علی مبشری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا درآمد سالانه این نهاد را 2 میلیارد و 200 میلیون ریال اعلام کرد.
وی اظهارداشت : تاکنون 110 موقوفه و به همین تعداد واقف داشته ایم که در زمینه های مختلف فرهنگی، مذهبی، عمرانی ، آموزشی و بهداشتی بوده است.
وی از ثبت پنج مورد وقف جدید در این شهرستان خبر داد و گفت : ارزش ریالی این وقف ها در مجموع
10 میلیارد و 500 میلیون ریال برآورد شده است.
به گفته وی این وقف شامل 6 دانگ مغازه تجاری، یک واحد ساختمانی ، یک واحد مسکونی و زمین کشاورزی به متراژ 152 متر و یک جریب زمین کشاورزی است.
رییس اداره اوقاف و امور خیریه مبارکه با اشاره به عام المنفعه بودن 40 درصد از موقوفه ها تصریح کرد: برخی از وقف ها اختصاصی هستند که از جمله آنها می توان به کمک به طلاب در حال آموزش در شهر مبارکه را بیان کرد.
مبشری تعداد اماکن مذهبی شامل امامزاده، قدمگاه و آرامگاه این شهرستان را 17 مورد اعلام و اضافه کرد : برای بازسازی، توسعه و تکمیل این اماکن بیش از 31 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
.از مجموع هشت هزار و 51 امامزاده در کشور 718 امامزاده در استان اصفهان قرار دارد که از نظر اجرای طرح های عمرانی، فرهنگی و آرامش بهاری نوروزی در کل کشور رتبه اول را به خود اختصاص داده اند.
67 وقف جدید از ابتدای امسال تا اکنون در استان اصفهان ثبت شده که برآورد ارزش ریالی آن به 60 میلیارد می رسد. اصفهان از نظر تعداد موقوفات کشور در رده ششم است.
ا- ج - 6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.