آیتالله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اصفهان در مصلای امام خمینی (ره) این شهر  افزود: نمایندگان ایشان در این سفر به ۳۰ مرکز زیر مجموعه دادگستری اصفهان مراجعه کردند و مسائل و مشکلات مراکز را بررسی کردند و برای حل مشکلات آنها بودجه‌ای قرار دادند.

وی با اشاره به مناسبت روز ۱۶ آذر و روز دانشجو، اظهارداشت : در این روز پس از کودتای آمریکایی در ۱۶ آذر ۱۳۳۲، دانشجویان علیه استکبار و حضور سران آمریکا در ایران شعار دادند و به گلوله بسته شدند.
وی ادامه داد: نشانه اصلی دانشجوی انقلابی استکبارستیزی است و باید روحیه مقابله با استکبار داشته باشد.
امام جمعه اصفهان همچنین سالروز شهادت خلبان احمد کشوری از خلبانان جان بر کف سالهای دفاع مقدس و آیت‌الله دستغیب از شهدای محراب را گرامی داشتند.
وی  در بخش دیگری تصریح کرد: این که گفته شود پیامبر (ص) پس از عهد شکنی کفار باز هم با آنها عهد بسته است، بسیار دروغ است و در تاریخ اسلام چنین مسائلی صحت ندارد ولی برخی برای توجیه اقدامات خود این مسائل را درست می‌کنند.
وی بیان کرد: پیامبر اسلام(ص) با یهودیان مدینه قراردادهایی از موضع قدرت بستند که تمامی مفاد آنها به نفع اسلام بود ولی بعد از جنگ بدر وقتی یهودیان خواستند جاسوسی کنند و عهد و پیمان شکستند با آنها برخورد قاطع کردند.
آیت‌الله طباطبایی نژاد همچنین با اشاره به حضور جمعی از علمای اصفهان، اراک و چهار محال بختیاری و قم در هفته گذشته در اصفهان، گفت: در این اجلاس کمیسیون‌های مختلف در خصوص عملی شدن بیانیه گام دوم انقلاب به بحث و گفت و گو پرداختند.
آیت الله طباطبایی نژاد تاکید کرد: نعمت ذریه اهل بیت (ع) و امامزادگان یکی از نعمت های بزرگ است که آن نباید غافل شد و فرصتی برای دعا، راز و نیاز در ارتباط با خداست.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان در خطبه اول نماز در ادامه سلسله مباحث شکرگزاری از منظر اسلام، گفت:  یکی از راههای شکرگزاری عمل به فرامین الهی و اجتناب از معاصی است.
وی ادامه داد: انفاق در راه خدا و ادای حق دیگران یکی از راههای شکرگزاری از نعمت های الهی است که در قرآن به آن سفارش شده است.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.