محمود تولایی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به شیوع بیماری کووید ۱۹ در منطقه کاشان بیان کرد: فعالان اقتصادی این منطقه با هدف جبران بخشی از کمبودهای بهداشت و درمان با اهدای تجهیزات مورد نیاز پزشکی گام موثری برای برطرف کردن مشکلات بیماران برداشتند.

وی ونتیلاتور، مانتیور فول پرامتر، ترموتر لیزری چهارکاره، کمک دستگاه تنفسی، مانتیورینگ علایم حیاتی، ترمتر پیشانی لیزری، گان و ماسک را از جمله تجهیزات و وسایلی برشمرد که از سوی فعالان اقتصادی منطقه تهیه و تحویل دانشگاه علوم پزشکی کاشان شده است.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کاشان انتشار پیام‌های آموزشی و افزون بر ۲ هزار نفر ساعت‌کاری هماهنگی، جست‌وجوگری، اطلاع‌رسانی، آموزشی و مداخله‌ای را از دیگر اقدام‌های صاحبان صنایع این منطقه در راستای مبارزه با بیماری کرونا عنوان کرد و افزود: این فعالیت‌ها تا ریشه‌کن‌ کردن ویروس کرونا ادامه خواهد داشت.

وی مبارزه با بیماری کرونا را نیازمند عزم ملی و همگانی دانست و تاکید کرد: فعالان اقتصادی  نیک‌اندیش منطقه کاشان همواره در انجام کارهای خیر پیشگام بودند و از همین رو نام آنها همیشه با کاشان عجین بوده است.

افزون بر ۲ هزار واحد تولیدی و صنعتی در منطقه کاشان فعال هستند.

بیماری ویروسی کرونا ۲۰۱۹ (COVID-۱۹) نخستین‌بار در ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به ۱۵۲ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌راحتی با مشارکت شهروندان و راهکارهایی ساده مانند خودداری از لمس سطوح در محیط خارج از خانه، شست و شوی مکرر دست‌ها با صابون، استفاده از ماسک و دستکش در بیرون خانه و تعویض به هنگام آن، مصرف مایعات گرم، دست ندادن و روبوسی نکردن با دیگران، خودداری از تماس دست با چشم‌ها، بینی و دهان، حفظ فاصله دست‌کم یک و نیم متری با افراد بیمار و ماندن بیماران در خانه می‌توان از میزان شیوع و ابتلای ویروس کرونا جلوگیری کرد.

علایم ابتلای به ویروس کرونا شامل تب، سرفه، تنگی نفس، علایم گوارشی و در موراد شدید عفونت ریه (پنومونی)، سندرم تنفسی حاد و نارسایی کلیه است.

جمعیت نزدیک به ۵۰۰ هزار نفری شهرستان‌های کاشان و آران‌وبیدگل، زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.