' حمیدرضا فولادگر ' روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: حقوق آبان بازنشستگان این صندوق چند روز پیش واریز شد و مجلس و دولت درصددند که با تامین منابع مالی مورد نیاز ضمن اینکه زمینه پرداخت حقوق آذر این افراد پرداخت شود برای سه ماه باقی مانده تا پایان سال و عیدی امسال بازنشستگان صندوق فولاد، اعتبار لازم وجود داشته باشد.
وی بیان کرد: در جلسه ای که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، مقرر شد که در قالب یک طرح 2 فوریتی، اصلاح بودجه و یا طرحی از جانب دولت، منبعی برای این پرداخت ها در نظر گرفته شود.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه صندوق بازنشستگی فولاد از سال 76 تشکیل شد و از سال 78 بازنشستگان فولاد که پیش از این تحت پوشش صنایع فولاد سازی یا معاون وابسته به دولت بودند، تحت پوشش این صندوق قرار گرفتند، افزود: دولت باید از طریق واگذاری سهام برخی شرکت هایش و شیوه های مختلف براساس قانون، کمبودهای اعتباری این صندوق را جبران می کرد.
وی اضافه کرد: دولت و مجلس طی سال های اخیر با واگذاری سهام برخی معادن، صنایع خودرو سازی و دخانیات سعی کردند به این صندوق کمک کنند اما به رغم این حمایت ها، صندوق بازنشستگی فولاد نتوانست از لحاظ اقتصادی توانمند شود.
فولادگر تصریح کرد: اعتبارات صندوق بازنشستگی فولاد حتی کفاف پرداخت یک پنجم حقوق بازنشستگان این صندوق را نمی داد.
وی افزود: به همین دلیل سعی کردیم در برنامه ششم این صندوق در تامین اجتماعی ادغام یا اینکه با سرمایه گذاری جدید صندوق حفظ شود اما برای پیشنهاد اول سازمان برنامه و بودجه موافقت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مخالفت کرد.
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: برای پیشنهاد دوم وزارت کار، رفاه و تامین اجتماعی موافق بود اما سازمان برنامه و بودجه مخالفت کرد.
وی افزود: مبلغی که دولت در سال گذشته برای بازنشستگان فولاد در نظر گرفت 1800 میلیارد تومان بود که نمایندگان مجلس بویژه نمایندگان استان هایی که در این موضوع درگیر بودند از جمله اصفهان، مازندران و کرمان تلاش کردند و ردیف این بودجه را به 2 هزار میلیارد تومان افزایش دادند.
فولادگر تصریح کرد: این بودجه برای پرداخت مطالبات بازنشستگان فولاد کافی بود و در سال گذشته مشکلی هم پیش نیامد اما دولت امسال دولت این بودجه را نصف کرد و قرار بود نیمی از این اعتبار از طریق فروش اموال تامین شود.
وی با بیان اینکه فروش اموال توسط سازمان تامین اجتماعی محقق نشد، بیان کرد: به همین دلیل از اواخر تابستان پرداخت حقوق بازنشستگان فولاد نامنظم شد و این موضوع مشکلاتی را بوجود آورد که آخرین آن اعتراض این افراد در اصفهان بود.
نماینده مردم اصفهان با اشاره به اینکه پرداخت نشدن حقوق بازنشستگان هم برای دولت و هم برای مجلس تلخ و ناگوار است، تصریح کرد: به همین دلیل چند روز قبل جلسه ای با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد و مقرر شد با همفکری دولت و مجلس این مشکلات حل و فصل شود.

*** دولت در بودجه سال آینده 2500 میلیارد تومان برای بازنشستگان فولاد اختصاص داده است.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه دولت در بودجه سال آینده 2 هزار و 500 میلیارد تومان برای صندوق بازنشگی فولاد اختصاص داده است، تصریح کرد: ما نیز تلاش خواهیم کرد تا این بودجه را افزایش دهیم و مشکلی برای پرداخت حقوق بازنشستگان فولاد در سال آینده بوجود نخواهد آمد.
وی در عین حال گفت: صندوق بازنشستگی فولاد باید بتواند با انجام فعالیت های اقتصادی، خود را توانمند کند و با افزایش منابع مالی، اعتبارات لازم را برای پرداخت بازنشستگان تحت پوشش تامین نماید تا در سال های آینده شاهد چنین مشکلاتی نباشیم.
خاطرنشان می شود، نمایندگان مجلس شورای اسلامی دی سال گذشته
مصوب کردند که مؤسسه صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد با تمامی وظایف، اختیارات، ‌تعهدات و دارایی‌ها با حفظ هویت مستقل به وزارت کار و رفاه و تامین اجتماعی انتقال یابد.
بر این اساس، حداکثر طی مدت سه سال کلیه تعهدات حال و آتی صندوق- به میزانی که بر اساس مطالعات ( محاسبه بیمه‌ای برای تعیین ارزش فعلی تعهدات آتی ) اکچوئری که حداکثر ظرف مدت سه‌ماه به تأیید سازمان حسابرسی کشور می‌رسد و مورد تأیید سازمان قرار می‌گیرد- با منابع حاصل از واگذاری سهام، سهم‌الشرکه، اموال شرکتها، امتیازات، حقوق بهره‌برداری از معادن و حقوق مالی دولت و سایر منابع حسب مورد از طریق سازمان خصوصی‌سازی و خزانه‌داری کل پرداخت خواهد شد. میزان واگذاری‌ ها هر ساله در بودجه ‌های سالانه پادار خواهد گردید.
همچنین مدیر عامل صندوق فولاد کشور 19 آذر امسال اعلام کرد: باپیگیری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بودجه سال 1397ردیف خاصی برای پرداخت حقوق بازنشستگان فولاد پیش بینی و در دولت تصویب شد.
' اکبر نوروزی ' افزود: به جهت اینکه خللی در مطالبات بحق بازنشستگان پیش نیاید مقرر شد با مطالعه مناسب بازار و در بهترین موقعیت نسبت به تامین منابع برای پرداخت حقوق در ماه های آتی از محل فروش سهام های در اختیار صندوق اقدام شود.
وی ادامه داد: در همین پیوند سهام ها به نحو مطلوب برای فروش آماده و به بازار سرمایه عرضه شده است که اکنون در حال انجام تشریفات معامله هستیم و بلافاصله پس از وصول منابع آن در اولین فرصت حقوق ها پرداخت و به روز می شود.
نوروزی اضافه کرد: با پیگیری مستمر و هماهنگی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همکاری مناسب نمایندگان مجلس در زمان تصویب برنامه ششم توسعه کشور، وضعیت صندوق بنا بر بند پ ماده 12 تعیین شد.
به گفته وی، این بند دولت را مکلف می کند در سه سال محاسبات بیمه‌ای صندوق پرداخت و هر ساله نیز در بودجه پایدار شود.
مدیرعامل صندوق فولاد تصریح کرد: این مجموعه محاسبات بیمه‌ای صندوق را تهیه کرده و به تایید سازمان حسابرسی رسانیده است که اکنون در سازمان مدیریت در حال برنامه ریزی اجرایی برای آن هستند.
نوروزی تصریح کرد: با حمایت مناسب دولت در اجرای بند پ ماده 12 برنامه ششم توسعه کشور همه مشکلات فعلی و قبلی بازنشستگان و همچنین معوقات این عزیزان قابل تامین و پرداخت است.
از حدود 86 هزار بازنشسته فولاد بیش از 42 هزار نفر آنها در استان اصفهان حضور دارند.
2093 ** خبرنگار و انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.