مهدی احمدیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به آمار بالایی از مبتلایان به دیابت در جامعه افزود: بدن افراد دیابتی در مقابل عفونت بسیار ضعیف است و درصورت ابتلا به کرونا دچار عوارض حادتری به لحاظ تنفسی خواهند شد.

وی اظهار داشت: بر این اساس مهمترین نکته در بیماری‌های مزمن و از جمله دیابت کنترل بیماری و مصرف قرص‌های قند ، چربی و  یا انسولین است.

فوق تخصص گوارش و کبد با بیان اینکه وقتی قند خون بالا باشد و کنترل صورت نگیرد سیستم ایمنی بدن در محیط قندی به شدت تضعیف می‌شود گفت: ضروری است که داروهای دیابت و یا انسولین طبق برنامه قبلی منظم مصرف شود و تغییری در برنامه دارویی صورت نگیرد.

وی با تاکید بر اهمیت تغذیه در بیماران دیابتی گفت: سبزیجات و میوه‌های تازه حتما در برنامه غذایی این بیماران قرار بگیرد و روزانه مصرف شود.

احمدیان یادآور شد: بیماران دیابتی باید داروهای قند، فشار، چربی خون و قلب خود را سر وقت طبق برنامه قبلی خود مصرف کنند.

وی با تاکید بر در خانه ماندن گفت: خانه امن‌ترین مکان است با درخانه ماندن زنجیره انتقال بیماری شکسته خواهد شد.

این پزشک افزود: با توجه به اهمیت و نیاز به ورزش برای بیماران دیابتی ، در شرایط حاضر باید در محیط خانه روزانه ۱۰ دقیقه قدم بزنند و استرس را از خود دور کنند زیرا استرس سیستم ایمنی را ضعیف می‌کند، مراقب باشید ولی نترسید.

وی داشتن خواب منظم، مصرف مابعات مایعات به حد کافی و گرم و مرطوب نگه داشتن گلو را برای از بین بدن ویروس کرونا بسیار کارساز دانست.

احمدیان با بیان اینکه برخی افراد در این روزها اقدام به روزه‌داری می‌کنند گفت: این روزها زمان روزه‌داری نیست بدن ضعیف و گلو خشک و محیط مناسبی برای رشد ویروس می شود.

وی همچنین به بیماران دیابتی هشدار داد که هیچ داروی گیاهی و دیگری را بدون نظر پزشک خود مصرف نکنند.

وزارت بهداشت مجموع مبتلایان به بیماری کرونا در استان اصفهان ( مجموع اصفهان و کاشان) تا روز جمعه بیست و سوم اسفند جاری را ۹۰۲ بیمار اعلام کرد که با این احتساب، این خطه در رتبه سوم ابتلا به این بیماری پس از تهران و مازندران قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.