وقتی سخن از وطن به میان می‌آید در نخستین لحظه، خاک میهن، امنیت و غیرت در ذهن هرکس تداعی می‌شود.

خاکی چون خاک پاک ایران و به گستره مرز جغرافیایی که برای حراست از آن باید غیرتی ستودنی به خرج داد و ملتی که این غیرت را خوب در وجودش بارور ساخته است.

امنیتی که به قیمتی گزاف آن را به دست آورده‌ایم، خون شهیدان، دشمنی بی امان معاندان، هجمه‌های شدید چهل ساله، ترورها و تهدیدها، تحریم‌ها و توهین‌ها همه و همه قیمتی است که ملت و حکومت این دیار برای دفاع از آرمان‌هایش، پاسداری از سرزمینش و حفاظت از چیزی به نام عزت و اقتدار پرداخت کرد.

ملت ایران بارها و بارها آماج حملات گسترده دشمنانی قرار گرفت که از هیچ کوششی برای از بین بردن اتحاد و ایجاد چند دستگی این مردم فروگذار نکرده است اما خوشبختانه با توکل و توسلی که این مردم داشته و دارند همواره پرده‌های دسیسه فروافتاده و دست این مستکبران را برایشان رو کرده است.  

۲۲ بهمن ۵۷ سرآغازی بود بر جریان عظیم انقلابی اسلامی که چهار دهه به حرکت پر خروش خود ادامه داد و امروز به نقطه عطفی دیگر بر تاریخ پرفراز و نشیب خود رسیده است.

تاریخی که ملتش همواره از همه امتحانات سرافراز بیرون آمده‌اند ولی این آزمون را باید از حساس‌ترین آن‌ها دانست، چرا که دشمنان دیگر نه از پشت پرده و در خفا بلکه رو در رو ایستاده و شمشیر را از رو بسته است.

هنگامی که سعی در سوء‌استفاده از فضای اعتراضی کشور به نفع خود و جیره‌خوارانش دارد و اعتراض به حق مردمی را به اغتشاشی تخریب‌گرانه توسط عَمال خود بدل می‌کند، هنگامی که به دلیل ذلیلی دست به تحریم اقتصادی می‌زند، و هنگامی که یک شخصیت غیور و مقتدر نظامی را ظالمانه ترور می‌کند باید فهمید این دشمن همچون ماری زهرآگین دارد از درون به خود می‌پیچد.

آمریکا و دست نشانده‌هایی که چهل سال برای ضربه زدن به این انقلاب اسلامی هزاران راه رفتند و همه را در بن‌بست نافرجامی دیدند اکنون تنها می‌خواهند از حربه تفرقه انداز و حکومت کن استفاده کنند.

تفرقه‌ای که قصد دارند از راه سیاست، اقتصاد، اجتماع، ورزش، هنر و فرهنگ ایجاد کنند، اما این بار نیز ملت هوشیارتر از همیشه دست آن‌ها را می‌خواند و برای نمایش وحدت خود گام در آزمونی سرنوشت‌ساز می‌نهند تا اتمام حجتی باشد برای آنان که نگاه بد به سرزمین ایران نداشته باشد.

شماری از شهروندان اصفهان معتقدند که حضور گسترده مردمی در تصمیم‌گیری‌های سیاسی کشور و رخدادهایی مانند راهپیمایی‌های ملی، نوعی آزمون برای رسیدن به عزت بین‌المللی و کسب اقتدار در میان سایر کشورهاست.

یک دانشجو اصفهانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به تصمیم خود برای حضور تمام قد در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال می‌گوید: من در سال‌های گذشته برای حضور در این رخداد ملی مقید نبودم اما امسال با توجه به ترور شهید سلیمانی و تهدیدهای آمریکا به منظور حفظ امنیت و هویت کشورم به حضور در این راهپیمایی تصمیم قطعی گرفته‌ام.

زهرا بابایی اضافه کرد: آمریکا و برخی همپیمانانش نشان دادند که شمشیر را از رو بسته‌اند ولی باید بدانند که ملت ایران نیز نسبت به خاک میهن و سرداران رشیدی که امنیت و آرامش را برایشان به ارمغان آورده‌اند تعصب داشته و از هیچ کوششی برای دفاع از آن دریغ نمی‌کنند.

یک مغازه دار که در حال صحبت با یکی از مشتریانش درخصوص اوضاع اقتصادی کشور و مشکلات کاسبی و صنف خودش بود که با حضور خبرنگار ایرنا برای گفت و گو مواجه می‌شود و در پاسخ به این سوال که آیا قصد حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال را دارد یا خیر می‌گوید: من بیشتر سال‌ها در راهپیمایی‌ها شرکت کرده ام و امسال این کار را خواهم کرد.

علی جمالی‌فر در تشبیه زیبایی ایران را یک خانواده توصیف و تاکید کرد: هر خانواده‌ای ممکن است زمانی با مشکلات مختلف مانند مسائل اقتصادی یا اختلافات معمولی میان اعضای خود مواجه شود ولی زمانی که یک غریبه برای همین خانواده دردسر یا مزاحمت ایجاد کند همه متحد در برابر آن ایستادگی می‌کنند.

وی تصریح کرد: امروز جامعه و کشور ما هم مانند همین خانواده است، شاید به خاطر برخی اقدامات دشمنان مانند تحریم‌های ظالمانه علیه کشور، در سال‌های اخیر وضعیت معیشتی برخی افراد جامعه با فراز و نشیب‌هایی روبه رو شده باشد اما همگی به کشورمان عشق می‌ورزیم و از آن حمایت می‌کنیم.

یک جوان اصفهانی هم که با جمعی از دوستان خود در حاشیه زاینده‌رود ایستاده بود به خبرنگار ایرنا گفت: من دانش آموخته رشته حسابداری و جویای کار هستم و از سواد سیاسی بالایی هم برخوردار نیستم اما اگر در راهپیمایی‌ ۲۲ بهمن و انتخاباتی که پیش‌رو داریم شرکت کنم شاید در مسائل اقتصادی و اجتماعی و سیاسی کشور گشایشی ایجاد شود.

محسن احمدی با اعلام انزجار از تهدیدها و خط و نشان های آمریکا و دشمنان ایران اظهار امیدواری کرد با توجه به مسائل اخیر کشور اگر مردم با دقت و غیرت ملی در این دو رویدادها حضور یابند بدون شک بسیاری از مشکلات دولت و حکومت حل شده و دید سایر کشورهای جهان نسبت به ما هم تغییر خواهدکرد.

وی معتقد است که تا زمانی که یک ملت نسبت به سرنوشت کشورشان حساس باشند و آن را دارای اهمیت بدانند دیگر کشورها نیز به آن حکومت و مردمانش با دید احترام نگاه خواهند کرد.

به گفته وی حضور مردم در این روز تاریخی ادای دین به انقلاب اسلامی است.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: ما در تکالیف دینی اسلام دو نوع تکلیف عبادی و سیاسی داریم که تصمیم‌گیری‌های حکومتی از دسته وظایف دینی هر ملت مسلمانی است.

حجت‌الاسلام محمدرضا صالحیان با اشاره به اینکه شرکت در راهپیمایی ملی یک اقدام تفریحی و تفننی و دل بخواهی نیست افزود: یک مسلمان باید به مجموع دستورات دینی از جمله عبادی و سیاسی عمل کند و بداند که در این راه جهاد و شهادت و تحریم نیز وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه براساس آیات قرآنی، انسان مسلمان کامل کسی است که در برابر دستورات الهی تسلیم باشد تصریح کرد: پیامبراسلام حکومتی اسلامی تشکیل داد و حکومت یک سری الزام‌هایی دارد که مسلمانان باید به ان عمل کنند.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان عنوان کرد: ۱۴۰۰سال فراز و نشیب‌ها گذشته تا به حکومت اسلامی ایران رسیده که زمینه‌ساز حکومت مهدی موعود است و این زمینه‌سازی درصورتی فراهم می‌شود که هر کدام از ما به وظایف عبادی و سیاسی خود به خوبی عمل کنیم.

وی تاکیدکرد: راهپیمایی ۲۲ بهمن هرچه با شکوهتر باشد منفعت آن برای کشور، امنیت آن و ترس استکبار جهانی بیشتر خواهد بود.

حجت‌الاسلام صالحیان با اشاره به اینکه یک رکن در کشور و کشورداری موضوع امنیت است تصریح کرد:  فرد فرد ملت ایران باید در ایجاد این امنیت شریک باشند و حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن به معنای خواسته مردمی برای امنیت، عزت و پیشرفت ایران اسلامی است.

همچنین رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان نیز در گفت و گو با ایرنا ۲۲ بهمن نشان دهنده حرکت عظیم حضرت امام(ره)، و ارادت و عشق مردم به ولایت است گفت: هرساله بزرگداشت ۲۲ بهمن حضور مردم نسل‌های مختلف انقلاب را شاهد هستیم که حضور جوانان و نوجوانان نشان از جوان بودن انقلاب دارد.

محمدعلی احمدی افزود: ۲۲ بهمن امسال نشان از حرکت گسترده جوانان برای طی کردن بیانیه گام دوم انقلاب و توصیه‌ها و رهنمودهای هفت گانه رهبری است.

وی حضور مردم در ۲۲ بهمن امسال را نشانه عظم و اراده ملی برای انتقام‌گیری سخت از مستکبران به دنبال ترور شهید سلیمانی دانست و تصریح کرد: حضور متحد و منسجم ملت ایران در ۲۲ بهمن مقدمه‌ای برای رقم زدن حرکت سیاسی مردم و حضور در انتخابات است که منجر به ناامیدی دشمنان خواهد شد.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان حضور گسترده در راهپیمایی ۲۲ بهمن را در هم شکننده توطئه دشمنان برشمرد و اشاره کرد: ۲۲ بهمن نماد حضور منسجم مردم در تمامی دوره‌ها برای گرامیداشت انقلاب، مظهر پیروزی، اقتدار و قدرشناسی مردم از شهیدان والا مقام است.  

۲۲ بهمن سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند ایران به رهبری امام خمینی(ره) است.

استان اصفهان دارای ۲۴ شهرستان، ۵۰ بخش، ۱۰۷ شهر و هزار و ۳۴۹ روستاست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.