حمید میرمحمد صادقی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تفاهم‌نامه‌های همکاری در سفر هیاتی از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به پاکستان با دانشگاه‌های لاهور (lahore university)، علوم سلامت (university of health sciences) و دانشکده داروسازی دانشگاه پنجاب منعقد شد.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه‌ای که به‌صورت مشترک با دانشگاه‌های لاهور و علوم سلامت پاکستان در زمینه علمی، پژوهشی و بهداشتی و تبادل استاد و دانشجو منعقد شد، افزود: بر اساس این قرارداد، سالانه حدود ۲۰۰ دانشجو از پاکستان به‌صورت شهریه‌پرداز برای تحصیل در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان معرفی می‌شوند.

میرمحمد صادقی ادامه داد: این دانشجویان با توجه به استانداردهای آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان پذیرفته خواهند شد.

میرمحمدصادقی با تاکید بر اینکه دانشگاه‌های ایران ین پاکستانی‌ها دارای جایگاه بالا و معتبری است، تصریح کرد: آنها تمایل زیادی به تحصیل در ایران دارند و همین امر فرصت خوبی برای گسترش تبادلات علمی و آموزشی بین ۲ کشور است.

وی خاطرنشان کرد: شهر لاهور حدود ۲۰ دانشگاه دولتی و خصوصی دارد و دانشگاه علوم سلامت، مسوول هماهنگی بین دانشگاه‌های پزشکی این منطقه است.

مدیر روابط بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه پنجاب، یکی از دانشگاه‌های معتبر و قدیمی پاکستان و دارای سه برنده جایزه نوبل است، گفت: تفاهم‌نامه‌ای با دانشکده داروسازی این دانشگاه در زمینه تبادل استاد، دانشجو و راه‌اندازی رشته‌های تحصیلی مشترک منعقد شد.

میرمحمدصادقی به بازدید هیات دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از بیمارستان‌های پاکستان نیز اشاره و اضافه کرد: در این بازدیدها، مذاکره‌هایی درباره همکاری با آنها به‌ویژه درباره تربیت و آموزش مدرس پرستاری صورت گرفت زیرا این کشور با کمبود شدید پرستار مواجه است.

وی به مذاکره با برخی از شرکت‌های پاکستانی فعال در زمینه دارویی، زیست فناوری (بیوتک) و تغذیه برای همکاری اشاره کرد و گفت: مقرر است در آینده نزدیک هیاتی از لاهور از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بازدید کند.

به گفته مدیر روابط بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، این دانشگاه با وجود محدودیت‌ها همچنان با دانشگاه‌های اروپایی مانند آلمان همکاری دارد اما لازم است فرصت‌های جدید برای گسترش روابط نیز شناسایی و از آنها استفاده شود.

دانشگاه علوم پزشکی اصفهان دارای حدود ۱۰ هزار دانشجو و ۸۰۰ عضو هیات علمی است که با ۱۱ دانشکده و ۴۷ مرکز تحقیقاتی و پژوهشکده، یکی از دانشگاه های علوم پزشکی برتر کشور بشمار می‌آید.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.