رضا مقدم پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته شهر دماوند با بیان اینکه شعار هفته تربیت بدنی امسال با شعار "ورزش، همدلی و مشرکت اجتماعی" است، اظهار داشت: ورزش به عنوان یک پدیده اجتماعی و فرهنگی، در کمال و تعالی انسان‌ها موثر است و با آن می توانیم فرهنگ غنی ایرانی- اسلامی کشورمان را به جهان معرفی نماییم.

وی با بیان اینکه شهرستان دماوند دارای ۳۸ هیات ورزشی فعال در رشته های مختلف و ۷۶ مکان ورزشی است، خاطرنشان کرد: از این تعداد ۳۸ مکان متعلق به اداره ورزش و جوانان است که ۱۷ مکان سرپوشیده و ۲۱ مکان روباز می باشد و ورزشکاران از آن استفاده می کنند.

این مقام مسئول با تاکیدبراینکه از این تعداد ۱۴ مکان متعلق به ادارات دولتی همچون آموزش و پرورش، دانشگاه، سپاه و غیره و ۲۶ مکان متعلق به بخش خصوصی است، افزود: این نهاد دو پروژه نیمه تمام و مهم عمرانی را در سطح شهرستان در دست اقدام دارد که شامل استادیوم ۵ هزار نفری و دیواره صخره نوردی است.

مقدم سرانه ورزشی شهرستان را سه متر و چهار سانتیمتر برای هرنفر دانست و گفت: گرچه این میزان نسبت به سرانه جهانی بیشتر است اما پیست اسکی آبعلی با مساحت ۱۸۸ هکتار زمین، یکی از دلایل بالا بودن سرانه ورزشی است که با توجه به پتانسیل های این شهرستان افزایش سرانه مفید یک ضرورت است.

رئیس اداره ورزش و جوانان دماوند در ادامه به عملکرد یکساله این نهاد اشاره کرد و گفت: این شهرستان دارای شش خانه ورزشی روستایی و سه مکان متعلق به پایگاه ورزشی قهرمانی و استعدادیابی می باشد.

وی ادامه داد: طی یکسال گذشته در بخش بانوان برنامه‌های متعددی برگزار شده که شامل ۳۰ مورد برگزاری و اعزام بانوان به مسابقات استانی و داخلی، کسب عنوان دوم مسابقات کشوری آمادگی جسمانی، کسب مقام نخست مسابقات اسکی قهرمانی کشور در رشته مارپیچ است.

مقدم همچنین به کسب ۱۸۰ مدال رنگارنگ در بخش بانوان در زشته های مختلف ورزشی اشاره کرد و گفت: حضور بانوان ورزشکار دماوندی در مسابقات اسکی درکشور سوئد، برگزاری ۳۰۰ جشنواره غذاهای بومی و محلی در شهرستان و شرکت ۲ هزار بانو در مسابقات پیاده روی از جمله این فعالیت‌ها است.

این مقام مسئول برگزاری جشنواره بومی و محلی در شهرستان، کارگروه های مختلف ورزشی و فرهنگی، جشنواره برف، برگزاری مسابقات ویژه آقایان در مناسبت های مختلف را از دیگر برنامه های دانست و تصریح کرد: این شهرستان امسال میزبان سه دوره مسابقات کشوری دوچرخه سواری و پاراگلایدر با حضور ۲۲ استان کشور بوده و همچنین مسابقات مختلف استانی نیز برگزار شده است.

وی از کسب دو رکورد آسیایی و جهانی توسط پیشکسوتان ورزشکار شهرستان در مسابقات رزمی خبر داد و گفت: امسال ۲۵۰۰ نفر در کلاس های اوقات فراغت این نهاد در فصل تابستان در سه مدرسه فوتبال و سایر رشته های ورزشی شرکت کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.