلایان در گلپایگان سوال می‌کنند و یا اینکه چرا اطلاع رسانی شفافی صورت نمی‌گیرد اما همانطور که می‌دانید ستاد کرونا در کل کشور از ابتدای بروز این ویروس کرونا اعلام کرد که آمار فقط از طریق روابط عمومی وزارت بهداشت و درمان باید اعلام شود و هر روز نیز اعلام می‌شود و هیچکدام یک از واحدها مجاز به ارائه آمار نیستند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان گلپایگان تصریح کرد: صدا و سیما به صورت روزانه آمار را اعلام می‌کند حالا ما بدانیم آمار مبتلایان در گلپایگان چه تعدادی است فایده آن چیست، آمار به درد افرادی می‌خورد که مشغول برنامه ریزی و پایش هستند.

مردم موارد بهداشتی را رعایت کنند

وی با تأکید براینکه مردم فقط توصیه‌های بهداشتی را رعایت کنند، افزود: چه غمی بزرگ تر از اینکه کادر درمان در خطر باشد و در خط مقدم فعالیت می‌کند اما می‌بینیم شهروندان این بیماری را هنوز خیلی جدی نگرفته اند.

رستمی افزود: آمار مبتلایان مرتب از طریق روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اعلام می‌شود و مردم متوجه آمار دقیق شهرستان‌ها می‌شوند ما نمی‌توانیم آمار بدهیم فقط می‌توانیم بگوییم ویروس کرونا را جدی بگیرند.

وی با بیان اینکه نظر ما بسته شدن ورودی‌های گلپایگان بود که این اقدام برای نیروی انتظامی و بسیج مشکلات داشت، گفت: تصمیمی گرفته شده بود که از آمدن مسافر به گلپایگان جلوگیری شود که در این زمینه نیروی انتظامی، بسیج و پلیس راه آمادگی لازم را داشتند منتها یکسری اصول و ساز و کارها باید فراهم می‌شد که اکنون این اتفاق رخ داده و در حال انجام است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان گلپایگان تصریح کرد: بهترین نوع قرنطینه برای مقابله با این بیماری همکاری مردم است که مسافرت نکنند و قرنطینه خانگی را جدی بگیرند و برای کارهای ضروری به بیرون منزل مراجعه داشته باشند.

افراد خیر وجوه نقد خود را به حساب انجمن خیریه واریز کنند

وی بیان داشت: افرادی که تمایل به همکاری با شبکه بهداشت و درمان در زمینه ویروس کرونا دارند وجوه نقدی خود را به حساب انجمن خیریه بهداشت و درمان شهرستان واریز کنند و اقلامی مانند ماسک و دستکش و غیره را به شبکه بهداشت تحویل بدهند، تمام تجهیزات طبق پروتکل در اختیار کارکنان بهداشت و درمان قرار دارد و برای مصرف درست سهمیه بندی شده است.

رستمی گفت: ستاد کرونا در شهرستان از همان روزهای نخست متشکل از اعضای شورای تأمین و اداراتی که با این موضوع مرتبط هستند تشکیل شد و اکنون که فرماندار گلپایگان حضور ندارد جانشین وی در جلسات حضور خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در ایام نوروز تعطیلی نداریم، افزود: تمام هم و غم ما کم شدن ورودی بیمار به بیمارستان است که در این زمینه مراکز خیریه در سطح شهرستان فعال است.

مراکز درمانی شهرستان با هدف کاهش ورودی بیمار به بیمارستان فعال شدند

مدیر شبکه بهداشت و درمان گلپایگان افزود: در شهر گلشهر و گوگد مراکزی را فعال خواهیم کرد، در شهر گلپایگان نیز مرکز سید مهدی صحت در خیابان شهید رجایی با حداقل دو شیفت خدمات فعالیت می‌کند تا بیماران به مراکز بهداشتی درمانی و خیریه‌ها و مطب‌های خصوصی مراجعه کنند و مراجعه سرپایی به بیمارستان را به حداقل برسانیم.

وی خاطرنشان کرد: این امکان وجود نداشت که بیمارستان آیت الله گلپایگانی شهر گوگد به بیماران مبتلا به کرونا اختصاص داده شود و البته به عنوان مکان ذخیره در صورت نیاز مدنظر قرار دارد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.