محمدرضا حبیبی عصر پنجشنبه در آیین تکریم و معارفه رییس دادگستری شهرستان چادگان بیان کرد: لازم است در فرایند پیگیری و رفع چالش‌ها به ویژه در بخش آب از جدل پرهیز شود تا به نتیجه مطلوب برسیم.

وی به پیگیری‌های مجدانه مسوولان استانی از جمله برگزاری نشست‌ها و دیدارهای مستمر برای برطرف کردن مشکل آب اصفهان اشاره کرد و افزود: بحث آب را نباید رها کرد تا مدیران استان‌ها برای آن چاره‌اندیشی و تصمیم‌گیری کنند، زیرا مدیریت این موضوع حساس نیازمند اراده ملی است.

مدیرکل دادگستری استان اصفهان تصریح کرد: ارائه خدمت صادقانه کمترین پاداش برای مردم است اما شرایط نباید خللی در اتحاد و آرامش مردم استان‌های همجوار ایجاد کند.

وی با تاکید بر ضرورت پرهیز از مباحث سلیقه‌ای و سیاسی گفت: استقلال دستگاه قضا منافاتی با هم‌افزایی، ارتباط و مراوده با مردم و مدیران سایر نهادها ندارد و به کار گماردن مسوولان در موقعیت‌های مختلف، فضای خدمت بیشتری برای مردم فراهم می‌کند.

حبیبی با اشاره به ضرورت انتقال دستاوردهای انقلاب به نسل جدید، توسعه دادگستری‌ها، مراکز قضایی و تعداد قضات در غرب استان اصفهان پس از انقلاب اسلامی را یادآور شد و افزود: این موضوع را باید از برکات نظام اسلامی دانست که برای دسترسی آسان به عدالت ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: ارتباط مستقیمی بین بیکاری و فقر با وقوع جرم در جامعه وجود دارد که باید مدیران اجرایی به گونه‌ای کار کنند که بیکاری ریشه‌کن شود.

مدیرکل دادگستری استان اصفهان افزود: در غرب استان دامداری و کشاورزی فرصت بسیار مطلوبی برای رونق اشتغال ایجاد کرده است چرا که فرآورده های این بخش از نیازهای مهم کشور است.

سهم کشاورزان غرب استان در بخش آب دیده شود

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بویین میاندشت در مجلس شورای اسلامی نیز به مشکلات استان اصفهان در بخش آب اشاره کرد و اظهارداشت: مصوبه ۹ گانه شورای عالی آب عادلانه نیست و می‌تواند به بروز مشکلاتی منجر شود.

اکبر ترکی به کاهش دبی چاه‌های منطقه، آب‌رسانی سیار به روستاهای غرب استان، تخصیص اعتبارات قطره چکانی طرح‌های آبرسانی و بروز مشکل در بخش کشاورزی این منطقه اشاره کرد و افزود: با وجود آنکه تخصیص برای تامین آب آشامیدنی پایدار چهار شهرستان غربی در سال ۹۶ دریافت شده اما عملیات اجرایی این طرح مهم به تاخیر افتاده است.

وی گفت: وظیفه مسوولان ارشد کشور است که زمینه ایجاد عدالت در بخش آب را برقرار کنند و  مدیران استانی همگام با نمایندگان مجلس روشی در پیش بگیرند که حقوق همه مردم یکسان حفظ شود.

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بویین میاندشت در مجلس تاکید کرد: عدالت از مولفه‌های اساسی دین اسلام است و مبارزه با مفاسد نیز درمان بوده و هم نوعی پیشگیری به شمار می‌آید که با اقدام تکمیلی قوه مقننه و مجریه به طور یقین کارساز و راهگشا خواهد بود.

کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌های قضایی در چادگان

رییس پیشین دادگستری چادگان در ادامه تشریح کرد: طولانی شدن زمان رسیدگی به پرونده‌ها مهم‌ترین دغدغه دستگاه قضا است که البته در زمان حاضر میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌های عادی در این شهرستان ۱۵ روز است.

حمیدرضا ناظمی هرندی افزود: دادگاه حقوقی شهرستان چادگان در مدت ۴۴ ماه بهترین دادگاه حقوقی استان اصفهان بوده، همچنین اختصاص حجم وسیعی از آرا صادر شده سال ۹۵ به چادگان، برتری قضات چادگان در صدور احکام متقن با کمترین نقض، پیشگیری از وقوع جرم، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، کاهش جمعیت کیفری، آمار قابل توجه صلح و سازش و کسب رتبه برتر شوراهای حل اختلاف در سال‌های ۹۳ و ۹۴ و حفظ ارزش و کرامت انسانی را از مهم‌ترین دستاوردهای دادگستری چادگان در چند سال گذشته بود.

وی با بیان اینکه فرهنگ زیربنای همه امور است، تاکید کرد: موفقیت‌های به دست آمده نتیجه هم‌افزایی و مشارکت همه بخش‌ها، نهادها و اعتماد مردم به دستگاه قضا است.

عباس توکلی، فرماندار چادگان نیز اظهارداشت: مدیریت آب باید در مرزهای استان رصد شود زیرا سزاوار نیست برخی از مردم به ویژه در روستاها همچنان با کمبود آب آشامیدنی دست و پنجه نرم کنند.

مقابله با ناهنجاری‌ها جدی گرفته شود

امام جمعه چادگان هم گفت: مقابله با جرم و ناهنجاری باید جدی گرفته شود و در این مسیر توجه به پیشگیری و آموزش به ویژه در گلوگاه‌ها و تهدیدها در اولویت قرار گیرد.

حجت الاسلام ابوالفضل سلیمانی، انقلاب اسلامی را نشات گرفته از واقعه کربلا و قیام حضرت امام حسین (ع) دانست و گفت:  اثرگذاری عاشورا با گذشت سال‌ها نه تنها کمرنگ نشده بلکه روز به روز افزایش یافته و امید مردم به دستگاه قضا ناشی از تابش پرتویی از قیام اباعبدالله (ع) به هدف‌های خالصانه این مجموعه بوده است.

وی بر ضرورت توجه به مقوله فرهنگ از سوی مسوولان تاکید کرد و افزود: وقوع انقلاب‌های متعدد در سرتاسر جهان و تحول فکری ملت‌ها نتیجه فرهنگ عاشورایی است.

حمیدرضا غیاثی در ادامه این آیین با حکم حجت الاسلام ابراهیم رئیسی به عنوان رییس جدید دادگستری شهرستان چادگان معارفه شد.

وی پیش از این به عنوان رییس دادگستری شهرستان بویین و میاندشت مشغول به خدمت بود.

چادگان با جمعیت ۳۲ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۱۱۰ کیلومتری غرب اصفهان واقع است.

۹۸۶۱/۸۱۲۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.