قدرت الله نوروزی روز دوشنبه در آئین اختتامیه سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در سیتی سنتر اصفهان افزود: در سی و دومین جشنواره شاهد بودیم نوجوانان و کودکان در همه بخش‌ها نقش فعالی داشتند و مشارکت جویانه ایفای نقش پرداختند.

شهردار اصفهان تصریح کرد: 32 داور و 26 خبرنگار از بین داوطلبان با طی مراحلی برگزیده شدند و در طول دوره جشنواره نقش مشارکتی بسیار بالایی ایفا کردند.

وی ادامه داد: این جشنواره بین‌المللی نقش مسئولیت اجتماعی را افزایش داد، در این رویداد فرهنگی تنها از نام کودکان استفاده نشد بلکه جشنواره برای کودکان بود و کودکان و نوجوانان و متولیان امر با تحاد و انسجام جشنواره و فیلم‌ها را از سینماها به محیط شهری وارد کردند.

نوروزی اظهار داشت: در این جشنواره سینما را به نقاط محروم شهر بردند و زمینه‌ای فراهم شد تا معلولان و محرومان توانستند به راحتی در جشنواره شرکت کنند.

به گفته وی جشنواره در نشاط اجتماعی و برجسته سازی ژانر اجتماعی نقش مهمی داشت و شادی و نشاط را بین مردم ایجاد کرد.

شهردار اصفهان بیان کرد: جشنواره توانست دستاوردهای دیپلماتیک بسیاری داشته باشد، گزیده فیلم ها به 34 شهر کشور رفت و 130 برنامه و فیلم در نقاط مختلف شهر و کشور اجرا شد همچنین سفرایی از 26 کشور در این جشنواره حضور داشتند.

وی با بیان این که امروز در اصفهان سینما در سبد اوقات فراغت خانواده‌ها قرار گرفت، گفت: این جشنواره توانست همبستگی ملی را افزایش دهد و در بُعد بین‌المللی توانست دیپلماسی شهری را تقویت کند.

نوروزی با بیان اینکه جشنوراه ظرفیت عظیمی برای کشور است، خاطرنشان کرد: معتقدم جشنواره توانست کاری کند که کودکان و نوجوانان نه تنها در موضوع توسعه پایدار بلکه به عنوان کارگزاران اصلی نقش ایفا کنند.

به گزارش ایرنا، سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از ۲۸ مرداد در دو بخش «ملی» و «بین المللی» در شهر اصفهان شامگاه امروز به کار خود پایان داد.

فیلم های این جشنواره در پردیس‌های سینمایی ساحل، چهارباغ، سیتی سنتر و سینما بهمن خوراسگان اصفهان نمایش داده شدند.

در جشنواره امسال فیلم کودک اصفهان ۱۹۴  اثر در بخش سینمای ایران به دبیرخانه جشنواره رسید که از این تعداد حدود ۱۵ اثر در بخش فیلم سینمایی است و در این این دوره ۱۸۵ فیلم سینمایی، فیلم بلند و کوتاه، پویانمایی از سینمای ایران و جهان را اکران شد.

9913/6026/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.