آران‌وبیدگل

امام‌جمعه آران‌وبیدگل با محکوم کردن حمله کشور ترکیه به خاک سوریه گفت: چند هفته است که مردم بی‌گناه سوریه مورد هجمه قرار گرفتند که این حمله را می‌توان نقشه دشمنان قلمداد کرد که کشورهای اسلامی را به جان هم می‌اندازند.

حجت الاسلام ابوالفضل سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه این شهر حمله اخیر را به سود حکومت اشغالگر صهیونیستی دانست و افزود: اردوغان باز هم مانند چند بار گذشته فریب دشمن را خورده که امیدواریم هرچه زودتر درس عبرت بگیرد.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها بیان کرد: در چند روز گذشته شاهد اقدام‌های انقلابی در کشور بودیم که از جمله می‌توان به رونمایی هواپیمای جت جنگی از سوی ارتش قهرمان و دستگیری یکی از عناصر ضد انقلاب از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره داشت که این نشان دهنده اوج اقتدار نظام با رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری است.

امام‌جمعه آران‌وبیدگل همچنین به اقدام دولت در زمینه قطع یارانه افراد متمکن اشاره کرد و اظهار داشت: این اقدام جای تقدیر دارد، اگرچه دیر انجام می‌شود اما آن را به فال نیک می‌گیریم.

وی تصریح کرد: چرا باید افراد متمکن که ماشین‌های میلیاردی دارند، یا نجومی بگیران یارانه از بیت‌المال بگیرند که این عین بی‌عدالتی است.

سلیمانی در ادامه اجرای طرح شفافیت مالی مسوولان کشور را نیز مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: اجرای این طرح هم جای تقدیر دارد، چرا که جلوی خیلی از مسائل را می‌گیرد و موجب اجرای بیشتر عدالت می‌شود.

وی مناسبت روز وقف را نیز یادآور شد و گفت: وقف سیره ائمه اطهار (ع) است و آنان همواره در وقف پیشتاز بودند؛ البته جای بسیار تقدیر است که شهرستان آران و بیدگل هم در کشور پیشتاز وقف است.

اردستان

امام‌جمعه اردستان گفت: افراد نباید چنان رفتار کنند که گویی چوب حراج به اموال وقفی زده شده، بلکه باید حق وقف را ادا کنند.

حجت‌الاسلام حسن دهشیری در خطبه‌های نمازجمعه این شهر با اشاره به مناسبت چهارم آبان، روز وقف افزود: باید جایگاه بزرگ وقف برای مردم مشخص شود چرا که مردم می‌توانند بخشی از اموال را  برای امر خیر  وقف کنند و تا زمانی که از آنها استفاده می‌شود، در کنار سرمایه ملی اجر معنوی برای واقف دارد.

وی یادآور شد: در گذشته کسانی که موقوفه‌ای را در اختیار داشتند، حق وقف را بسیار مراعات می‌کردند اما امروز کمتر به آن توجه می‌کنند.

امام‌جمعه اردستان تصریح کرد: اگر از اموال و املاک وقفی در اختیار اشخاص است و وقفی بودن آن اعلام نشده، افراد وظیفه دارند موضوع را به اداره اوقاف و امور خیریه اطلاع دهند.

وی خطاب به رییس اداره اوقاف و امور خیریه اردستان گفت: شائبه وقفی بودن بخشی از زمین‌ یکی از شهرک‌ها وجود دارد و مالکان خانه‌ها نگران هستتد؛ چنان که پیش‌تر نیز تذکر داده شده، هر چه زودتر وضعیت را مشخص کنند تا ساکنان از نگرانی بیرون آمده و چنانچه ملکی وقفی بوده، اجاره آن را بپردازند.

دهشیری در ادامه هشتم آبان‌ماه، سالروز شهادت محمدحسین فهمیده را خاطرنشان ساخت و ابراز امیدواری کرد همه فرزندان آن را گرامی داشته و نوجوانان به آرمان‌های این شهید بزرگوار توجه داشته باشند.

وی همچنین روی نمایی از ساخت هواپیمای آموزشی ایرانی را مورد اشاره قرار و اظهار داشت: این کاری بسیار مهم و ارزشمند است که امیدواریم این روند برای ساخت سایر هواپیماها نیز ادامه داشته باشد و کشوررا از بیگانگان بی‌نیاز کند.

امام‌جمعه اردستان در ادامه به راهپیمایی اربعین حسینی اشاره کرد و آن را نشانه وحدت شیعیان و عظمت اسلام دانست.

وی همچنین خواستار زنده نگاه داشتن این آیین در سال‌های آینده همراه با حمایت از ادامه فعالیت و زنده نگه‌داشتن خدمات‌رسانی موکب‌ها شد.

نایین

امام جمعه نایین با بیان این که پیاده‌روی اربعین نشانگر قدرت اسلام زیر پرچم حسینی(ع) بود، گفت: این آیین سال به سال پرشورتر می‌شود .

 حجت‌الاسلام سید علی سجادی در خطبه‌های نماز جمعه در رواق فاطمیه نایین با اشاره به حضور ۲۵ تا ۳۰ میلیون نفری مردم در پیاده‌روی نجف تا کربلا و برگزاری آیین‌های پیاده‌روی جاماندگان از کربلا در مناطق مختلف کشور افزود: پیام اربعین حسینی امسال که بسیار باشکوه‌تر از سال‌های قبل برگزار شد، موجب حیرت جهانیان و سکوت مطلق غرب در مقابل این حرکت عظیم شد.

او گفت: این مراسم هر سال در حالی برگزار می‌شود که تمدن پوشالی غرب با آن همه یال و کوپال قادر به برگزاری حتی گوشه‌ای از این مراسم بزرگ حرکت جمعی اربعین حسینی نیست.

وی با قدردانی از دست‌اندرکاران موکب‌های حسینی ایران و کشور عراق مسیر پیاده‌روی نجف تا کربلا و پذیرایی شایسته از شرکت‌کنندگان در این مراسم اظهارداشت: پیاده‌روی جاماندگان از پیاده‌روی کربلا در نایین نیز بصورت شایسته برگزار و اهالی مومن ،متعهد ، ولایی و عاشق اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به نحو مطلوبی در این مراسم که از شهر بافران تا گلزار شهدای گمنام دانشگاه آزادبرگزار شد، شرکت کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.