رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، انقلاب اسلامی را برگرفته از فرهنگ قرآنی دانست که زبان کل جهان اسلام است.

حجت الاسلام سید مهدی خاموشی روز شنبه در آیین آغاز چهل و دومین مسابقات سراسری قرآن در تالار ابن سینا دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: امروز دشمن از اقتدار نظامی ایران که برگرفته از علم و دانش بومی و قرآنی است نمی تواند کلاه از سر بردارد و نمی تواند به فکر تعدی به این مرز و بوم باشد.

وی فرهنگ ایثار و شهادت را برگرفته از قرآن دانست و گفت: قله دفاع مقدس اکنون در یمن، سوریه و لبنان اتفاق افتاده و نقشه راه دشمن را تغییر داده است.

 استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان مهم ترین برنامه اوقاف است

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: ارتباط با شرکت‌های دانش بنیان و استفاده از ظرفیت آنها برای تامین سلامت جامعه و ارائه خدمات در حوزه بهداشت و سلامت به مردم در راستای اجرای نیات واقفین از مهمترین برنامه‌های این سازمان است.

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی خاموشی روز شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان افزود:  سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ارتباط و همکاری خوبی با شرکت‌های دانش بنیان دارد و در حال رایزنی با سرمایه گذاران این شرکت‌ها در راستای وقف در زمینه سلامت و بهداشت است.

وی اظهارداشت: بهترین ثمره این راهبرد، بالا رفتن میزان سلامت و بهداشت جامعه است و هدف از وقف خدمت به جامعه است.

 ۸ هزار اتوبوس برای انتقال زوار اربعین در نظر گرفته شد

مدیرکل دفتر حمل ونقل مسافر سازمان راهداری وحمل ونقل جاده‌ای کشور از آمادگی هشت هزار دستگاه اتوبوس برای انتقال زوار اربعین در کشور خبر داد.

داریوش باقرجوان روز شنبه در جلسه هماهنگی ستاد اربعین  که با حضور مدیران کل و معاونین حمل ونقل هشت استان کشور، تشکل‌های صنفی حمل و نقل مسافر و استان اصفهان برگزار شد، اظهارداشت: ۲ هزار و ۵۴۰ شرکت حمل و نقل مسافر با ۴۰ هزار راننده مسوولیت حمل و نقل زوار اربعین در کل کشور را بر عهده خواهند داشت.

وی با بیان اینکه استان اصفهان همواره  به واسطه وسعت و ظرفیت بالای ناوگان حمل و نقل مسافر محور اقدامات و حرکت های مهم  کشوربوده است، گفت: عملکرد این اداره کل در حوزه حمل و نقل مسافر درخشان است.

 ملت ایران می‌تواند تهدید اقتصادی را به فرصت تبدیل کند

جانشین قرارگاه منطقه‌ای سیدالشهدا (ع) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ملت ما همانند دفاع مقدس می‌تواند تهدید اقتصادی را به فرصت تبدیل کند به شرطی که همان روحیات دفاع مقدس در مسئولان باشد.

سردار اصغر عرب پور روز یکشنبه در همایش نکوداشت پیشکسوتان جهاد و شهادت اصفهان در مجتمع فرهنگی رضوان اصفهان افزود: ملت ایران در دفاع مقدس توانست بزرگترین تهدید را به فرصت تبدیل کند.

وی تصریح کرد: مسئولی که خود و خانواده‌اش به فکر اختلاس هستند، مسئولی که به فکر مسائل حزبی و حناحی است، هرگز نمی‌تواند به فکر تحول اقتصادی باشد.

 علت مشکلات کنونی کشور فاصله با قرآن کریم است

رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: علت همه مشکلاتی که در نظام فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کشور وجود دارد، فاصله داشتن با قرآن کریم است.

حجت الاسلام سید مصطفی حسینی روز یکشنبه در بازدید از کلاس‌ قرآنی امام‌زاده ولی بن موسی (ع) راوند افزود: منشا دست‌اندازی‌های همراه با حرص و طمع به بیت‌المال و از بین بردن حقوق دیگران دوری از قرآن مجید است، در حالی که اگر به این کتاب آسمانی نزدیک شویم برابری، برادری و عدالت اجتماعی در کشور حاکم خواهد شد.

وی تصریح کرد: دنیاخواهی در قرآن کریم جایگاهی ندارد، بلکه پیامش ایثار، برادری و محبت است و اگر به آن نزدیک شویم، تشریفات، تجملات و چشم و هم‌چشمی زندگی‌ها را متلاشی نخواهد کرد.

کمتر از ۵۰ درصد ظرفیت سمن‌های جوان در کشور استفاده می‌شود

رییس اداره نظارت و ارزیابی فعالیت‌های تشکل‌های مردم نهاد وزارت ورزش و جوانان گفت: کمتر از ۵۰ درصد از ظرفیت‌های سازمان‌های مردم نهاد جوان استفاده می‌شود در حالی که آنها ظرفیت بالایی برای حل مشکلات جامعه دارند.

نورالله پاشا روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا در اصفهان افزود: ۲ هزار و ۷۰۰ تشکل مردم نهاد جوانان در کشور به ثبت رسید که در افزایش مشارکت اجتماعی جوانان و رفع چالش های جامعه در حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، محیط زیست، میراث فرهنگی، اوقات فراغت، اشتغال و کارآفرینی، ورزش و خدمات عام المنفعه نقش داشته اند.

وی بیان کرد: نهادهای دولتی و خدماتی کمتر به این تشکل ها اعتماد می کنند و بسیاری از ظرفیت‌های این نهادهای مدنی در جامعه و دستگاه‌های اداری ناشناخته مانده که اگر از پتانسیل آن‌ها برای رفع نیازهای جامعه استفاده شود بسیاری از مشکلات به آسانی رفع خواهد شد.

 کمبود حقوق کارگران را می‌توان در یک برنامه پنج ساله اصلاح کرد

مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: کمبود حقوق کارگران و اختلافات کارگر و کارفرما بر سر این موضوع را می‌توان در یک برنامه پنج ساله حل و اصلاح کرد.

کورش یزدان روز دوشنبه در نشست سه جانبه گرایی دولت، کار و کارفرما و رونمایی از سامانه جامع روابط کار در محل اداره کار استان اصفهان افزود:باید تلاش کرد در یک مقطع پنج ساله و با برنامه‌ریزی  تفاوت حقوقی با میزان تورم موجود را به حداقل رساند تا مشکلات معیشت کارگران رفته رفته حل و وضعیت برای آنان بهتر شود.

وی با تاکید بر اهمیت ایجاد انگیزه در تولید و کار در سطح کشور، اضافه کرد: این امر باید بتواند میزان رضایتمندی جامعه کار را نیز افزایش دهد و رونق تولید را تقویت کند.

 برگزاری نمایشگاه هنر صنعت مد در اصفهان بهترین فرصت برای رونق‌ نساجی است

مشاور ارشد اتحادیه پوشاک کشور با اشاره به اینکه اصفهان از گذشته تاکنون مهد صنعت نساجی است، گفت: برگزاری مطلوب و گسترده، نمایشگاه هنر صنعت مد در این استان بهترین فرصت برای رونق‌بخشی به بخش‌های مربوط محسوب شود.

حمیدرضا نیک‌طبع روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به برنامه‌ریزی این اتحادیه برای برگزاری نمایشگاه صنعت هنر مد در دی ماه امسال در اصفهان افزود: برای برگزاری چنین نمایشگاهی از یک سو حضور گسترده شرکت‌های تولید پوشاک و صنایع نساجی اصفهان و از سوی دیگر حمایت مسوولان اجرایی استان برای برپایی این نمایشگاه از تبلیغ تا اجرا نیاز است.

وی اظهارداشت: برای این منظور از هم اکنون باید کارگروهی در استان با حضور اتحادیه‌ها و انجمن‌های فعال صنعت نساجی و پوشاک تشکیل شود تا خروجی و بازخورد این نمایشگاه بتواند به رونق تولید پوشاک در استان منجر شود.

فضای خوبی برای کارهای مشترک قرآنی در کشور فراهم شد

مدیرکل قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش گفت: در طول این سالها فضای خوبی ارائه شد تا نهادهای مختلف کارهای مشترکی در زمینه قرآن انجام دهند.

محمدرضا مسیب‌زاده دوشنبه شب در مراسم اختتامیه بخش ترتیل چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کریم در دانشگاه اصفهان  اظهارداشت: خداوند را شاکر و سپاسگزاریم که به برکت جمهوری اسلامی و رهبری در کشوری زندگی می‌کنیم که متبرک به نام قرآن است و خادمان این عرصه گرانقدر هستیم.

وی افزود: در ۳۵ سالی که خدمتگزاری آستان مقدس قرآن را بر عهده داشتیم باید بگویم عصاره همه ارزش‌هایی که برای آن خدمت کردیم در این جمله کلیدی نهفته است که کار گروهی مهم‌ترین فعالیتی است که در شرایط فعلی کشور برای قرآن کریم می‌توانیم انجام دهیم.

 ایتالیا آماده توسعه روابط اقتصادی و گردشگری با اصفهان است

سفیر ایتالیا در تهران گفت: کشور ایتالیا آماده توسعه و تقویت روابط و همکاری‌های اقتصادی، گردشگری، فرهنگی و علمی با کشور ایران به ویژه استان اصفهان است.

جوزپه پرونه روز سه شنبه در دیدار با استاندار اصفهان در استانداری اصفهان با اشاره به روابط نزدیک میان دو ملت ایران و ایتالیا افزود: اصفهان نقش مهمی در گسترش روابط ایتالیا با ایران دارد به طوریکه امروز نمایشگاه فلزات گرانبها و طلا در این شهر با حضور پنج نماینده ایتالیایی افتتاح می‌شود.

دولت موانع فراروی صنعت طلا و جواهر را برطرف کند

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت : صنعت طلا و جواهر در توانمندی، خلاقیت، هنر و سرمایه سرآمد است اما دولت موانع فراروی این بخش را برطرف کند.

ابراهیم محمد ولی روز سه شنبه در آئین افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه‌ بین‌المللی صنعت فلزات گرانبها، طلا، سنگ‌های قیمتی، ساعت و ماشین‌آلات وابسته اصفهان افزود: نگاه‌های منفی گذشته نسبت به آینده نگاه‌های مثبتی است، درست است که موانع و ایراداتی بر سر راه ما وجود دارد اما با حمایت مسئولان موانع و مشکلات برطرف خواهد شد.

وی با اشاره به ظرفیت استان اصفهان در صنعت طلا و جواهر بیان کرد: از مسئولان می‌خواهیم برای کشور از این ظرفیت استفاده کنند زیرا صنعت طلا و جواهر ظرفیت بسیار بالایی دارد.

 دنیای استکبار برای جلوگیری از نشر قرآن تلاش می‌کند

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: دنیای استکبار به اندازه بودجه کشورمان برای جلوگیری از نشر قرآن در ابعاد سیاسی، اجتماعی، اقتصادی تلاش می‌کند که در چنین شرایطی باید به نوعی عمل کرد تا مردم خود بانی قرآن باشند.

حجت الاسلام والمسلمین سید مصطفی حسینی روز سه شنبه در نشست خبری در سالن ابن سینا دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: برای عمومی ترشدن قرآن این کتاب آسمانی باید به مساله مردمی مبدل شود چرا که شخصی که دغدغه فراگیری قرآن و عمل به آن را ندارد شاید توفع بیهوده ای باشد که حرفه ای ترین مسابقات کشور را دنبال کند که بخشی از این فرهنگ سازی به آموزش و پرورش، رسانه‌ها و غیره بر می گردد.

وی بیان کرد : در واقع زیرساخت های اجتماعی و فرهنگی موجب شده که امروز این مطلب را شاهد باشیم اما باید به این مطلب توجه کنیم که نواقصی در فضای مدیریت قرآنی کشور وجود داشته است و عدم حفظ توزان در برخی مسایل موجب تغییر ذائقه مردم شده است.

ایستادگی ملت و پیروی از رهبری موجب عقب‌نشینی دشمن شد

کاشان- ایرنا- معاون بازرسی قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا (ص) گفت: مذاکره سایه جنگ را از سر مردم ایران برنداشته بلکه دفاع جانانه ملت در برابر ابرقدرت‌ها و پیروی از رهنمودهای ولایت فقیه موجب عقب‌نشینی دشمن شده است.

سردار سرتیپ محمدجعفر اسدی روز پنجشنبه در سالن شهدای ناحیه مقاومت بسیج کاشان افزود: جنگ دشمنان با ایران هشت سال نبود، بلکه جنگی ۴۰ ساله بوده و در ۶ جبهه از جمله فرهنگی، اقتصادی و سیاسی به کشور هجوم آوردند؛ چنان که جز رادیوها، شبکه‌های مجازی و رسانه‌های نوشتاری بیش از ۱۰۰ شبکه تلویزیونی به زبان‌های عربی، انگلیسی، فرانسوی، اردو و پشتو بر ضد نظام جمهوری اسلامی فعالیت دارند.

وی بیان کرد: دوره جنگ اکنون از ۴۰ سال گذشته اما ملت ایران در این مدت به برکت ولایت فقیه برابر آمریکا و سایر مستکبران مقاومت کرده و روی پای خود ایستادند و اگر به آمریکای ۵۰ سال پیش نگاه کنیم، می‌بینیم که امروز اسلام ابرقدرت‌ها را به خاک مذلت نشانده است.

۹۹۱۳/۶۰۲۶/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.