آیت الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد روز پنجشنبه در همایش روشنگری و بصیرت‌افزایی فرهنگیان در سالن کانون شهید مفتح اردستان افزود: اسلام از ما عالم روشنفکر و با ایمان می‌خواهد و باید آموزش و پرورش تلاش کند فرزندان مردم را آن گونه که اسلام می‌خواهد، تربیت کند.

وی تصریح کرد: ۲ گروه کمر اسلام و حضرت امام علی (ع) را شکستند که یکی کسانی بودند که خوب صحبت می‌کردند اما دین نداشتند و کسانی که عبادت می‌کردند اما جاهل القلب بودند.

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان اضافه کرد: عالم با بصیرت و دیندار به درد دین و انقلاب می‌خورد و باید فرزندان را دیندار تربیت شوند. وی تشریح کرد: دانشمندان زیادی در دنیا داریم که علم دارند اما دیندار نیستند و نتیجه کار آنها برای دنیا جز جنایت و کشتار چیزی نبوده است اما کسانی که بی‌سواد هم باشند، زود فریب می‌خورند؛ از این رو انسان باید تحلیلگر باشد تا فریب نخورد.

طباطبایی‌نژاد یادآور شد: در جنگ صفین کسانی که در صف لشکر حضرت امام علی (ع) بودند، با قرآن سر نیزه فریب خوردند؛ درحالی که نماز شب می‌خواندند، در برابر امام خود ایستادند و گفتند ما در مقابل قرآن نمی‌ایستیم که اینها کمرشکن شدند و در طول تاریخ بیشترین ضربه را از این افراد خوردیم.

وی ادامه داد: در زمان حاضر در جامعه فریبکاری و فریبکاران خیلی بیشتر از آن دوران است و برخی افراد دانش‌آموخته مشغول فریب مردم هستند اما باید در برابر توطئه آنها قدرت تحلیل داشت و گرفتار دسیسه آنها نشد.

امام‌جمعه اصفهان افزود: برای نمونه افرادی تبلیغ کارهای حکومت پهلوی را می‌کنند اما نمی‌گویند انقلاب چه کرد؛ در حالی که انقلاب کارهایی کرده که پیامبران به دلیل همراه نشدن مردم نکردند.

وی بیان کرد: رهبر جامعه اگر امیرالمومنین هم باشد و مردم بصیرت نداشته باشند، کاری از پیش نمی‌رود زیرا آن چیزی که جامعه را نجات می‌دهد، بصیرت است که موجب رهایی از گرفتاری می‌شود و کسانی که عقل و بصیرت نداشته باشند، گمراه می‌شوند.

آیت الله طباطبایی‌نژاد تاکید کرد: باید به فرزندان خود بفهمانیم که انقلاب در ایران چه کرد، زیرا کارهای انقلاب به واقع معجزه است؛ ۴۰ سال با دنیا در جنگ بوده‌ایم اما باز در همه موارد در حال پیشرفت هستیم و به بیشتر روستاها برق‌رسانی شد.

وی اضافه کرد: پیش از انقلاب اسلامی ۹ هزار مگاوات تولید برق داشتیم و ۳۰۰ روستا برق داشتند اما امروز ۸۰ هزار مگاوات برق تولید می‌کنیم و همه روستاها از نعمت برق برخوردار شدند و حتی در زمینه صادرات برق نیز فعال هستیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان همچنین گفت: هم اکنون بیش از ۵۰ هزار میلیارد ریال برق صادر می‌کنیم، در راه‌سازی پیشرفت کردیم و اتوبان‌های زیادی ساخته شده است و بیشتر جاده‌های روستایی آسفالت هستند و در استان اصفهان نیز جز اردستان، همه شهرستان‌ها راه ارتباطی دوبانده با مرکز استان دارند.

وی با اشاره پیشرفت نظامی ایران اضافه کرد: در دوران جنگ تحمیلی تلاش می‌کردند کسی به ما اسلحه ندهند اما امروز تلاش دارند ما به کسی اسلحه ندهیم؛ در حالی که در جنگ گلوله آر.پی.جی نداشتیم اما امروز موشک نقطه‌زن داریم که کمر دشمن را شکست و مقر داعشی ها را در سوریه هدف قرار داد.

امام‌جمعه اصفهان تصریح کرد: اگر سست شویم، در دهان دشمن خواهیم افتاد و نابود می شویم؛ تحریم‌ها ما را به خود آورد و فهمیدیم نباید محتاج دشمن شد.

وی اضافه کرد: برخی بی‌تدبیری‌ها در کشور وجود دارد که در سایر نقاط دنیا نیز به چشم می‌خورد و با این حال ما جوانانی هم‌چون شهید حججی تربیت کرده‌ایم که در دنیا شگفتی آفریدند. وی در ادامه تاکید کرد: باید در زاد و ولد جدی باشیم زیرا کشور به نسل جوان نیاز دارد و روزی‌رسان خداست.

آیت الله طباطبایی‌نژاد افزود: آموزش و پرورش مواظب باشد، دشمن روی فرزندان ما کار نکند و آنها را ضد انقلاب نکند؛ ما در معنویات هم جلو رفتیم و اگر خدای ناکرده دشمن بخواهد به ما حمله کند، خواهید دید چقدر جوان خوب داریم. به گفته وی، بالاترین کار تربیت انسان‌هاست که در اختیار معلمان است که باید شکر آن را به‌جا آورد تا گرفتار عذاب خدا نشویم.

شهرستان ۴۲ هزار نفری اردستان در فاصله نزدیک به ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.