قدرت افتخاری روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این تصادف هنگامی رخ داد که اتوبوس شرکت واحد پشت چراغ قرمز تقاطع خیابان باب الرحمه – خیابان طیب متوقف بود و این خانم اصرار به سوار شدن خارج از ایستگاه را داشت.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون، راننده اتوبوس واحد مجاز به باز کردن درب و سوار کردن مسافر خارج از ایستگاه نیست  اظهارداشت: هنگام سبز شدن چراغ تقاطع راننده بدون توجه به اینکه خانم هنوز کنار اتوبوس ایستاده اقدام به حرکت کرد و چادر این خانم بین چرخ‌های عقب خودرو گیر کرد و منجر به فوت وی شد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه با بیان اینکه عوامل مختلفی در بروز حادثه و تصادف دخیل هستند تصریح کرد:  رعایت نکردن قوانین و مقررات از طرف عابران پیاده و رانندگان وسایط نقلیه، مهمترین عامل بروز تصادف در خیابان‌های شهری  محسوب می‌شود.

افتخاری با اشاره به اینکه اعمال قانون و آموزش‌های مستمر و متنوع در پیشگیری از وقوع تصادف‌ها و حوادث رانندگی موثر است خاطرنشان کرد: تخلفات رانندگی منجر به تصادف توسط رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی در شهر اصفهان نسبت به سالهای گذشته کاهش پیدا کرده است و زمان آموزش این رانندگان نسبت به گذشته ۲ تا سه برابر افزایش پیدا کرده است.

وی اضافه کرد: برای رانندگان سیستم حمل و نقل عمومی که مرتکب تخلفات حادثه سازی همچون عبور از چراغ قرمز رعایت نکردن حق تقدم عابران پیاده شوند، اعمال قانون سنگینی در نظر گرفته شده است و با آنها برخورد جدی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه با بیان اینکه یک لحظه غفلت به وقوع حادثه   می‌شود اظهار داشت: روزانه بیش از یکهزار دستگاه اتوبوس در سطح شهر اصفهان تردد می‌کنند و بیش از ۶۰۰ هزار مسافر از طریق این ناوگان جابجا می‌شوند.

به گفته وی یک دستگاه اتوبوس شهری روزانه بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ کیلومتر حرکت می‌کند و باید دقت و هوشیاری یک راننده اتوبوس شهری نسبت به رانندگان معمولی چند برابر باشد.

افتخاری بیان کرد: رانندگی اتوبوس واحد شهری شغل بسیار سخت و دشواری است و باید با رعایت قوانین و مقررات و ایجاد مسیرهای ویژه برای اتوبوس و احترام به حمل و نقل عمومی و توقف نکردن در ایستگاهها با این رانندگان همکاری داشته باشیم.

وی با ابراز تاسف از وقوع این حادثه گفت: یک تصادف هم برای ما بسیار ناراحت کننده و ناگوار است اما بسیاری از مواقع تصادف‌ها در محدوده ایستگاههای اتوبوس اتفاق می‌افتد.

    

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.