رقابت میان نامزدهای انتخاباتی در کلانشهر اصفهان که مرکز شهرستان اصفهان به شمار می‌آید و پرجمعیت‌ترین شهر استان است، به گام‌های نهایی خود نزدیک شده و فضای خیابان‌ها و اماکن عمومی را در برگرفته است.

از میان حدود ۱۱۱ نامزد انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در شهرستان اصفهان، دست‌کم ۱۵ نفر زن هستند که در بین آنها چهره‌های مختلفی از نمایندگان فعلی مجلس تا ادوار گذشته گرفته تا استادان دانشگاه و کارشناسان مختلف به چشم می‌خورد.

در این میان، تبلیغات چند نامزد زن در این کلانشهر که تعدادی از آنها برای مردم شناخته‌تر شده هستند، بیشتر به چشم می‌خورد، از تابلوها و بنرهای بزرگ تبلیغاتی گرفته تا بروشورها و تراکت‌های پخش شده در سطح شهر.

در تبلیغات شهری این نامزدها که نماینده جامعه زنان اصفهانی هستند، شعارهای زیادی به چشم نمی‌خورد بلکه بیشتر محتوای آنها مربوط به تحصیلات دانشگاهی و سابقه فعالیت آنها در سال‌های گذشته است.

نام این نامزدهای زن در برخی تبلیغات به‌صورت مجزا و در برخی دیگر به‌صورت گروهی با تعداد دیگری از نامزدهای مرد به چشم می‌خورد، هرچند برخی از آنها نیز همراه با خویشاوندان خود اقدام به تبلیغ کرده‌اند.

نامزدهای انتخاباتی در اصفهان از امکانات مخابراتی نیز استفاده و با ارسال پیامک به مشترکان تلفن همراه در باره همایش‌های حامیان و گزارش عملکرد خود اطلاع‌رسانی کرده‌اند.

نامزدهای زن انتخابات مجلس در اصفهان از فضای مجازی نیز بهره بسیاری برای تبلیغات گرفته‌اند و از همان دقایق اولیه زمان رسمی شروع تبلیغات یعنی بیست و چهارم بهمن جاری، عضوگیری گسترده‌ای از بین کاربران برای کانال‌های حامیان و هواداران آنها انجام شده است.

بسیاری از آنها نیز در کانال‌ها و گروه‌های بزرگ خبری و غیرخبری اقدام به تبلیغ و ارسال فیلم‌های کوتاه و تصاویری از خود و شعارهایشان کرده‌اند.

در کانال‌هایی که به اسم هواداران یا حامیان این نامزدها ایجاد شده، مطالب تبلیغاتی مانند اعلام حمایت افراد سرشناس، مراجع و نهادهای صنفی مختلف و بخشی از سخنرانی‌های آنها در مکان‌ها و اجتماعات مختلف از جمله مجلس منتشر شده است.

این نامزدها در تبلیغات خود به مسائل زیادی از قربانیان اسیدپاشی گرفته تا مباحث مربوط به آب، زاینده‌رود، کشاورزان، کارگران، بازنشستگان، حوادث آبان، معلمان خرید خدمت و حق‌التدریس، قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان، کامیون‌داران، یارانه معیشتی، زیر سوال بردن اعتماد مردم به مسوولان، سلامت و حتی ویروس کرونا پرداخته‌اند.

در عین حال در فضای مجازی، مباحث مختلفی در باره نامزدهای زن اصفهان مانند مدرک تحصیلی، دلیل تغییر حوزه ثبت‌نام و عملکردهای گذشته آنها و اعضای خانواده‌هایشان در کانال‌ها و گروه‌های مختلف مطرح شده است.

حوزه انتخابیه شهرستان اصفهان با بیش از ۲ میلیون تَن جمعیت دارای پنج کرسی در مجلس است و مردم این شهرستان باید از بین نامزدها، پنج تَن را به نمایندگی خود برای حضور در مجلس شورای اسلامی انتخاب کنند.

در بین نمایندگان فعلی شهرستان اصفهان در مجلس دهم، یک نفر زن است هرچند در انتخابات مجلس که سال ۹۴ برگزار شد ۲ زن از این خطه در بین پنج نفر دارای بیشترین آرای ماخوذه بودند اما شورای نگهبان بعد از برگزاری انتخابات، صلاحیت یکی از آنها را رد کرد و وی از نمایندگی در دوره دهم مجلس شورای اسلامی، بازماند.
انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دوم اسفند امسال برگزار می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.