علیرضا محمدیان روز چهارشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به موج بازگشت زائران اربعین حسینی، این تعداد اتوبوس از روز گذشته تا یکشنبه ۲۸ مهر برای انتقال زائران از مبادی مرزی چهارگانه یعنی چزابه، خسروی، شلمچه و مهران اختصاص یافت.

​وی از مردم خواست تا ۲۸ مهر از سفرهای غیر ضروری پرهیز کنند و اگر ناچار به سفر بین شهری هستند از سایر ناوگان عمومی جاده‌ای مانند مینی بوس و سواری کرایه موجود در پایانه‌های مسافربری استفاده کنند.

محمدیان با بیان اینکه شرکت‌های مسافربری از هفدهم مهر اقدام به بلیط فروشی برای سفرهای بین شهری در ایام اربعین نکردند، اظهارداشت: اگر فردی از قبل بلیط خرید، مبلغ آن مسترد می‌شود هرچند تاکنون مشکل بلیط و اعتراض مسافران را در این زمینه نداشتیم.

بیش از ۳۰۰ هزار نفر از استان اصفهان برای پیاده‌روی اربعین در سامانه سماح ثبت‌نام کردند.

پیش‌فروش سرویس شرکت‌ها و سرویس‌های دربستی در بازه ۶ روزه ۲۴ تا ۲۹ مهر به کلیه مقاصد کشور در طول دوره طرح پیاده روی زائران اربعین ممنوع اعلام شد.

طبق مصوبه ستاد اربعین، اتوبوس‌های دربستی یکسره برای ناوگان ترانزیتی تا ۲۵ مهرماه امکان رفتن به عراق را دارند و لازم است بعد از خروج از مرز به مدت ۲۴ ساعت به کشور بازگردند و در ایام اوج یعنی بین ۲۴ مهر تا ۲۹ مهر، باید در خدمت جابجایی دیگر زائران باشند.

استان اصفهان از نظر تعداد شرکت حمل و نقل بار، تعداد پایانه حمل بار و مسافر و آموزش کاربران حمل و نقل، رتبه اول کشور را دارد.
۴۵۹ شرکت حمل و نقل بار، ۶ پایانه حمل بار، ۲۶ پایانه حمل مسافر، هشت مرکز مکانیزه معاینه فنی و ۴۷ مجتمع بین راهی در سطح استان اصفهان وجود دارد.
استان اصفهان دارای ۱۱ هزار و۵۰۰ کیلومتر راه است که به دلیل موقعیت خاص آن در مرکز و به عنوان چهار راه ترانزیت بار و مسافر کشور، رتبه اول حمل بار و رتبه سوم حمل مسافر را داراست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.