عباس رضایی روز جمعه در ستاد انتخابات استان در گفت و گو با خبرنگاران، جشن ملی امروز را به همگان تبریک گفت و افزود: در استان اصفهان همگام با بقیه استان‌های کشور سه میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در ۲ هزار و ۸۳۸ شعبه رای خود را به صندوق می‌اندازند.

استاندار اصفهان تعداد جمعیت رای اولی استان را ۱۷۰ هزار و ۴۰۰ نفر اعلام و  اضافه کرد: اخذ رای از ساعت هشت صبح آغاز و براساس قانون ۱۰ ساعت به طول می‌انجامد که در صورت نیاز با دستور وزیر کشور تمدید می‌شود از این رو از شهروندان می‌خواهیم در ساعت اولیه رای خود را به صندوق بیندازند تا با مشکل مواجه نشوند.

وی با اشاره به اینکه این انتخابات سی و هشتمین انتخابات در جمهوری اسلامی ایران است، اظهارداشت: تمهیدات و تسهیلات لازم برای هم استانی‌هایی که شناسنامه سابق را دارند فراهم است تا اگر صفحه انتخابات آن‌ها پر باشد از صفحه توضیحات برای مهر زدن استفاده کنند.

رضایی گفت: ۶۰ هزار نفر از مردم انتخابات را اجرا می‌کنند که این تعداد به جز ۱۴ تا ۱۷ هزار نفر اعضای نظارت بر صندوق‌ها هستند.

وی ادامه داد: برخی از صندوق‌ها سه و برخی پنج نفر بر صندوق‌ها نظارت می‌کنند همچنین برای اجرای ماده ۲۵ قانون انتخابات یک بازرس برای سلامت انتخابات و آرامش خاطر در نظر گرفته شده است.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: براساس اعلام ستاد انتخابات چون دستگاه احراز هویت در شعب اخذ رای پیش‌بینی شده استفاده از استامپ ضروری نیست.

وی ابراز امیدواری کرد روز بدون حاشیه و مساله‌ای در سطح استان داشته و مردم فهیم اصفهان مانند قبل برگ زرینی را به کتاب زرین اصفهان اضافه کنند.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی برای تعیین ۲۰ کرسی(به همراه نماینده ارامنه) امروز جمعه دوم اسفند همزمان با سراسر کشور در استان اصفهان آغاز شد.

نامزدهای این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۱۵ حوزه انتخابیه از جمله حوزه اقلیت های مذهبی با یکدیگر رقابت می‌کنند.

نزدیک به ۶۰ هزار نفر در امر برگزاری انتخابات همکاری دارند. همچنین دست کم سه میلیون و ۶۰۰ هزار و ۵۳۹ نفر در استان افزون بر پنج میلیون نفری اصفهان واجد شرایط رای دادن هستند.

که از این تعداد ۱۷۰ هزار و ۴۰۰ نفر برای اولین مرتبه در انتخابات شرکت خواهند کرد. در نهایت۲۰ نفر از ۲۹۱ نامزد انتخاباتی اصفهان به بهارستان راه پیدا می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.