به گزارش ایرنا، سردار  مسعود خرم‌نیا روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه هفته اول ماه محرم به نام امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است افزود: برای تمامی شوراهای امر به معروف و نهی از منکر ادارات وظایفی در همین راستا تعیین شده تا بر اساس اعلام برنامه‌ها آنها را اجرا کنند.

وی با بیان اینکه این برنامه‌ها امسال در سه محور برنامه‌ریزی شده است اظهار داشت: امسال پیش‌بینی شده است میزان تاثیرگذاری برنامه های امر به معروف و نهی از منکر در بین مردم توسط این ستاد ارزیابی و در قالب گزارشی تهیه شود.

وی برگزاری نشست‌های تخصصی مسوولان دادگستری برای حمایت از قانون آمران به معروف، برگزاری جلسات و سخنرانی در تمامی مساجد استان، دیدار با علما و شخصیت‌ها، سخنرانی دبیران ستادها قبل خطبه‌های نماز جمعه، برگزاری تجمع‌ها و راهپیمایی، تجلیل از نخبگان امر به معروف و نهی از منکر ، دیدار با خانواده‌های شهدا، تجلیل از فرماندهان نظامی و انتظامی، برگزاری مسابقات فرهنگی و نمایشگاه با محوریت امر به معروف و نهی از منکر و غبارروبی مزار شهدا را از جمله برنامه های این هفته عنوان کرد. 

فرمانده انتظامی و دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان‌غربی گفت: امسال تعداد ۱۲ جلسه اخلاق برای مدیران توسط این ستاد تشکیل شده است که نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه در این جلسه‌ها سخنرانی کرده است.

سردار خرم نیا افزود: دستگاه‌های اجرایی، رسانه ملی و دیگر رسانه‌ها در فرهنگ‌سازی و ترویج امر به معروف و نهی از منکر در سطح جامعه نقش اساسی برعهده دارند.

امر به معروف و نهی از منکر از احکام عملی مسلمانان و به نظر شیعیان از فروع دین اسلام است؛ «امر به معروف» یعنی دستور دادن یا توصیه کردن از سوی فرد مسلمان به دیگران به انجام آنچه از نظر عقل یا شرع اسلام خوب در نظر گرفته می‌شود و «نهی از منکر» یعنی دستور دادن یا توصیه کردن از سوی فرد مسلمان به دیگران به انجام ندادن آنچه که از نظر عقل یا شرع اسلام بد در نظر گرفته می‌شود که این توصیه گفتاری است و شامل جرح نمی‌شود.

در احکام دین، به تمام واجبات و مستحبات معروف و به تمام محرمات و مکروهات منکر گفته می‌شود بنابراین واداشتن افراد جامعه به انجام کارهای واجب و مستحب، امر به معروف و بازداشتن آن‌ها از کارهای حرام و مکروه» نهی از منکر است.

۶۰۰۹/۶۱۸۵/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.