هوا دلپذیر شد، آری حتی گل از خاک بر دمید، در نوبهار چهل و یکم، این جوانه‌های شور و شعور است که بر تن نصف جهان یکی پس از دیگری می‌روید. آن همه روزهای پر جنب و جوش جای خود را به خیزش امروز داده است، جمعه دوم اسفند از راه رسید تا  آمدن‌ها و بودن‌ها، همدلی‌ها و همراهی ها بار دیگر بر تن اهریمنان و بدخواهان لرزه اندازد.

در میان این بوستان پهناور آگاهی، دیگر از رعد هم کاری بر  نمی‌آید، حتی سر انگشتان ننه سرما هم  از این همه عشق، گرم شده است. فصل هم آوایی است، موعد بازگشت به همه راه پر فراز و نشیبی که آمدیم، آری هرگز نباید از یاد برد «ما برای آنکه ایران گوهری تابان شود، خون دلها خورده ایم، ما برای بوسیدن خاک سر قله ها چه خطرها کرده ایم»

این دریای بیکران حضور است که حباب زمزمه ها، گمانه زنی ها و همه حدس‌های بی اساس دشمنان و بدخواهان را متلاشی کرد، گویی در پس همه دل نگرانی و دلخوری‌ها هنوز تار و پود وطن همچون مغناطیسی گیرا همگان را به خود فرا می‌خواند.

 شعبه‌های اخذ رای در اصفهان، که از نخستین دقایق آغاز رای گیری تجلی شوق حضور مردمان این دیار بود، همچنان مالامال از رای دهندگانی است که هر لحظه حماسه می‌آفرینند.

صف‌های به هم پیوسته و آکنده از نشاط و مهر مردم اصفهان که تا چندین متر دورتر از شعبه‌های اخذ رای نیز ادامه دارد، حاکی از پایبندی آنان به آرمان‌های انقلاب است.

پیر و جوان و زن و مرد همه آمده‌اند تا وطن، این واژه سراسر عشق در اراده‌های مردمانش متبلور شود. در این میان حس تازه رای اولی ها که همراه با یکدیگر در صف انتظار برای نخستین تجربه رای دهی ایستاده اند قابل تشخیص است.

از شهرستان ها خبر می رسد رای‌گیری با حضور گسترده مردم در حال انجام است.

به گفته رییس ستاد انتخابات اصفهان بر اساس گزارش‌های رسیده از شهرستان ها و کلانشهر اصفهان، از ابتدای ساعت اولیه رای‌گیری تا لحظه حاضر، حضور مردم در پای صندوق‌ها رای خوب بوده است.

حیدر قاسمی در گفت و گو با ایرنا افزود: بدلیل همزمانی زمان رای‌گیری با روز جمعه ممکن است بخشی از مردم، رای دادن خود را  به ساعت بعد از ظهر موکول کنند.

وی اظهارداشت: بر اساس اطلاعات رسیده، در همان یکی دو ساعت اولیه میزان استقبال مردم استان نسبت به انتخابات دوره گذشته مطلوب بوده است.

رییس ستاد انتخابات اصفهان افزود: در حوزه انتخابیه کل استان ۲ هزار و ۸۳۸ شعبه اخذ رای شامل ۶۵۱ شعبه روستایی و ۲ هزار و ۱۸۵ شعبه شهری وجود دارد که از این تعداد ۳۵۷ شعبه سیار و ۲ هزار و ۴۷۹ شعبه ثابت است.

قاسمی تعداد کلی شعبه‌های حوزه‌های انتخابیه شهرستان اصفهان را حدود ۹۰۰ شعبه اعلام کرد و افزود: تعداد بسیار بالایی از این تعداد را شعبه‌های سیار به خود اختصاص می‌دهند که بطور معمول در بیمارستان‌ها، پادگان‌ها و آسایشگاه‌ها و اماکنی که امکان استقرار شعبه دایم وجود ندارد، دایر شده‌اند.

وی یادآور شد: بر این اساس تمام شرایط در استان فراهم است تا مردم امروز بتوانند با حضور حداکثری خود ۲۰ نفر را برای احراز کرسی‌های نمایندگی این استان در مجلس انتخاب‌کنند.

قاسمی با اشاره به وجود  ۱۶ حوزه انتخابیه اصلی و ۵۶ حوزه انتخابیه فرعی برای رای‌گیری در استان گفت: امکان حضور مردم برای انداختن آراء خود در  ۲ هزار و ۸۳۶ شعبه اخذ رای در استان فراهم است

رییس شورای خلیفه‌گری ارامنه اصفهان و جنوب ایران  نیز به ایرنا گفت: حضور ارامنه در انتخابات مجلس شورای اسلامی، پُرشور و یکپارچه است.

"واروژ میناسیان" اظهار داشت: ارامنه استان اصفهان حضور در انتخابات را وظیفه خود می‌دانند و با شور و شوق فراوان در انتخابات حضور فعال دارند و تاکنون هم تعدادی از آنها رای خود را به صندوق‌ها انداخته‌اند.

وی با بیان‌اینکه انتخابات برای ارامنه یک جشن محسوب می‌شود، افزود: ارامنه قبل از آغاز رای‌گیری در ستادها جمع می‌شوند و جشن کوچکی برپا می‌دارند.

میناسیان یادآور شد: چون ما کاندیدای خاص داریم و با رای خود، نماینده اصفهان و جنوب ایران مشخص می‌شود پس مشارکت خوبی هم در انتخابات داریم.

میناسیان با اشاره به اینکه مشکلات جامعه ارامنه از طریق انتخاب نماینده آنها در مجلس پیگیری می‌شود، اظهار امیدواری کرد که این قشر با حضور فعال خود در صحنه انتخابات، روند خوبی را برای ارامنه و کل ایران رقم بزنند.

حوزه انتخابیه اصفهان به مرکزیت اصفهان دارای پنج کرسی است و مردم این شهرستان باید از بین نامزدها پنج تَن را به نمایندگی خود برای حضور در مجلس شورای اسلامی انتخاب کنند بعلاوه نماینده ارامنه اصفهان و جنوب ایران.
اما در سایر حوزه‌های انتخابیه استان یک نفر انتخاب خواهد شد که به ترتیب "اردستان" به مرکزیت "اردستان، شاهین شهر، میمه و بُرخوار" به مرکزیت "شاهین شهر"، "خمینی شهر" به مرکزیت "خمینی شهر"، "سمیرم " به مرکزیت "سمیرم" ، "شهرضا و دهاقان" به مرکزیت "شهرضا"، "فریدن، فریدونشهر، چادگان و بویین میاندشت" به مرکزیت "داران"، "فلاورجان" به مرکزیت "فلاورجان"، "کاشان و آران و بیدگل "به مرکزیت "کاشان"، "گلپایگان و خوانسار" به مرکزیت"گلپایگان"، "لنجان"به مرکزیت "زرین شهر"، "مبارکه "به مرکزیت "مبارکه" ، "نایین  و خور و بیابانک "به مرکزیت "نایین" ، "نجف‌آباد و تیران و کرون "به مرکزیت "نجف‌آباد" و "نطنز و بخش قمصر" به مرکزیت "نطنز" از حوزه‌های دیگر استان اصفهان در انتخابات مجلس شورای اسلامی هستند.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، صبح امروز همزمان با سراسر کشور در اصفهان آغاز شد. 

سه میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از جمله ۱۷۰ هزار و ۴۰۰ رای اولی، واجد شرایط رای دادن در استان اصفهان هستند.

نامزدهای این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۱۵ حوزه انتخابیه استان از جمله حوزه اقلیت‌های مذهبی با یکدیگر رقابت می‌کنند.

دست‌کم ۶۰ هزار نفر در امر برگزاری انتخابات این استان همکاری دارند.

۲ هزار و ۸۳۸ شعبه اخذ رای در استان اصفهان در نظر گرفته شده است.

در انتخابات امروز ۲۹۱ نامزد اصفهان با یکدیگر رقابت می‌کنند، این استان در مجلس شورای اسلامی ۲۰ نماینده دارد و  سه میلیون و ۶۰۰ هزار نفر  دراین استان واجد شرایط رای دادن هستند.

نزدیک به ۶۳۰ خبرنگار داخلی و همچنین ۲۴ خبرنگار خارجی در قالب هشت گروه در سطح استان اصفهان، این رویداد مهم را پوشش می‌دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.