آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی نژاد روز چهارشنبه در دیدار با معاون سیاسی وزیر کشور با اعلام اینکه وجود دو خط سیاسی در کشور به نظام اسلامی لطمه می‌زند، افزود: البته بنده با تغییر استانداران، فرمانداران، بخشداران و مدیران کل، به‌دلیل همسان نبودن خط سیاسی آنها، مخالف هستم.

وی اضافه کرد: چرا باید با تغییر رئیس‌ جمهوری، تمام مدیران حتی مدیران توانمند و باتجربه، تنها به‌دلیل تفاوت خط سیاسی تغییر کنند. البته قانون اساسی این اجازه را می‌دهد که با تغییر رئیس‌ جمهوری، وزیران و استانداران تا پایین‌ترین رده تغییر کند که این موضوع نیازمند اصلاح است. 

امام جمعه اصفهان از فرمانداری‌ها خواست تا در اجرای فرآیند انتخابات، چهارچوب‌ها را حفظ و قوانین و دستورالعمل‌ها را با قدت اجرا کنند.

وی اظهار داشت: فرمانداران باید توجیه باشند که بر اساس قوانین و دستورالعمل‌ها، نامزدها را ثبت‌نام کنند نه‌اینکه وقتی می‌دانند مدرک لازم برای ورود به انتخابات، لیسانس است، از یک فرد دیپلمه یا فردی که شرایط قانونی کاندیدا شدن را ندارد، ثبت‌نام کنند.  

آیت‌الله طباطبائی نژاد تاکید کرد: فردی که مدرک لازم برای حضور در مجلس شورای اسلامی را ندارد، نباید ثبت‌نام و پرونده‌اش به شورای نگهبان ارسال شود زیرا پس از آن، هجمه‌ای علیه شورای نگهبان شکل می‌گیرد که چرا تعداد زیادی از ثبت‌نام شده‌ها، ردّ صلاحیت شده‌اند.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه مردم ایران اسلامی هر سال در ۲۲ بهمن حمایت خود را از نظام اعلام کرده‌اند و پا به رکاب این انقلاب هستند، گفت: تجربه نشان داده است که مردم ما به‌دلیل سختی‌های زندگی، از پشتیبانی از نظام اسلامی عقب‌نشینی نمی‌کنند، هرچند صحبت و گله دارند اما از حمایت از جمهوری اسلامی عقب‌نشینی نمی‌کنند.

وی تصریح کرد: آنچه که مردم را متحیّر می‌کند این است که احساس کنند دولتی‌ها، داوران و خدمتگزاران خوبی نیستند و اگر این احساس ایجاد شود، بدون شک مردم بی‌اعتماد خواهند شد. 

آیت‌الله طباطبایی نژاد، سلامت و امنیت را لازمه برگزاری انتخابات دانست و افزود: مردم باید احساس کنند که می‌توانند به‌راحتی به فرد دلخواه خود رأی بدهند و هیچ کارمند دولتی نباید حتی در وقت غیراداری، برای کاندیدایی تبلیغ و کار کند.

وی با اشاره به اینکه آزادی اسلامی در برگزاری انتخابات مهم است، گفت: آزادی اسلامی یعنی‌اینکه شرایط و فضا به گونه‌ای نباشد که کسی بترسد به فردی رأی بدهد یا ندهد. 

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان خاطرنشان ساخت: مردم باید بدانند که اگر به کسی رأی دادند هیچکس با آنان مخالفت نخواهد کرد و این همان امنیتی است که رهبر انقلاب نیز مدنظر دارند.

وی افزود: اگر مردم این احساس را داشته باشند، رقابت ایجاد می‌شود و مشارکت مردمی نیز افزایش می‌یابد.

آیت‌الله طباطبائی نژاد همچنین در باره مساله آب اظهار داشت: آب انفال است و در اختیار حکومت و دولت قرار دارد و تقسیم آن باید عادلانه باشد.

امام جمعه اصفهان افزود: اینکه افرادی بیایند و هیاهو کنند که مرز دو استان را تغییر دهند، کار درستی نیست بلکه مرزها باید مشخص باشد تا برای مردم نارضایتی ایجاد نشود.   

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، در ابتدای این دیدار معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: وزارت کشور مجری برگزاری انتخاب است و معاونت سیاسی وزیر به عنوان رئیس ستاد انتخابات کشور فعالیت دارد.

جمال عرف با اشاره به اینکه۱۰ اردیبهشت‌ ساری جاری، ستاد انتخابات کشور تشکیل شد، افزود: از آذر امسال ثبت‌نام نامزدها برای انتخابات مجلس آغاز و ۲ اسفند انتخابات برگزار می‌شود. 

وی افزود: مشارکت، امنیت، سلامت و رقابت، چهار رکن انتخابات در جمهوری اسلامی از نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی است که انتظار می‌رود انتخابات سالم و پرنشاطی همچون گذشته برگزار شود. 

معاون سیاسی وزیر کشور بیان کرد: تلاش می‌شود که مشارکت حداکثری در این انتخابات نیز تحقق یابد، البته برخی با هدف زدن دولت، در میان مردم ناامیدی ایجاد می‌کنند و حتی نظام اسلامی را زیر سئوال می‌برند. 

وی با اشاره به تلاش دشمنان برای اینکه انتخابات در تراز نظام اسلامی برگزار نشود، گفت: انتظار داریم که ائمه جمعه در تبیین وضعیت کشور برای مردم به ما کمک کنند زیرا همه باید دست به دست هم دهیم تا زمینه‌ ناامیدی در جامعه کاهش یابد. 

استاندار اصفهان نیز در این دیدار با اشاره به اینکه بر اساس قانون، شورای نگهبان وظایفی دارد، افزود: یکی از کارهایی که باید انجام شود، مذاکره با اعضای شورای نگهبان برای افزایش مشارکت مردم است تا با باز شدن فضا، میزان مشارکت‌ در انتخابات افزایش یابد.

عباس رضایی اظهار داشت: نباید برخی مسئولان، در باره مساله آب موضوعاتی را مطرح کنند و اظهارنظرهایی را انجام دهند که به ایجاد تنش منجر شود. 

۲۰۹۳/۶۰۲۷ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.