به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، «حبیب الله طاهرخانی» در حاشیه دومین نمایشگاه بین المللی صنعت حمل و نقل افزود: این طرح سومین خط قطارهای حومه ای برقی کشور است که بطول 40 کیلومتر از فولاد شهر تا اصفهان اجرا خواهد شد و خوشبختانه مطالعات تکمیلی برای آغاز عملیات آن به پایان رسیده است.
وی با اشاره به اینکه چهار پروژه مهم خطوط قطارهای حومه ای برقی در کشور بطول 120 کیلومتر در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار دارد، اضافه کرد: ساخت خط قطار حومه ای برقی بین اصفهان و بهارستان نیز بطول 15 کیلومتر در حال ریل گذاری می باشد و سه ایستگاه مسافری نیز در این مسیر آماده شده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی از قطار حومه ای کرج- هشتگرد که قرار است اوایل سال آینده به بهره برداری برسد همچنین از برقی کردن خط قطارهای حومه ای برقی بین مشهد و گلبهار بطول 40 کیلومتر است که از طریق 186 میلیون دلار فاینانس خارجی در حال عملیاتی شدن است، به عنوان دیگر طرح های قطارهای حومه ای برقی کشور نامبرد.
به گزارش ایرنا، طرح خط قطار حومه ای اصفهان - بهارستان به طول ۱۴.۷ کیلومتر است و عملیات اجرایی مرحله اول این طرح شامل زیرسازی و ابنیه از سال ۱۳۹۰ آغاز شد.
با راه اندازی این قطار، فاصله بهارستان تا اصفهان از 20 دقیقه به 12 دقیقه کاهش پیدا می کند.
به گفته مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان این طرح تا کنون 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
شهر جدید بهارستان با حدود 100 هزار تَن جمعیت در ۲۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر اصفهان است.
احداث قطار حومه ای اصفهان - شاهین شهر ( در 20 کیلومتری شمال اصفهان)، قطار حومه ای اصفهان - نجف آباد ( در 30 کیلومتری غرب اصفهان) و قطار حومه ای اصفهان - شهر مجلسی ( در ۲۵ کیلومتری شهرستان مبارکه ) در امتداد خط سوم قطارشهری اصفهان از دیگر طرح های حمل و نقل ریلی در استان اصفهان است.
2093 ** خبرنگار و انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.