به گزارش خبرنگار مهر، جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که در قانون اساسی برای اقلیت‌های مذهبی کرسی دائمی برای برخورداری از نماینده در مجلس پیش بینی کرده است و هموطنان از اقلیت‌های مذهبی مختلف همواره حضوری پر شور در انتخابات مجلس شورای اسلامی دارند و نمایندگان خود را راهی بهارستان می‌کنند.

اصفهان به عنوان یکی از شهرهایی که میزبان اقلیت‌های مذهبی و دینی مختلفی است همواره شاهد حضور پرشور اقلیت‌های دینی در پای صندوق‌های رأی است و از نخستین ساعات امروز حماسه دوم اسفند با حضور این هموطنان آغاز شده است تا بار دیگر شاهد همزیستی مسالمت آمیز ادیان و مذاهب مختلف در کشور و در پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی باشیم.

در همین راستا اصفهان شعبه اصلی انتخابیه ارامنه جنوب کشور است، شهرستان‌های شاهین شهر، فریدن، شیراز و اهواز از حوزه‌های فرعی ارامنه جنوب ایران هستند و شعب اخذ رأی ارامنه همواره با استقبال خوب هموطنان ارمنی همراه است.

هموطنان عزیز ارمنی جنوب کشور با جمعیتی نزدیک به ۷ هزار از بین ۲ کاندیدا باید نماینده خود را انتخاب کنند و صندلی خود در مجلس شورای را به در اختیار او قرار دهند.

اصفهان میزبان هموطنان کلیمی و زرتشتی نیز هست که همواره حضوری حداکثری در انتخابات دارند، امسال ۸۰۰ کلیمی اصفهانی واجد شرایط رأی هستند که در اصفهان به عنوان شعبه فرعی تهران برای اخذ رأی کلیمیان و زرتشیان میزبان صندوق‌های رأی این هموطنان خواهد بود و هموطنان کلیمی از میان ۲ کاندیدای خود می‌توانند در شعبه اخذ رأی در نظر گرفته شده رأی خود را به صندوق انداخته و نماینده خود را راهی مجلس شورای اسلامی کنند.

امروز همپای دیگر مردم نصف جهان و استان اصفهان اقلیت‌های مذهبی اعم از ارمنی، کلیمی و زرتشتی در اصفهان برای انتخاب نماینده خود را در مجلس شورای اسلامی پای صندوق های رای حاضر شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.