علیرضا صلواتی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بلوک فرش پیاده‌روها و ایستگاه‌های اتوبوس در مسیر ویژه تردد نابینایان، متفاوت و شیاردار با حالت سکه ای در قسمت‌های تقاطع است تا روشندلان بتوانند به راحتی و با استفاده از عصای سفید آن مسیر را تشخیص دهند و از آن عبور کنند.

وی با بیان اینکه سه خط اتوبوس تندرو در کلانشهر اصفهان با حدود ۵۴ ایستگاه فعال است، خاطرنشان کرد: ایستگاه‌های خطوط ۳ (جِی) و ۲ (باهنر) که نسبت به خط ۱ جدیدتر هستند به این مسیر ویژه مجهز می‌باشند.

صلواتی ادامه داد: اما در خط ۱ اتوبوس تندرو اصفهان که عمر آن به حدود ۱۰ سال گذشته بر می‌گردد، مسیر ویژه تردد نابینایان به دلیل اینکه دچار آسیب شده بود، نیاز به بازسازی و بهسازی دارد که تا پایان سال اجرا خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه ایجاد مسیر ویژه برای تردد نابینایان باید در معبرسازی و مبلمان شهری مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: این موضوع به ویژه از پنج سال گذشته در پیاده روها، تقاطع ها و چهارراه های شهر مورد توجه شهرداری اصفهان بوده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان درباره اینکه آیا ایستگاه‌های قطارشهری نیز به مسیر ویژه نابینایان مجهز است، توضیح داد: تا جایی که اطلاع دارم این مسیرها ایجاد نشده و ضروری است که هر چه زودتر برای آن اقدام شود.

صلواتی، ایجاد مسیر ویژه برای تردد نابینایان در ایستگاه‌های قطار شهری را از طریق ایجاد نشانه‌های فلزی بر روی سنگ ها امکان پذیر دانست و اضافه کرد: در زمان حاضر ماموران حاضر در ایستگاه‌های قطار شهری اقدام به راهنمایی نابینایان برای رسیدن به کوپه ها می‌کنند.

وی درباره حادثه‌ای که اواسط شهریور امسال برای یک فرد نابینا در یکی از ایستگاه‌های اتوبوس تندرو اصفهان رخ داد، گفت: بی احتیاطی و معضل نوسازی ایستگاه از عوامل دخیل در حادثه مذکور بود و ارتباطی به مسیر ویژه نابینایان نداشت.

اواسط شهریور امسال یک فرد روشندل در هنگام پیاده شدن از اتوبوس تندرو (بی آر تی) در یکی از ایستگاه های خط ۱ اصفهان دچار حادثه شد و جان خود را از دست داد.

صلواتی با اشاره به ایجاد شیب راهه های مخصوص برای معلولان در ایستگاه های اتوبوس در اصفهان، اظهار داشت: رانندگان نیز باید در هنگام پیاده و سوار شدن مسافران دقت لازم را داشته باشند و به ویژه برای پیاده شدن هر معلول دست کم ۳۵ ثانیه را در نظر بگیرند.

کلانشهر اصفهان با حدود ۲ میلیون نفر جمعیت دارای خطوط حمل و نقل عمومی قطارشهری، اتوبوسرانی و تاکسی است که ناوگان اتوبوسرانی آن دارای یکهزار و ۲۰۰ دستگاه اتوبوس فعال است.

خط یک قطارشهری اصفهان نیز دارای ۲۰ ایستگاه از شهرک قدس تا پایانه مسافربری صفه است.

۳۰۱۱/۶۰۲۶/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.