حمیدرضا تاملی سه‌شنبه شب در جشن اختتامیه چهارمین دوره هفته فرهنگی شهرستان اردستان افزود: این شهرستان تاریخی پربار داشته و در حوزه فرهنگ نیز ظرفیت‌های بالایی دارد اما مردم هم باید به همین میزان در مقوله فرهنگ به درستی و با قدرت بتوانند نقش ایفا کنند.

وی تاکید کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نباید بگذارد، مسایل فرهنگی مقطعی باشد؛ باید با برنامه‌ریزی همه فعالان فرهنگی اردستان سالانه گردهم آمده و برای ارتقای حوزه فرهنگ منطقه هم‌اندیشی داشته باشند.

فرماندار اردستان با تاکید بر لزوم برداشته شدن مانع‌ها بین گروه‌ها و دسته‌ها بیان کرد: با وجود همه دغدغه‌هایی که دلسوزان در مورد اجرای برخی برنامه‌ها داشتند، نگرانی‌ها برطرف شده و با همکاری مسوولان دست به هم دادند و تا کنون کار به خوبی پیش رفته است.

وی با قدردانی از نقش موثر مسوولان، مردم و فعالان رسانه‌ای در برگزاری رویدادهای فرهنگی این شهرستان اضافه کرد: طرح‌های عمرانی و اشتغال‌زا نیز در کنار فعالیت‌های فرهنگی از سوی خدمتگزاران مردم در دولت دوازدهم در حال انجام است.

نماینده مردم شهرستان اردستان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: فرهنگ مهم‌ترین موضوع هر کشور و جامعه‌ای است اما آن جامعه‌ای شرایط مناسبی دارد که لوازم فرهنگی درست استفاده کند.

حجت الاسلام سید صادق طباطبایی‌نژاد افزود: همه چیز در فرهنگ دینی است و ما هم باید از آن استفاده کنیم، چنان که بعثت پیامبر گرامی اسلام (ص) نیز مبنای فرهنگی داشت.

وی تصریح کرد: با وجود این در کشور برای امور فرهنگی کمتر هزینه می‌شود و بودجه چندین وزارتخانه فرهنگی، ورزشی و صدا و سیما که زیر مجموعه کمیسیون فرهنگی به شمار می‌آیند، برابر ۶ درصد از مجموع بودجه عمومی کشور، یعنی به ۸۰ هزار میلیارد ریال می‌رسد اما حضور مردم در کارهای فرهنگی، دینی و آیین‌های مذهبی بیشتر از اینهاست.

نماینده اردستان در مجلس یادآور شد: دشمن در شرایط کنونی فرهنگ ما را هم هدف قرار داده زیرا از ناحیه این فرهنگ ضربه خورده است و در جنگ تحمیلی همین فرهنگ بود که جوانان را به سوی جبهه‌های نبرد حق ضد باطل سوق داد.

وی تاکید کرد: دشمنان امروز کانون خانواده‌ها را هدف قرار داده و در مواردی موفق شدند؛ آنها به دنبال پایین آوردن ازدواج و موالید، افزایش اختلاف‌های خانوادگی و از هم پاشیدن بنیان خانواده هستند تا این فرهنگ دینی را از ما بگیرند.

به گفته طباطبایی‌نژاد، با وجود همه این مسایل در یک سال گذشته کارهای خوبی در حوزه فرهنگ شهرستان اردستان صورت گرفته و فعالیت‌های فرهنگ در زندگی عادی مردم جاری است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردستان نیز در ادامه اظهار کرد: مبلغ ۴۰ میلیارد ریال از محل اعتبارهای تملک دارایی‌ها در سال‌جاری به حوزه فرهنگ و هنر این شهرستان اختصاص یافت و تحول چشمگیری در این بخش رخ داد.

فضل‌الله بصیرت افزود: با اختصاص این مبلغ و تلاش دست‌اندرکاران و سایر دستگاه‌های فرهنگی، ورزشی در نهایت شکوفایی در بخش فرهنگ و هنر شهرستان اردستان را شاهد هستیم.

در ادامه این آیین که با برنامه‌های شاد و موسیقی زنده سنتی نیز همراه بود، چند نفر از فعالان حوزه فرهنگ، هنر، ورزش و رسانه شهرستان اردستان قدردانی شدند.

شهرستان ۴۲ هزار نفری اردستان در فاصله نزدیک به ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.