به گزارش ایرنا،‌ محمد اسلامی عصر پنجشنبه با ورود در پایانه مرزی مهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای حمل و نقل برون شهری این تعداد زائر هشت هزار دستگاه اتوبوس در نظر گرفته شده و سه هزار دستگاه نیز به عنوان ذخیره برای مواقع ضروری ساماندهی شده است.


وی افزود: افزایش ظرفیت پایانه های مرزی از جمله پارکینگ ها، فضاسازی های رفاهی، افزایش گیت ها برای کنترل گذرنامه زائران از جمله دستورالعمل های اربعین امسال است.


وزیر راه و شهرسازی در مورد پایانه های مرزی تاکید کرد: اشکلات موجود در پایانه های مرزی تا قبل از آغاز سفر های زائران برای سهولت و امنیت در تردد مسافران مرتفع می شود.

اسلامی در مورد راه های مواصلاتی استان ایلام یادآور شد: ۲ هزار متر از راه های استان خط کشی و از ۱۰۲ کیلومتر مسیر چهاربانده ایلام - مهران تنها ۹ کیلومتر مسیر باقی مانده که تا نیمه اول سال آینده کل این مسیر چهاربانده می شود.

وی در مورد عدم تکمیل این ۹ کیلومتر باقی مانده توضیح داد: سختی مسیر و کوهستانی بودن، وجود رودخانه و نیاز به احداث پل باعث شده که این ۹ کیلومتر به اربعین امسال نرسد.

اسلامی در مورد افزایش ظرفیت پایانه مرزی مهران نیز اظهار داشت: با توجه به اینکه ظرفیت کنونی پایانه مرزی مهران جوابگوی حجم زیاد ترددها را ندارد در حال تدوین یک طرح برای این پایانه هستیم.

۷۱۷۲/۶۱۱۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.