بنیامین، یک پویانمایی به کارگردانی محسن عنایتی و تهیه کنندگی مصطفی حسن آبادی است که با حضور صدا پیشگانی نظیر چنگی جلیلوند و ناصر طهماسب توسط گروه پویا نمایی ندای موعود ساخته شده است.

انیمیشن بنیامین روایتگر داستان زندگی پسر بچه‌ای به همین نام در مصر باستان است، زمانی که فراعنه مصر مردم بنی‌اسرائیل را به بردگی و کار اجباری در معید  وا می‌داشتند. داستان از زبان عاشِر دوست بنیامین روایت می‌شود. مادر بنیامین به دلیل اعتراض به ظلم و ستم فرعون توسط سربازان دستگیر می‌شود و بنیامین  برای آزادی مادرش در ازای دادن چیزی با ارزش به سفر خطرناکی می‌رود. 

نشست رسانه‌ای انیمیشن سینمایی «بنیامین» با حضور محسن عنایتی (کارگردان)، مصطفی حسن‌آبادی (تهیه‌کننده) و جعفر گودرزی (منتقد)، سه شنبه شب ۲۹ مرداد در پردیس سینمایی ساحل اصفهان برگزار شد.

مصطفی حسن‌آبادی تهیه کننده انیمیشن بنیامین در این نشست رسانه ای به هزینه ساخت این انیمیشن اشاره کرد و گفت:  تا به امروز حدود سه میلیارد تومان در بخش های مختلف برای ساخت این فیلم هزینه شد و همچنان برای تبلیغات و سایر موارد ادامه دارد.

حسن آبادی با بیان این که مجوزهای لازم برای اکران عمومی این فیلم را اخذ کردیم گفت: برای اکران این اثر صحنه‌هایی خشن را حذف می کنیم  و به زودی شاهد نمایش عمومی آن خواهیم بود.

وی با بیان این که بنیامین اولین محصول ماست افزود: انیمیشن تلفیق هنر و دانش است ، اگر چه از  هنرمندان خوبی بهره مند بودیم ولی دانش کافی که به واسطه تجربه به دست می‌آید را نداشتیم.

وی تصریح کرد:  انیمیشن در ایران  با نمونه‌های خارجی آن مقایسه می شود که مقایسه درستی نمی تواند باشد.

همچنین محسن عنایتی کارگردان این اثر گفت: پیش تولید انیمیشن بنیامین شش ماه طول کشید و صرف نگارش فیلمنامه و آماده سازی مراحل فنی شد.

وی با بیان این که به دلیل کمبود بودجه، بسیاری از مراحل را حذف کردیم و بلافاصله پس از اتمام فیلمنامه به سراغ تولید رفتیم گفت: یک روایت تک خطی از واقعیت زمینه ساز شکل‌گیری  این انیمین شد و بقیه آن تخیلی است.

عنایتی اظهار داشت: از همان آغاز روند ساخت این انیمیشن، رده سنی خاصی  در نظر ما نبود و در زمان حاضر استودیوهای هالیوودی که فیلم می‌سازند هم رده سنی از کودکان تا کهنسالان را پوشش می دهد.

وی با بیان این که به دلیل بودجه و امکانات مشکلاتی برای ساخت این انیمیشن در پیش رو ی ما قرار گرفت و باعث شد برخی مراحل را حذف کنیم تصریح کرد: در بخش انیمیشن شاهد ساخت آثاری هستیم که شروع می‌شوند ولی پایانی ندارند ولی ما این فیلم را با همه مسئول و مشکلاتی که در برداشت به پایان بردیم.

وی با اشاره به این که نبود امکانات باعث شد که ما همزمان با بازنویسی فیلمنامه تولید را آغاز کنیم، تصریح کرد: در حدود ۱۵ نفر در روند ساخت این انیمیشن مشارکت داشتند و به دلیل دستمزد بالا و محدودیت افراد متخصص در این حوزه  نتوانستیم از نیروهای بیشتری بهره ببریم.

در ابتدای این نشست جعفر گودرزی منتقد سینما با بیان این که سینمای انیمیشن در ایران مدت زیادی نیست که آغاز شد، گفت: این سینما همانند سینمای کودک بازه‌های زمانی متفاوتی را تجربه کرده و فراز و فرودهای بسیاری داشت.

وی ادامه داد ولی در سالهای اخیر شاهد تحولات تازه ای در این سینما هستیم .

آئین افتتاحیه سی دومین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان دوشنبه شب ۲۸ مرداد با حضور گسترده شهروندان اصفهانی و علاقمندان به هنر سینما در باغ غدیر این شهر در قالب یک جشن شهری برگزار شد.

جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان از سال ۱۳۶۱ تا کنون در ۳۱ دوره برگزار شد و  در این مدت، ۱۹ دوره در شهر اصفهان، ۶ دوره در شهر تهران، پنج دوره در شهر همدان و یک دوره در شهر کرمان برگزار شد.

 بیش از ۱۱ سالن سینما در شهر اصفهان ۱۵۸ فیلم سینمایی را در طول هشت روز برای مردم اصفهان و مهمانان داخلی و خارجی جشنواره نمایش می دهند و حدود ۲ هزار و ۵۰۰ صندلی در هر روز فیلم های متنوع جشنواره را به نمایش می گذارند.

در جشنواره امسال فیلم کودک اصفهان ۱۹۴  اثر در بخش سینمای ایران به دبیرخانه جشنواره رسید که از این تعداد حدود ۱۵ اثر در بخش فیلم سینمایی است و در این این دوره ۱۸۵ فیلم سینمایی، فیلم بلند و کوتاه، پویانمایی از سینمای ایران و جهان را اکران می‌شود.

سال گذشته سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌ های کودکان و نوجوانان هشتم تا چهاردهم شهریور ۹۷ در شهر اصفهان برگزار شد.

سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از ۲۸ مرداد تا چهار شهریورماه ۱۳۹۸ برابر با ۱۹ تا ۲۶ آگوست ۲۰۱۹ در دو بخش «ملی» و «بین المللی» در اصفهان در حال برگزاری است.

۸۱۱۴/۶۰۲۶/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.