علی رمضانی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا در اصفهان افزود: ناشنوایان هم می خواهند همانند سایر افراد جامعه و دیگر شهروندان در مسائل مختلف اجتماعی مشارکت داشته باشند.
وی با بیان این که ناشنوایان محدودیت ها و مشکلات زیادی در حوزه ارتباطی و شنوایی دارند، اظهارداشت: این افراد نمی توانند از امکانات شهری، آموزشی، فرهنگی ، هنری و رسانه ملی به خوبی استفاده کنند.
سخنگوی شبکه ملی سازمان های مردم نهاد ناشنوایان کشور تصریح کرد : باید با برنامه ریزی صحیح، بسترهای لازم برای استفاده ناشنوایان از امکانات شهری فراهم شود.
وی اضافه کرد: شبکه ملی سازمان های مردم نهاد ناشنوایان کشور، با عضویت 64 سازمان مردم نهاد دیگر با گروه هدف ناشنوایان در کشور تشکیل شده و مسائل و مشکلات این معلولان را پیگیری و خدمات لازم را به آنها ارائه می دهند.
رمضانی به مشکلات فراروی ناشنوایان اشاره و اضافه کرد: مشکلات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، بیکاری و اشتغال در جامعه برای همه افراد وجود دارد اما ناشنوایان علاوه بر این با مساله معلولیت و ناشنوایی هم مواجه هستند.
به تاکید وی صدای ناشنوایان باید در جامعه شنیده شود.
سخنگوی شبکه ملی سازمان های مردم نهاد ناشنوایان کشور از مسوولان کشور خواست توجه ویژه ای به ناشنوایان داشته باشند و افزود: ناشنوایان توانمندی های خوبی در عرصه های ورزشی، علمی و هنری دارند و با وجود همه محدودیت ها و کمبودها به پیشرفت های خوبی دست پیدا کردند.
وی ادامه داد : امسال سال خوبی برای جامعه ناشنوایان بود و قانون حمایت از معلولان در مجلس شورای اسلامی تصویب شد.
رمضانی با اشاره به این که کمیته ای تخصصی در این قانون وجود دارد، اضافه کرد: کمیته های مناسب سازی و نظارت بر قانون در این زمینه وجود دارد که نمایندگانی از ناشنوایان در هر کدام از آنها عضویت دارند.
وی با اشاره به اهمیت ایجاد فرصت های برابر در جامعه و سیاستگذاری، تصریح کرد: سیاستگذاری ها در جامعه باید به گونه ای باشد که بخشی از افراد جامعه از سایر افراد عقب نمانند.
سخنگوی شبکه ملی سازمان های مردم نهاد ناشنوایان کشور بیان کرد: مسائل و مشکلات معلولان جامعه و بویژه ناشنوایان بسیار زیاد است اما باید نیمه پر لیوان را دید.
وی با انتقاد از رسانه ملی در زمینه توجه نکردن به ایجاد بسترهای لازم برای استفاده ناشنوایان ، گفت: صدا و سیما فقط به نمایش یک مترجم در کادر کوچکی گوشه تصویر تلویزیون بسنده می کند و توجهی به خواسته های ناشنوایان ندارد.
رمضانی ادامه داد : زبان اشاره از حرکات دست ها، بدن و میمیک صورت تشکیل شده و در صورتی که فقط در یک کادر کوچک نمایش داده شود جذابیت لازم را برای ناشنوایان ندارد.
وی بیان کرد: برخورداری از حق شهروندی یکسان از برنامه های سیما، بدیهی و اولیه ترین حقوق ناشنوایان به شمار می رود.
شبکه ملی سازمان های مردم نهاد ناشنوایان کشور در راس سازمان های مردم نهاد در حوزه ناشنوایان قرار دارد و 64 سَمَن با گروه هدف ناشنوایان در کشور عضو این شبکه هستند.
از مجموع 13 هزار و 500 ناشنوا در استان پنج هزار و 500 نفر در شهرستان اصفهان زندگی می کنند.
رمضانی هفته گذشته به منظور شرکت در گردهمایی ناشنوایان کشور که در اصفهان برگزار شد به این استان سفر کرد.
/6026/7150
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.