حسین سیستانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تمامی اعضای هیات‌های اجرایی و نظارت شهرستان با اشراف کامل به اهمیت این رویداد و آموزش دست اندرکاران برگزاری انتخابات در ستادها و شعبه‌های اخذ رای استان آماده برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی هستند.

وی، برگزاری انتخابات در سطح عالی و مطلوب را مهمترین وظیفه فرمانداران به عنوان اجراکننده و نماینده عالی دولت برشمرد و گفت: رسالت مجریان انتخابات در هفت شاخص شامل امانت‌داری، بی‌طرفی، قانونمداری و حرکت در مسیر قانون، سلامت و امنیت انتخابات، مشارکت حداکثری، توجه به مدیریت دانش و شفافیت انتخابات عنوان کرد.

فرماندار اصفهان با اشاره به تجهیز شعبه‌های اخذ رای به دستگاه های احراز هویت و استعلام گفت: این دستگاه ها به ما کمک می‌کند تا هویت افراد احراز شده و افراد با شناسنامه تکراری یا شناشنامه افراد فوت شده رای ندهند و از سویی از دادن رای تکراری جلوگیری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد:  در بحث حضور حداکثری مردم در پای صندوق های اخذ رای نیز اقدامات لازم و برنامه‌های ویژه از تریبون های نماز جمعه در سطح شهرها و بخش های این شهرستان در قالب سخنرانی صورت گرفته است.

سیستانی، با بیان اینکه حضور حداکثری در پای صندوق های رای نشانه حمایت و پشتوانه ای محکم برای نظام است گفت: امید است که همانند راهپیمایی ۲۲ بهمن، یکبار دیگر حماسه حضور مردم مومن و ولایتمدار اصفهان در روز دوم اسفند محقق شود.

وی با اشاره به وجود  ٩٠٤ شعبه اخذ در قالب ۲۴ ستاد در شهرستان اصفهان گفت: ۲۴ هزار نفر در قالب هیات‌های نظارت، اجرایی، نمایندگان فرماندار و  دست اندرکاران شعبه ها و نیروی انتظامی وظیفه برگزاری انتخابات دوم اسفند در این شهرستان را عهده دار هستند..

نامزدهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی در شهرستان اصفهان شامل ۱۱۹ مرد و ۱۵ زن هستند.

در بین آنها چهره‌های مختلفی از نمایندگان فعلی مجلس تا ادوار گذشته، مسوولان اسبق استانداری و سایر دستگاه‌های اجرایی و استادان دانشگاه به چشم می‌خورد.

حوزه انتخابیه اصفهان به مرکزیت اصفهان با ۲ میلیون تَن جمعیت دارای پنج کرسی در مجلس است و مردم این شهرستان باید از بین نامزدها، پنج تَن را به نمایندگی خود برای حضور در مجلس شورای اسلامی انتخاب کنند اما در سایر حوزه‌های انتخابیه استان اصفهان یک نفر انتخاب خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.