مجموع زائران استان در اربعین سال گذشته ۵۱ هزار نفر بود.

افزایش ۷۰ درصدی ثبت نام زائران مازندران برای اربعین ۹۸ درحالی است که بر اساس اعلام اداره‌کل حج و زیارت استان مازندران هنوز ۱۲ روز تا پایان ثبت نام اربعین مهلت باقی است.

 مسئولان ستاد اربعین استان پیش از این پیش بینی کرده بودند که حدود ۷۰ هزار نفر در استان برای راهپیمایی اربعین ثبت نام کنند.

مدیرکل حج و زیارت استان مازندران روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: علاقه مندی زائران به اهل بیت (ع) در استان مازندران موجب شد تمام پیش بینی‌های ما تغییر کند و عمده ترین دلیل نیز همین مسئله است. 

حبیب‌الله ساداتی همچنین افزایش امنیت و افزای کمی و کیفی خدمات به زائران در سفر به کربلا را نیز از دیگر دلایل استقبال مردم استان مازندران و دیگر استان ها دانست و افزود: توقف حج عمره منجر به تغییر مسیر زیارتی مردم استان به سوی کشور عراق شده است .

وی از متقاضیان حضور در پیاده روی اربعین خواست تا نسبت به ثبت نام زودتر اقدام کنند و اعلام کرد: تا ۲ روز باقی مانده به روز اربعین نیز زائران مهلت ثبت نام دارد اما بهتر است زائران سفر خود را به روزهای پیک موکول نکنند. 

سلامتی با سفر کوتاه 

مدیرکل حج و زیارت استان مازندران توصیه کرد که زائران برای راحتی سفر دیگران و جلوگیری از ترافیک انسانی و همچنین برای سلامتی خودشان ، سفر خود را کوتاه کنند.

ساداتی کوتاه کردن سفر را در ارتقای کیفیت بخشی و پیشگیری از مسائل و مشکلات بهداشتی موثر دانست و افزود: موکب‌ها و چادرها نیز دارای ظرفیت مشخصی هستند و بهتر است زائران از اقامت طولانی در آنها خودداری کنند.

وی با بیان اینکه هزینه ثبت نام در سامانه سماح و سفر به کشور عراق برای هر زائر فقط ۲۲ هزار تومان است که شامل بیمه و هزینه خدمات هلال احمر در کشور عراق می‌شود، افزود: به جز هزینه اتوبوس و حمل و نقل با وجود استقرار موکب‌ها و چادرها باقی مخارج رایگان بوده و هزینه ای برای زائر دربر نخواهد داشت.

مدیرکل حج و زیارت مازندران هرگونه ادعا از سوی افراد حقیقی یا حقوقی مبنی بر تشکیل کاروان جهت اعزام زائران به کربلا در ایام اربعین را مصداق کامل سودجویی عنوان کرد و گفت: هیچگونه خدمات خاصی در انتظار با کاروان نبوده و تن دادن به سفر با کاروان‌ها فقط هزینه اضافی است.
 زائران برای حضور در پیاده روی اربعین باید در سامانه "سماح" به نشانی اینترنتی  http://www.samah.haj.ir ثبت نام کنند که ورود به این سامانه بسیار آسان و با استفاده از تلفن همراه(موبایل) و رایانه خانگی قابل انجام اشت.

۷۳۳۵/۱۶۵۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.