به گزارش ایرنا آیت الله عباسعلی سلیمانی سه شنبه شب در نشست بررسی مسائل و مشکلات سیستان و بلوچستان که با حضور معاون اول رئیس جمهوری و جمعی از وزرا در زاهدان برگزار شد اظهار داشت: مشکلات این استان برای همه روشن است و عملکرد هم در برخی حوزه ها جای تقدیر دارد اما شرایط به کام نیست چرا که عوامل زیادی مانع موفقیت می شوند.
نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: طرح های زیادی برای آبیاری نوین در شمال و جنوب این استان درحال اجراست اما آبی وجود ندارد.
امام جمعه زاهدان بر راه اندازی اداره کل حمل و نقل و راهداری در جنوب سیستان و بلوچستان تاکید کرد.
نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: با توجه به افزایش ظرفیت بندر شهید بهشتی چابهار ضروری است در ساخت راه آهن زاهدان - چابهار که 35 درصد پیشرفت فیزیکی دارد چاره اندیشی شود.
علیم یارمحمدی بر راه اندازی باند دوم فرودگاه بین المللی زاهدان، رفع مشکل حاشیه نشینی شهرهای زاهدان و چابهار، توسعه سواحل مکران، توسعه گلخانه در حاشیه سواحل سیستان و بلوچستان با استفاده از شیرین کردن آب دریا،تامین اعتبار برای در اختیار قرار دادن نهال پیارم خرما و تامین آب تضمینی برای شهرهای سیستان و مرکز این استان تاکید کرد.
نماینده مردم شهرستانهای زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: سیستان و بلوچستان در ابعاد مختلف دارای استعداد و ظرفیت است اما مظلوم واقع شده است.
دکتر حبیب الله دهمرده افزود: اگر سرمایه گذاری در بخش های مختلف سیستان و بلوچستان انجام شود نتیجه بخش خواهد بود.
وی برپیگیری حق آبه رودخانه هیرمند از کشور افغانستان و راه اندازی کارخانه ها برای رفع مشکل اشتغال و معیشت مردم منطقه تاکید کرد.
نماینده مردم خاش،میرجاوه، کورین و نصرت آباد در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: ضروریست با توجه به نیاز مردم سیستان و بلوچستان به اشتغال و استعدادهای فراوان در مرزها گذرهای مرزی برای مبادلات کالا مورد توجه قرار گیرد.
علی کرد رفع مشکل موتور پمپ های مرزنشینان، رفع نقاط حادثه خیر جاده های ارتباطی، گازرسانی به تمام شهرهای سیستان و بلوچستان، صدور مجوز برای استخدام نیرو در پست های بلاتصدی و تعیین تکلیف نیروهای قراردادی و شرکتی این استان را از ضروریات برشمرد.
محمد باسط درازهی نماینده مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم بر فعال شدن پایانه و بازاچه های مرزی، تسریع در گاز رسانی به شهرهای سیستان و بلوچستان و امکان تردد خودروهای منطقه آزاد چابهار در کل استان تاکید کرد.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.