مهرداد پورفتحی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه دماوند در جمع نمازگزاران اظهار داشت: امسال جمعیت دانش آموزان دماوند نسبت به سال گذشته رشد تقریبی سه درصدی را دارد و در این زمینه، 600 دانش‌آموز به آموزش و پرورش اضافه شدند.
وی با بیان اینکه با توجه به رشد جمعیت، امسال باید سه مدرسه جدید به دیگر مدارس اضافه می شود، گفت: اداره آموزش و پرورش دماوند بیشترین مراجعه‌کننده را بین ادارات شهرستان دارد و این میزان خدمات رسانی در ایام تابستان نیز وجود دارد.
این مقام مسئول بیان کرد: اداره آموزش و پرورش منطقه دماوند به لحاظ وسعت، یکی از بزرگ‌ترین مناطق 21 گانه شهرستان‌های استان تهران است که سه شهر دماوند، کیلان، آبسرد و روستای اطراف را تحت پوشش دارد.
پورفتحی گفت: اجرای 15 هزار متر ایزوگام برای مدارس شهرستان دماوند، تجهیز 6 مدرسه بخاری‌سوز به سیستم گرمایشی پکیج، تهیه 400 میز و نیمکت و کمد دبیران برای برخی مدارس و ... از جمله اقدامات این نهاد بوده است.
وی ادامه داد: دماوند دارای یکی از بهترین دارالقرآن‌ها شرق استان تهران به نام «قدر» است که خانواده‌ها باید استفاده بیشتری از این مرکز قرآنی داشته باشند؛ همچنین این نهاد بهترین ورزشگاه‌ ورزشی را در این شهرستان دارد که دیگر ادارات و شهروندان می توانند از آن استفاده کنند.
رئیس اداره آموزش و پرورش دماوند با بیان اینکه دانش‌آموزان دماوندی توانسته اند طی سال های گذشته در سطح علمی موفقیت های خوبی کسب کنند، بیان داشت: دانش آموزان توانسته اند در مسابقات قرآن، احکام و علمی رتبه‌های خیلی خوبی را در کشور کسب کنند که این مهم موجب شده تا کیفیت آموزشی مدارس بالا باشد.
پورفتحی به دیگر اقدامات اشاره کرد و افزود: در مدت زمان یک ماه آینده بهترین هنرستان دخترانه شرق استان تهران را در دماوند افتتاح خواهیم کرد که این هنرستان زینبیه با تمام امکانات به بهره‌برداری می‌رسد که شاید دانش‌آموزان از شهر تهران نیز در این هنرستان تحصیل کنند.
وی گفت: همچنین در ماه‌های آینده دو مدرسه در روستای سربندان و شهرک فاطمیه روستای مراء کلنگ‌زنی می‌شود و یک مرکز مشاوره تخصصی تحصیلی و خانواده نیز اداره آموزش و پرورش راه اندازی خواهیم کرد.
پورفتحی گفت: یکی دیگر از ویژگی های مدارس دماوند، وجود خیران مدرسه‌ساز و مدرسه‌یار است چرا که از 22 درصد ساخت مدارس و 70 زمین‌های مدارس آموزش و پرورش دماوند توسط خیران انجام و هدیه شده است که امید است این مهم حفظ و افزایش یابد.
تهرام/7246/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.