محمد بیدهندی روز جمعه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: نیاز امروز جامعه توجه به منطق، معرفت و احساس در کنار هم است و باید مداحان و سخنرانان عزاداری‌های ماه محرم به این موضوع توجه کنند.

وی بیان کرد: در تقویت معرفت‌افزایی باید شاخص‌های اخلاقی امر به معروف و نهی از منکر و اخلاص سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نهضت حضرت امام حسین (ع) بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

رییس دانشکده اهل البیت(ع) دانشگاه اصفهان با اشاره به جنبه‌های گوناگون نهضت حضرت سیدالشهدا(ع) اظهارداشت: نپرداختن به جنبه‌های سیاسی و اجتماعی این نهضت نقص به شمار می‌آید و از سویی اگر همه جنبه‌های آن در این ۲ موضوع خلاصه شود، بازهم دچار آسیب می‌شویم.

وی از جمله راهکارهای تقویت جنبه معرفتی عزاداری‌ها را ارائه دوره‌های آموزشی مستمر برای مداحان، سخنرانان و واعظان عنوان کرد و گفت: این کار باید از سوی مراکز معتبر و با ارائه گواهی برای مسوولان و اعضای هیات امنای هیات‌های عزاداری انجام شود؛ چنان‌که برای معلمان و کارکنان سازمان‌ها نیز آموزش‌های ضمن خدمت برگزار می‌شود.

بیدهندی با تاکید بر ضرورت برگزاری این دوره‌های آموزشی خاطرنشان کرد: نهادهایی مانند اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی و اوقاف و امور خیریه که دارای معاونت قرآنی در ساختار اداری خود هستند، می‌توانند با ایجاد معاونت امور عاشورایی این کار را انجام داده و ساماندهی کنند.

وی تصریح کرد: امروزه مباحثی مانند مبارزه با استکبار جهانی، فساد، اختلاس و مسائل سیاسی و اجتماعی جهان اسلام مطرح است که همه این موارد را می‌توان در سروده‌ها و نوشته‌های مربوط به عزاداری‌های محرم گنجاند و معیارهای فرهنگ عاشورایی را با شرایط زمان کنونی تطبیق داد تا معرفت افزایی در این آیین‌ها تقویت شود.

دانشکده اهل البیت(ع) دانشگاه اصفهان، فعالیت خود را از سال ۹۰ آغاز کرد و دارای گروه های قرآن و اهل البیت(ع)، فرهنگ و تمدن اسلامی، فلسفه و کلام اسلامی، علوم قرآن و حدیث و معارف اسلامی است.

۳۰۱۱/۶۰۲۷/۸۱۲۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.