محمد نوذری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همه داوطلبان استان ایلام همزمان با سراسر کشور از فردا یکشنبه ۱۰ آذر ماه به مدت یک هفته از ساعت هشت صبح تا ۱۸ عصر مهلت دارند برای ثبت‌نام به فرمانداری شهرستان‌های ایلام و دهلران مراجعه کنند.

وی افزود: داوطلبانی که خارج از استان هستند نیز برای ثبت‌نام به وزارت کشور مراجعه کنند و همچنین کسانی که در خارج از کشور هستند نیز در همه سفارتخانه‌ها، کنسولگری‌ها و دفاتر سیاسی جهموری اسلامی ایران ثبت‌نام کنند.

نوذری درباره میانگین سنی داوطلبان هم یادآور شد: سن همه داوطلبان باید بین ۳۰ تا ۷۵ سال باشد و حداقل مدرک تحصیلی برای آنها نیز  کارشناسی ارشد یا معادل آن است.

وی تاکید کرد: تمام متقاضیان ثبت‌نام در انتخابات مجلس شورای اسلامی در مدت یاد شده به حوزه‌های انتخابیه مورد نظر خود مراجعه کنند و مهلت قانونی ثبت‌نام تا ۱۶ آذرماه دیگر قابل تمدید نیست.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام گفت: بررسی انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۱۰ دوره قبل نشان می‌دهد تنها ۲ بار سرنوشت انتخابات در دور اول مشخص شده و هشت بار معادل ۸۰ درصد به دور دوم کشیده شده است.

وی تعداد شعب اخذ رای در انتخابات مجلس در این استان را ۵۵۰ شعبه عنوان کرد و افزود: از این تعداد  ۳۶۸ شعبه ثابت و ۱۸۲ شعبه سیار است که این تعداد در انتخابات دور قبل مجلس شورای اسلامی در استان ۵۳۱ شعبه بود. 

مجوز فعالیت پنج حزب در ایلام صادر شد

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام همچنین از صدور مجوز فعالیت پنج حزب جدید در استان ایلام خبر داد و گفت: با موافقت وزارت کشور، مجوز پنج شعبه استانی احزاب در استان ایلام صادر شد.

نوذری افزود: شعبه انجمن روزنامه نگاران زن ایران به مسوؤلیت منیژه زیبایی، شعبه انجمن اسلامی مهندسان ایران با مسوؤلیت نوریه ارغند، شعبه جمعیت حمایت از حقوق بشر زنان با مسوؤلیت مهتاب شاهماری، شعبه مجمع نیروهای خط امام(ره) با مسوؤلیت جهانگیر رستم‌زاد و شعبه مجمع فرهنگیان ایران اسلامی با مسوؤلیت عبدالصاحب ناصری موفق به دریافت مجوز شدند.

هم اکنون ۶۱ دفتر فرعی احزاب مختلف در استان ایلام فعالیت دارند.

اصل و یک نسخه از تصاویر تمامی صفحه‌های شناسنامه، اصل و یک نسخه تصویر پشت و رو از کارت ملی، یک قطعه عکس ۴×۳ جدید پشت‌نویسی شده، اصل آخرین مدرک تحصیلی و یک نسخه تصویر آن، اصل کارت پایان خدمت و یا مدرکی معتبر دال بر معافیت دائم داوطلب به همراه یک نسخه تصویر آن، اصل مدرک ایثارگری (جانباز، آزاده و فرزند شهید) یا گواهی ایثارگری برای رزمندگان و یا حداقل ۶ ماه سابقه رزمندگی به همراه یک نسخه تصویر آن، اصل گواهی رسمی مبنی بر قبول استعفا و عدم اشتغال در پست و مشاغل موضوع ماده ۲۹ انتخابات برای ثبت‌نام همه داوطلبان الزامی است.

پنجشنبه هفته گذشته رزمایش سنجش سیستم‌های الکترونیکی ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان ایلام برگزار شد.

استان ایلام دارای سه کرسی از صندلی‌های مجلس شورای اسلامی است که در حال حاضر سلام امینی، جلال میرزایی و شادمهر کاظم زاده عهده دار این سه کرسی هستند.

شعار امسال انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گام دوم انقلاب، قانونمداری، بی‌طرفی و انسجام ملی است.

شروع به کار رسمی فرایندهای اجرایی انتخابات از تاریخ دهم آذرماه با ابلاغ دستور شروع انتخابات از سوی وزیر کشور به فرمانداران مراکز حوزه انتخاباتی آغاز می‌شود.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و نخستین انتخابات میان‌ دوره‌ای دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری دوم اسفندماه امسال در سراسر کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.