سخنگوی شورای شهر یزد با اشاره به اینکه یکی از دغدغه های ما در شورای پنجم توجه به حمل و نقل عمومی است، گفت: متاسفانه شهروندان استفاده چندانی از حمل و نقل عمومی ندارند.

محسن عباسی هرفته در گفت وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به برنامه‌های این شورا در خصوص توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی و استفاده شهروندان از آن اظهار داشت: اضافه شدن تعدادی اتوبوس و مینی‌بوس به ناوگان حمل و نقل شهری در دستور کار است.

وی با اشاره به وضعیت ترافیکی و تردد وسایط نقلیه در شهر ادامه داد: به عقیده ما در شهر یزد با توجه به کمی حجم مسافر و کم عرض بودن خیابان ها برای جلوگیری از ترافیک سنگین از مینی بوس استفاده شود بهتر است.

عباسی با تاکید بر توسعه مطلوب ناوگان حمل و نقل شهری اضافه کرد: دستگاه هایی که به سازمان حمل ونقل استان اضافه شده اند عبارتند از 12 دستگاه اتوبوس و 15 دستگاه مینی بوس که در آینده نیز در صورت تامین اعتبار اقدام به نوسازی خواهد شد.

وی افزود: شهرداری در این راستا 15 مینی بوس (یک دستگاه مخصوص معلولین و 14 عدد دستگاه معمولی) و 12 دستگاه اتوبوس را اخیرا به ناوگان حمل و نقل شهری رونمایی کرد که انشالله تا حدودی بتواند بهبود حمل و نقل عمومی را پوشش دهد.

سخنگوی شورای شهر بیان کرد: مسئله ای که در یزد وجود دارد استفاده کم مردم از وسایل حمل و نقل عمومی به دلیل فرسودگی بالا و تعداد کم است.

وی با اشاره به فرسودگی ناوگان حمل و نقل شهری به ویژه در اتوبوس ها اظهار داشت: همچنین فاصله زمانی آمدن اتوبوس ها به ایستگاه و معطل شدن زیاد شهروندان در ایستگاه ها دلیلی بر کم توجهی به استفاده از حمل و نقل عمومی است.

سخنگوی شورای شهر ادامه داد: از آنجایی که مردم عجله دارند طبیعی است که سعی می کنند از وسایل دیگر جهت حمل و نقل خود استفاده کنند لذا استفاده از حمل و نقل عمومی در این شرایط چندان مورد توجه نیست.

وی با بیان اینکه اتوبوس های شهری یزد باید به 600 دستگاه برسد عنوان کرد: یک ارزیابی اولیه در قالب طرح جامع ترافیک انجام شده و به این نتیجه رسیدیم که تعداد اتوبوسی که در حال حاضر موجود است باید به حدود 600 دستگاه اتوبوس افزایش پیدا کند تا بتوانیم تراکم لازم در اتوبوس ها را در ناوگان حمل و نقل شهری داشته باشیم.

سخنگوی شورای شهر یزد خاطرنشان کرد: برای این کار طرحی را به وزارت کشور دادیم که خوشبختانه پیگیری ها و ارزیابی های زیادی صورت گرفته و بودجه 100 میلیارد تومانی تخصیص داده شد تا بتوانیم ناوگان حمل و نقل شهری را توسعه بدهیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.