به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی روز پنجشنبه  در جمع خبرنگاران استان البرز افزود: نظام اسلامی از بدو تشکیل تا کنون با دشمنی های زیادی روبرو بوده و هست اما این حملات هیچ گاه سبب نشده تا جلوی آگاهی بخشی به مردم گرفته شود.

وی اضافه کرد: هر چیزی که مردم را آگاه کرده و در آگاهی بخشی و مسئولیت پذیری آنان نقش دارد را باید تشویق کرد که در این میان کسانی که در کار خبر هستند آن چیزی که مهم تر است این بوده که نسبت به ترویج دین و انقلاب هر چه بیشتر بپردازند.

آیت الله حسینی همدانی گفت: انتظار ما از خبرنگاران این است که هیچ وقت متفرق نشوند، منسجم بودن یک دستور است و اجازه رخنه ندهید چرا که شما در یک عرصه خطیری قدم بر می دارید.

وی ادامه داد: حفظ وحدت، یکپارچگی، جلوگیری از تشنج و ایجاد فضای ۲ قطبی و چند قطبی از دیگر مواردی است که اصحاب خبر باید به آن توجه کنند.

امام جمعه کرج عنوان کرد: همچنین شما خبرنگاران  در  تقوبت بصیرت مردم و فرهنگ عمومی نقش دارید، اینکه نظام را تضعیف نکنید، همه می دانید که این نظام چگونه محقق شده و بازخوانی آن مهم است، باید تقویت کرد تا سرفصل هایی مد نظر به نتیجه برسند.

حسینی همدانی خطاب به اصحاب رسانه  افزود: کارهایتان را دقیق، هنرمندانه انجام بدهید و خلاقیت داشته باشید، از ادببات خوب استفاده کنید، گاهی رسانه های مکتوب و فضای رسانه ای را می بینم که هیچ گونه ذوقی در آنها به کار گرفته نشده  یا ادبیات غلط دارند.

وی با بیان اینکه نسبت به قانون بیشتر مقید بود، گفت: دقت، صراحت، صداقت، شجاعت و امانتداری را در عرصه رسانه باید سرلوحه امور قرار داد  به دلیل ارتباطی که با جامعه دارید اگر این موارد را رعایت کنید مخاطبان بیشتری را جذب خواهید کرد.

نماینده ولی فقیه در البرز اظهار داشت: رسالت بزرگی بر عهده خبرنگاران گذاشته شده و نباید اجازه داد  از این  حرفه  سوء استفاده  شود.

حسینی همدانی با بیان اینکه  خبرنگاران رسالت خود را کم نگیرند، افزود: اخبار نقش تعیین کننده ای در نگرش ها دارند، گاهی بی دقتی هایی صورت می گیرد که باید مراقب بود، خوراک سالم و مفید در اختیار مخاطبان خود باید قرار داد اینگونه است که جامعه سالم و متعهد می شود که این کار شما اصحاب رسانه است.

وی ادامه داد: هر شغلی مشکلاتی دارد، اما این مشکلات نباید  خبرنگاران را از کار حرفه ای باز دارد، رعایت هنجارها و ارزش های جامعه ضروری است .

امام کرج عنوان کرد: به دنبال حقیقت باید بود  چراکه کسی با حقیقت نمی تواند مقابله کند و در این زمینه تیزبین و نکته بین باید بود  و از همه مهم تر خداوند را بر کارهایتان ناظر بدانید در این صورت است که حق مطلب به درستی ادا و مسایل حل می شوند.

حسینی همدانی افزود: در این بزنگاه تاریخی که دشمنان قصد دارند به هر طریقی به ما ضربه بزنند، تمام مردم این سرزمین باید بدانند که وظیفه شان در این مقطع چیست، مقام معظم رهبری بیانیه گام دوم انقلاب را  که ۲۰ روز تدوین آن به طول انجامید و برای برخی عبارت ها ۲۰ بار خط خورده تا عبارت بهتری نوشته شود، با دقت ۴۰ سال آینده را طراحی و برنامه ریزی کرده اند که باید پیام خاص آن را دریافت و به کار گیریم.

وی ادامه داد: هر مساله ای که بخواهد در جامعه اثر گذاری داشته باشد باید بر روی آن کار فرهنگی صورت گیرد، حتی کسانی که که فعالیت اقتصادی می کنند اگر به دنبال تاثیر گذاری هستند باید از مجرای فرهنگ وارد شوند، انتخابات پیش روی است اینکه کسی بخواهد خودش را به خورد دیگران بدهد از کار فرهنگی استفاده می کند.

نماینده ولی فقیه در البرز گفت: بر روی ذهن و باور افراد تاثیر می گذارند تا این باور ایجاد شود که باید رای بدهد تا آن فرد بتواند در جایگاهی که می خواهد قرار گیرد.

حسینی همدانی افزود: در این میان کسانی که می توانند از باورهای دینی، انقلابی و ارزش ها دفاع کنند و حقایق را به درستی مطرح نموده و به جامعه عرضه نمایند اصحاب رسانه هستند.

وی در بخش دیگری از یخش سخنان خود با بیان اینکه شفافیت و مطالبه گری با امید دادن منافاتی ندارد، اظهار داشت: برخی از نمایندگان  مجلس در خصوص شفاف سازی رای هایشان ناراحت شدند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت : اینکه بنده در خطبه های نماز جمعه فردی را که مسیر انحراف در پیش گرفته را مطرح ، عده ای می گویند با این کار انسجام اجتماعی  به هم می خورد، درست است نباید ناامید کرد، اما زمانی که این فرد معرفی و دستگاه قضایی او را  دستگیر و پول به بیت المال باز می گرداند آیا مردم خیالشان راحت تر نمی شود که مسئولان مراقب هستند.

امام جمعه کرج  افزود: زمانی که دستگاه امنیتی به صراحت بیان می کند که فلان نفر نباید فرماندار شود، اما حکم می گیرد و با گردن کلفتی در جلسات حضور می یابد، این مساله که بیشتر جامعه را ناامید می کند، دستگاه امنیتی می گوید فلان نفر نباید شهردار شود، اما حکم می گیرد، بعد از تذکرها سرپرستی می گیرد که خود این  سرپرستی یک حقه بازی جدید است که از آن استفاده می شود، بیان این مطالب امید آفرین است.

حسینی همدانی بیان داشت: در این میان مسایلی هستند که سبب ناامیدی می شوند، دستگاه پلیس توزیع کنندگان مواد مخدر و مشروبات الکی را دستگیر و حال اگر بخواهد دائم عنوان کند که این میزان خلافکار را دستگیر کرده ایم این باعث ناامیدی می شود.

وی  خطاب به خبرنگاران گفت: از خط قرمزها عبور نکنید، اما بین نقد گفتمان و نقد تشخیص تفاوت  قائل شوید، تمام هدف بنده این بوده که عادلانه صحبت کنم، با شخصیت افراد کاری نداریم بحث ما بر روی گفتمان شان است.

امام جمعه کرج  در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه باید آمایش سرزمینی داشته باشیم خاطر نشان کرد: بدانید که در استان البرز چه معضلاتی وجود دارد؛ باید اولویت بندی شود و نسبت به اولویت ها برنامه ها را تعریف کنید.

نماینده ولی فقیه در البرز با ببان ابنکه برخی عنوان می کنند که نسبت به صحبت های بنده در خطبه ها گاهی تذکراتی دریافت کرده ام که این مساله دروع محض است، در خصوص سفر رئیس مجلس به استان هجمه های زیادی وارد شد، جایگاهی که در آن قرار دارم جایگاه حقوقی و مربوط به رهبری است بسیار مراقبم تا در خطبه ها و  کلمات به درستی گفته شود.

روزنامه ای به نام بنده وجود ندارد

حسینی همدانی در خصوص سخنان یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه روزنامه خاصی به نام شما فعالیت می کند خاطر نشان کرد: این مساله دروغ محض است، سایت امام جمعه، صفحه اینستا، سروش و ایتا به نام امام جمعه وجود دارد و به جز این موارد اگر کسی در فضای رسانه ای دیگری به نام من کار می کند راضی نیستم.

اصحاب رسانه، مطالبات را تبدیل به قدرت کنند

امام جمعه کرج در ادامه گفت: یکی از ضعف های اصحاب رسانه این است که مطالب را تبدیل به قدرت نمی کنند، سخنان بنده در خصوص ساخت و سازهای غیر مجاز در خطبه های هفته گذشته باید تبدیل به یک مطالبه شده  تا مسئولان مربوطه مجبور به پاسخگویی شوند.

حسینی همدانی افزود: با یادداشت، مقاله ، گزارش و خبر مطالب را توسعه و عنوان تا به هدف نهایی دست یابید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی اشاره و بیان داشت: از چند هفته قبل معیارها و ملاک ها را عنوان و بیان کرده ام که کسی که استاندار، فرماندار و نماینده مجلس است و در زمان تصدی اشت تخلف هایی نیز صورت گرفته به درد انتخابات نمی خورد.

امام جمعه کرج  ادامه داد: ممکن است چنین افرادی احراز صلاحیت بشوند اما شما اصحاب رسانه می توانید مردم را آگاه و صادقانه نقد گفتمانی داشته باشید در این صورت است که فردی که مطلوب است رای می آورد، مردم به دنبال افراد خدمتگزار هستند به چپ و راست کاری ندارند، کار سیاسی انجام بدهید اما سیاسی کاری نکنید.

جامعه در حال پیر شدن است

نماینده ولی فقیه در البرز در بخش دیگری از سخنان خود به مسن شدن جامعه اشاره و اظهار داشت:  رسانه ها باید جامعه را تشویق به فرزندآوری کنند، مساله ای که رهبری نیز بارها بر آن تاکید داشته اند، بانوان را عمل سزارین می کنند بدون اینکه بدانند که گاهی اقداماتی در این عمل ها صورت می گیرد تا عقیم بشوند، باید به  مساله فرزند آوری  پرداخت و جامعه را تشویق کرد.

۷۴۱۴/ ۶۱۵۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.