قدرت افتخاری روز یکشنبه در آئین بهره برداری از ۶۰ دستگاه اتوبوس بازسازی شده توسط اتوبوسرانی اصفهان در پردیس هنر افزود: برخی از این اتوبوس‌ها در پایانه اتوبوسرانی متوقف بودند و برخی هم توسط افراد فنی و پیمانکاران مورد بازسازی قرار گرفتند.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان اضافه کرد: مجموعه ۱۱۰۰ دستگاه اتوبوس شرکت واحد اتوبوسرانی از اول مهرماه با تلاش راهوران آماده خدمات رسانی به مردم اصفهان است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان با اشاره به اینکه روزانه ۵۵۰ هزار نفر با اتوبوس جابه جا می‌شوند، گفت: سیستم اتوبوسرانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، در کشورهای دنیا رکن اصلی حمل‌ونقل همگانی سیستم اتوبوسرانی است که کم لطفی به این سیستم ناشی از عدم اطلاع و آگاهی است.

وی، خواستار حمایت ویژه از شرکت واحد اتوبوسرانی شد و افزود: در ۶ ماه گذشته علاوه بر فعالیت در حوزه بازسازی در حوزه بهره‌برداری از پایانه‌ها تلاش بسیاری صورت گرفته است.

افتخاری بیان کرد: بخش اعظم هزینه‌ بازسازی اتوبوس‌ها برای نخستین بار در ردیف بودجه شهرداری‌های مناطق قرار گرفت از این رو صرف کمک شهرداری مرکزی در این راستا نادرست است و باید تمامی مناطق یاری دهنده باشند.

به گفته وی، اصلاح و بازنگری از خطوط و بهره برداری از پایانه‌ها از اقدامات انجام شده در شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان بوده است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان با اشاره به اینکه ۶۰ دستگاه اتوبوس بازسازی شده جایگزین اتوبوس‌های فرسوده خواهند شد، خاطرنشان کرد: عمر متوسط اتوبوس‌ها بالای ۹ سال است اما گریزی نیست که فرآیند نگهداری و سریس‌های دوره‌ای را ارتقا دهیم.

وی با اشاره به اینکه کاهش قابل توجهی در راستای تصادفات اتوبوس‌ها داشته‌ایم، افزود: این اقدام ناشی از آموزش راهوران و تلاش برای جلوگیری از تضییع بیت المال بوده است .

افتخاری اظهار داشت: با توجه به اینکه اوراق مشارکت به تصویب رسیده است و تضمین آن توسط شهرداری اصفهان و دولت انجام شد تا پایان سال جاری تعدادی اتوبوس خریداری شده و اتوبوس‌های جدید به چرخه حمل‌ و نقل اضافه می‌شوند.

وی ادامه داد: براساس رایزنی‌های صورت گرفته هشت دستگاه اتوبوس یورو ۵ تا یک ماه آینده به ناوگان حمل و نقل اضافه می‌شوند.

همچنین معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان افزود: باور داریم که هرچقدر به اتوبوس و اتوبوسرانی رسیدگی کنیم انگار به مردم رسیدگی کردیم، از این رو ملموس‌ترین و در دسترس‌ترین وسیله نقلیه برای مردم، اتوبوس است.

علیرضا صلواتی افزود: خطوط بی‌آرتی با هزینه‌ای بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان راه اندازی شد که روزانه حدود ۱۲۰ هزار نفر را جابه‌جا می‌کند از این رو امیدواریم شاهد رشد و شکوفایی در ناوگان حمل و نقل عمومی باشیم.

به گزارش ایرنا، در شهر اصفهان افزون بر ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر زندگی می کنند.

همچنین این خطه دارای ۱۵ منطقه شهری، هفت هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی مسکونی، ۷۰۰هزار خانه ، حدود ۳۶۰ هکتار اراضی آموزشی، ۵۰ هکتار پارکینگ، یکهزار و ۱۰۰ هکتار فضای عمومی و ۳۰۰ هکتار باغ داخل محدوده شهری است.

۹۹۱۳/۶۰۲۶/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.