محسن جلیل روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در یاسوج، اظهار داشت: با دریافت خبر این تصادفات (در مجموع سه تصادف)، آمبولانس‌های اورژانس به محل‌های حادثه اعزام شدند و خدمات اورژانسی ارائه کردند.

وی افزود: در تصادفات امروز ۲ نفر در جاده ارتباطی یاسوج به اصفهان در پی برخورد خودروی سمند و کامیون جان خود را از دست دادند.

جلیل بیان کرد: این تصادف روز پنجشنبه در ساعت ۱۴و ۳۰ دقیقه حوالی پاتاوه به سمت جاده اصفهان رخ داد و قبل از رسیدن آمبولانس های اورژانس ۲ نفر مذکور به سبب شدت جراحات فوت کرده بودند.

وی عنوان کرد: تصادف دو خودروی ۲۰۶ و ۴۰۵ نیز هفت مصدوم و برخورد دو خودروی دیگر در جاده یاسوج بابامیدان ۶ مصدوم برجا گذاشت.

 گرچه آمار تصادفات به علت وسعت کم سرزمینی این استان و جمعیت کم آن نسبت به دیگر استان ها در آمار های رسمی خود را بسیار نشان نمی دهد اما اگر موضوع آمار تصادفات و تعداد کشته ها و مصدومان ناشی از سوانح ترافیکی در این استان نسبت به جمعیت و مساحت خود استان بررسی شود ارقام معناداری به دست می آید.

 ۷۷ نفر ۶ ماه نخست ۹۸، در سوانح رانندگی منجر به فوت این استان جان خود را از دست دادند این در حالی است که مجموع فوت شدگان سوانح رانندگی در طول ۱۲ ماه گذشته ۷۲ مورد بوده است.

آمار فوتی های سال گذشته در حوادث رانندگی ۷۲ نفربوده که ۷۰ نفر از آن ها پیش از رسیدن نیروهای اورژانس کهگیلویه و بویراحمد جان خود را از دست داده بودند.

کهگیلویه و بویراحمد افزون بر ۶ هزار کیلومتر جاده ارتباطی اعم از بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که از این میزان ۱۴۲ کیلومتر بزرگراه، ۵۰۵ کیلومتر راه اصلی، یک هزار و ۲۳۸ کیلومتر راه فرعی و مابقی نیز راه روستایی است.
این استان بیش از ۴۰ گردنه برفگیر و حدود یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر نقاط حادثه خیز دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.