حجت‌الاسلام عادل نجفیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: روحانیان اعزامی درقالب طرح هجرت از مراکز تبلیغی، حوزه علمیه قم، سازمان اوقاف و امور خیریه و حوزه‌های علمیه جذب شده و در ماه محرم امسال کار تبلیغ را بر عهده خواهند داشت.
وی افزود: تشریح بیانیه گام دوم انقلاب، تبیین اهداف شعار سال «رونق تولید» و آگاه‌سازی مردم درباره آسیب‌های اجتماعی از برنامه‌های روحانیون و مبلّغان در ماه محرم است.
وی بیان کرد: همچنین برگزاری آیین شیرخوارگان حسینی، برپایی نماز ظهر عاشورا، مراسم روز تاسوعا و عاشورای حسینی و سخنرانی در خصوص تحکیم بنیان خانواده از دیگر برنامه‌هایی است که با مدیریت این مبلّغان صورت می‌گیرد.
رییس اداره تبلیغات اسلامی میاندوآب اظهار کرد: تبیین اهداف قیام اباعبدالله الحسین(ع)، پاسخ به شبهات و سوالات جوانان و نوجوانان، بیان شاخصه‌های ولایت و ولایت‌مداری از منابر و ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر از جمله برنامه‌های روحانیان و مبلّغان اعزامی به مساجد در ماه محرم است.
حجت‌الاسلام نجفیان با اشاره به برپایی مراسم‌های عزاداری در نقاط مختلف میاندوآب، بیان کرد: بیش از ۴۵۰ هیات عزاداری و ۳۱۰ مداح در این شهرستان ساماندهی شده و در ماه محرم مراسم عزاداری را در مناطق مختلف برگزار می‌کنند.
همزمان با ماه محرم عاشقان سرور و سالار شهیدان در دیار عاشقان مکتب حسینی میاندوآب، پرچم‌ها و عَلَم‌های عزا را بر روی در و دیوار مکان‌های کسب، ادارات و خودروها به اهتزار درآورده و جلوه‌های ویژه‌ای به این شهر بخشیده‌اند.
پارچه نوشته‌هایی با رنگ‌های سیاه و سبز که روی آن‌ها اشعار مرثیه‌ای و گرامی‌داشت مقدم عزاداران نقش بسته،  بر سر در مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و میادین مختلف شهر نصب شده‌اند.
خرید و فروش وسایل عزاداری، پوشاک با رنگ‌های مشکی و سبز، دستار سیاه مخصوص بستن به سر، کتاب‌های حاوی مطالب و اشعار مذهبی و نیز اقلام عزاداری مانند زنجیر، طبل و شیپور طی روزهای اخیر در مکان‌های تجاری شهر رونق خاصی یافته است.
میاندوآب با بیش از ۲۷۷ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع است.  
۹۸۷۱/۶۱۸۵/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.