نقاط مختلف استان اصفهان از جمله شهرستان کاشان با وجود آغاز تبلیغات رسمی نامزدهای انتخاباتی از ۲۴ بهمن‌ماه، به تدریج رنگ و بوی انتخاباتی به خود گرفته که این امر در محیط شهری شاید چندان ملموس نباشد اما فعالیت‌ها در فضای مجازی پررنگ‌تر شده است.

با نزدیک شدن به روزهای پایانی مهلت قانونی تبلیغات، حضور نامزدها و هواداران آنها حال و هوای منطقه را دگرگون کرده است و در شرایطی که عده‌ای بر طبل رقابت‌های سیاسی می‌کوبند، برخی نیز بر این باور هستند که نفس مشارکت حداکثری از نتیجه نهایی اهمیت بیشتری دارد.

اینها در شرایطی است که بر اساس آگهی اسامی نامزدهای تایید صلاحیت شده نمایندگی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و در اجرای ماده ۳۹ آیین‌نامه اجرایی و قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، ۲۹ نفر از حوزه انتخابیه کاشان در این دوره باهم به رقابت خواهند پرداخت.

مدیر حوزه‌های علمیه منطقه کاشان روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا بیان کرد: بصیرت، آگاهی و پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب موجب شده که مردم نه تنها از نظام دلسرد نشوند، بلکه آگاه‌تر، قوی‌تر و دل‌گرم‌تر از گذشته در صحنه‌های مختلف انقلاب حضور داشته باشند که یکی از نمادهای بزرگ آن انتخابات است.

حجت‌الاسلام منصور فرجی افزود: هرچه حضور مردم در انتخابات جدی و کامل‌تر باشد، به طور قطع انتخابات باشکوه‌تری رقم خواهد خورد.

وی تصریح کرد: چشم دشمنان انقلاب اسلامی به میزان حضور در پای صندوق‌های رای‌گیری دوخته شده است و بر این اساس مردم شریف و ولایتمدار بدون در نظر گرفتن نتیجه انتخابات، حضور چشم‌گیری خواهند داشت.

مدیر حوزه‌های علمیه منطقه کاشان اظهار داشت: مردم در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بین بد و خوب قرار نگرفتند که یکی از آنها را انتخاب کنند؛ بلکه بین خوب و خوب‌تر قرار دارند و مردم باید با آگاهی و بصیرت در بین خوب‌ها، خوب‌ترین را برای نمایندگی مجلس برگزینند.

وی یکی از علت‌های مانایی و ماندگاری انقلاب‌ را آگاهی، بصیرت و در صحنه بودن مردم برشمرد و اضافه کرد: مشکلاتی زیادی در کشور وجود دارد اما مردم این مشکلات را یک طرف می‌گذارند و   انقلابی را که با نتیجه حضور مردم در صحنه و با ایثار و شهادت فرزندان‌شان به دست آمده در طرف دیگر؛ بنابر این در چنین معامله دوطرفه‌ای، مردم به طور قطع پایداری در راه انقلاب را انتخاب می‌کنند که نتیجه آن هم حضور در همه صحنه‌های انقلاب بوده است.

فرجی تاکید کرد: اگرچه عده خیلی کمی مشکلات و آسیب‌های کشور را به انقلاب منتسب می‌کنند و از آن نگران هستند اما حضور مردم در صحنه‌های مختلف بیانگر آن است که مردم پای آرمان‎های انقلاب ایستادند و بین خواسته‌های فردی و ارزش‌های انقلابی، برای انقلاب احترام قایل هستند.

وی یادآور شد: نظام جمهوری اسلامی همواره خواسته‌های مردم را در اولویت قرار داده است اما برخی از آنها به علت‌های گوناگون داخلی و خارجی قابل تحقق نبود.

مدیر حوزه‌های علمیه منطقه کاشان تاکید کرد: مسوولان و دست‌اندرکاران باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که افزون بر حضور مردم در صحنه، انتخابی هوشیارانه و آگاهانه را شاهد باشیم تا در نتیجه مجلس، دولت و در نهایت نظام قوی در خدمت ولی‌فقیه زمان قرار گیرد که بتواند همچون گذشته در همه عرصه‌ها سربلند و سرافراز و در برابر مستکبران مبارز و بسیار قوی باشد.

وی بیان کرد: شرکت در انتخابات زنده بودن، آگاهی و همراهی ملت را نشان می‌دهد و بفرموده رهبر معظم انقلاب، هنوز روحیه انقلابی در بین مردم زنده است زیرا مردم همواره در صحنه‌های انقلاب مانند یوم‌الله ۲۲ بهمن حضور دارند و هر سال آن را باشکوه‌تر از گذشته برگزار می‌کنند.

حضور در انتخابات، تداوم اندیشه شهید سلیمانی

مدیر فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی کاشان نیز حضور در انتخابات را تداوم اندیشه ولایی سردار جهان اسلام، شهید سپهبد سلیمانی دانست و یادآور شد: پس از شهادت سردار سلیمانی، منطقه شاهد تحولات بزرگ در عرصه سیاست و نقش ولایت در شکل‌گیری هسته‌های مقاومت و خروج دشمن از منطقه بود.

حجت‌الاسلام ماشاالله صدیقی مشارکت حداکثری مردم در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را از مصداق‌های آشکار انتقام سخت عنوان کرد و افزود: این حضور هر چقدر مقتدرانه‌تر باشد، دشمنان نظام و در راس آنها دولت تروریستی آمریکا از آن وحشت خواهند داشت.

وی بیان کرد: اگرچه دشمنان با تبلیغات گسترده رسانه‌ای در ۴۰ سال گذشته شکست‌های غیرقابل جبرانی از نظام اسلامی خوردند که نمونه آن شکسته شدن ابهت آنها در پایگاه نظامی عین‌الاسد بود، امروز همه نگاه‌ها به ام‌القرای شهادت و شهادت‌طلبی یعنی ایران اسلامی دوخته شده است.

این استاد دانشگاه اظهار داشت: اقتدار نظام اسلامی، اقتدار جهان اسلام و عزت مسلمانان است؛ اقتداری که در سایه وحدت و همدلی ملت با مقام ولایت و میثاق با شهیدان ۴۰ سال گذشته نظام اسلامی به دست آمده است و حضور حداکثری مردم در انتخابات، تحقق خواسته مقام معظم رهبری و آرمان شهیدان والامقام نظام است.

وی اضافه کرد: امروز باید همه آرزومندان ایران قوی و مقتدر، برای رسیدن به این هدف بزرگ و آرمانی زیر چتر انقلاب و انقلابی‌گری، پرهیز از هر گونه مرزبندی و رعایت اخلاق انتخاباتی به میدان جهاد کبیر که همان دست رد زدن به سینه کفار و منافقان است، در انتخابات حضوری آگاهانه و پرشور داشته باشند.

صدیقی تاکید کرد: مردم باید با انتخاب اصلح، روح امید و خودباوری را برای نسل‌های آینده به ارمغان بیاورند تا در سایه امنیت، اقتدار، اقتصادی پویا و متکی به آرمان‌های اسلامی، الگویی جدید به جهان ارایه دهند.

مشارکت ۷۵۰ دانش‌آموز رای اولی کاشانی در انتخابات دوره یازدهم

رییس اداره آموزش و پرورش کاشان نیز گفت: همزمان با آغاز تبلیغات رسمی نامزدهای شور و نشاط وصف‌ناپذیری بین دانش‌آموزان ایجاد شده است و ۷۵۰ نفر دانش‌آموز از این شهرستان برای شرکت در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به عنوان رای اولی، پای صندوق‌های رای‌گیری می‌روند.

حسین مقنی‌نصرآبادی افزود: انتخابات فرآیند تصمیم‌گیری است که در آن مردم برای اداره امور کشور شخصی را با رای مستقیم خود انتخاب می‌کنند و در این میان دشمنان به دنبال دلسرد کردن مردم و حضور کم‌رنگ آنها در پای صندوق‌ها هستند که ضرورت دارد نسل جدید و به ویژه رای اولی‌ها همگام با قشرهای مختلف مردم با حضور حداکثری این توطئه‌ها را بی‌اثر کنند.

وی بیان کرد: با هدف آگاهی‌بخشی به دانش‌آموزان و به ویژه رای اولی‌ها در این دوره، نشست‌های روشنگری با محوریت انتخابات در حال برگزاری است.

رییس اداره آموزش و پرورش کاشان، شرکت در انتخابات را امری حیاتی برای نظام جمهوری اسلامی برشمرد و تاکید کرد: همه افراد واجد شرایط باید این مهم را بر خود لازم بدانند و در انتخابات شرکت کنند و امید می‌رود با حضور حماسی و حداکثری در پای صندوق‌ها، شاهد انتخاباتی پرشور و نشاط باشیم.

وی شرکت در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را  ضروری  و حیاتی برای انقلاب اسلامی دانست و  افزود: همه افراد واجد شرایط باید این مهم بر خود لازم بدانند و در انتخابات شرکت کنند.

مقنی‌نصرآبادی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب مبنی بر تقویت و استحکام نظام مقدس جمهوری اسلامی در جهان با انتخابات ادامه داد: مایه افتخار و مباهات مردم ایران است که در جهان، انتخابات آزاد برگزار می‌کند و البته باید با درایت و تیزهوشی این فرآیند پیش برود تا بهترین و اصلح‌ترین فرد را برای قانون‌گذاری به مجلس راه پیدا کند.

وی تاکید کرد: مردم باید از بین نامزدهای انتخاباتی، افرادی از جنس مردم انتخاب کنند که با درد و رنج آنها آشنایی داشته باشند و بتوانند مشکلات را درک و لمس کنند و از سوی دیگر برگ زرینی در تاریخ ماندگار انقلاب اسلامی به ثبت برسد.

مجلس شورای اسلامی، نهاد متضمن عدالت‌محوری

شهردار کاشان نیز در گفت‌وگو با ایرنا بیان کرد: ما در یک جامعه آزاد و مردم‌سالار مبتنی بر ارزش‌های اسلامی زندگی می‌کنیم که توصیه به مشارکت و باهم بودن و وعده الهی در موفقیت جامعه‌ای که باهم هستند را در آموزه‌های دینی شاهد بودیم.

سعید ابریشمی‌راد افزود: این حق مردم است که در تعیین سرنوشت حضور جدی داشته باشند و در این میان مجلس نهادی بسیار مهم است که می‌تواند همه ابعاد زندگی مردم را برای دستیابی به یک زندگی سالم با رعایت حق و عدالت را مورد توجه قرار دهد.

وی تشریح کرد: وقتی به دنبال یک جامعه خوب هستیم، برای ما باید مهم باشد که عدالت بر مبنای حقوق برابر و متناسب تحقق پیدا کند و نهادی که می‌تواند متضمن این مهم باشد، نهاد قانون‌گذاری است.

شهردار کاشان اضافه کرد: چنان که رهبر کبیر انقلاب هم فرمودند مجلس در راس امور است، همه مردم باید بسیار نسبت به این موضوع احساس مسوولیت بکنند زیرا در شرایطی هستیم که بیشتر کشورهای قدرتمند جهان سربلندی و اعتلای ما را نمی‌خواهند.

وی تاکید کرد: آنچه که به عنوان هدف‌ها و آرمان‌های انقلاب مطرح است، در تضاد آشکار با منافع قدرت‌های استثمارگر جهان قرار دارد و از این رو همه بسیج شدند تا ما سرزمین و مردمانی آماده، هوشیار و موفق نداشته باشیم.

ابریشمی‌راد اظهار داشت: مردم به واسطه باور به ارزش‌های دینی و نظام اسلامی در ۴۱ سال گذشته از پیروزی انقلاب همواره نشان دادند که در صحنه حضور دارند و به طور حتم این بار نیز با آگاهی، هوشیاری، بررسی دقیق و دقت نظر در عملکرد و برنامه‌های نامزدها، انتخاب اصلح را خواهند داشت.

وی افزود: موفقیت در گروی یک جامعه آگاه است و جهالت، تصمیم ناآگاهانه و غیر روشن موجب عقب‌ماندگی جوامع شده است، از این رو انتظار می‌رود واجدان شرایط، حضور پرشور و آگاهانه داشته باشند.

شهردار کاشان همچنین گفت: با حضور شبکه‌های مجازی، دیگر شاهد تبلیغات محیطی مانند سال‌های گذشته نیستیم اما بر اساس وظیفه بیش از ۲۰ هزار مترمربع بنر خام تهیه و در اماکن و نقاط مناسب و مجاز نصب و در کنار آنها ضوابط و مقررات تبلیغات انتخاباتی نیز درج شده است تا نامزدها و هواداران، آنها را مورد توجه قرار دهند.

وی بیان کرد: بلوغ اجتماعی تا حد زیادی شکل گرفته است و شاهد مساله چندان مهمی در زمینه تبلیغات نیستیم و اما امید می‌رود که این شور و هیجان در نهایت نتیجه خوبی هم به همراه داشته باشد.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی جمعه آینده، دوم اسفندماه برگزار می‌شود.

جمعیت نزدیک به ۵۰۰ هزار نفری حوزه انتخابیه کاشان شامل شهرستان‌های کاشان و آران‌وبیدگل دارای یک نماینده در مجلس شورای اسلامی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.